קציצות עדשים אפויות

Photo by Shir Mordechay

מדור האוכל והמתכונים של הסיאטלון מארח את שיר מרדכי, בשלנית וחיית רילוקיישן.

הקלטות הפרקים השונים של "חיות רילוקיישן" והפעילות בקהילה תמיד זורקות אותי אחורה למעבר ולשנה הראשונה פה. אחד הדברים שאפיינו את התקופה היה ההתפעלות מכמה דברים שונים לעומת הארץ, מ"לגלות את האמריקה" עם הצרכנות בכמויות, האוכל מפלסטיק והסיילים בכל הזדמנות.

קוסטקו מספקת לכולנו חווית צריכה ייחודית. הפעם הראשונה שפגשתי בתופעה הזאת היתה בחורף הראשון, כשרק הגענו לסיאטל. עשינו את הסיבוב הראשוני הזה שבו לא מפסיקים להתפעל מגודל האריזות, ולשאול: "מי קונה את זה?" ו"מה עושים עם כזאת כמות?" 
אז אחרי שהצטלמתי עם צנצנת נוטלה בגודל זהה לראשי, ושלחתי למשפחה בישראל, התחיל הבלבול. אז זה משתלם? רגע, כמה זה עולה בסופר הרגיל? וכמה יש באריזה? מה זה Oz בכלל?! עמדנו שם, ליד ארגז של רסק עגבניות, מחשבים חישובים בעברית בקול רם עד ששמענו אישה שעברה מאחור, אומרת בעברית, במבטא תימני קל: "זה משתלם, כבר בדקתי". הרגשתי בבית.

אבל לדברים טובים מתרגלים מהר, מפה לשם כבר נראה לנו הגיוני להגיע לקוסטקו בכל שבוע, ולמלא את העגלה. שק של 9 קילו אורז הוא כבר עניין שבשגרה, מארז של 24 יוגורטים נראה סביר בהחלט, ו.. שלישיית מלפפונים? זה הכי גדול שלכם, קוסטקו?

אז, אתם בטח מכירים את זה שאתם קונים מוצר מזון מקוסטקו, ומוצאים עצמכם מכינים ממנו כל מאכל אפשרי. לי זה קרה עם עדשים. עדשים הן אחת הקטניות הבריאות, הן דלות שומן ועתירות בסיבים תזונתיים, וכמו כן מסייעות בהורדת הכולסטרול ובאיזון רמות הסוכר בדם. "אז למה לא?", חשבתי לעצמי, והעמסתי את השק אל עגלת הענק.
אחרי מספר שבועות של תזונה עמוסת עדשים, ממג'דרה, דרך עדשים כתוספת לסלט ועד לכל הספקטרום מרק- נזיד עדשים, התחלתי להשתעמם, אבל השק? כמו נס פך השמן! אני משתמשת ומשתמשת והשק עומד שם במזווה, מלא לחלוטין. שק העדשים הזה היווה את ההשראה למתכון הנפלא הבא:

קציצות עדשים אפויות

  1. משרים כוס עדשים ירוקות במים קרים לכרבע שעה.
  2.  מבשלים את העדשים במים רותחים כ-15-20 דקות, עד להתרככות.
  3. בזמן שהעדשים מתבשלות, מטגנים בווק: 2-3 בצלים, 2 תפ"א מגורדים ושן שום כתושה (אפשר להוסיף גם פטריות שמפניון קצוצות).
  4. כשהעדשים מוכנות, מוסיפים אותן לווק, ומטגנים קלות עם הבצל השום וגרידת תפוחי האדמה. מתבלים במלח, פלפל, ומעט פפריקה, טועמים ומתקנים את התיבול. שימו לב, התיבול צריך להיות יחסית חזק בשלב הזה, כי אנחנו עומדים לדלל אותו עם ביצים ופירורי לחם.
  5. לאחר התיבול, מעבירים את התערובת למסננת להגרת נוזלים של כ- 10 דקות.
  6. מעבירים את התערובת לקערה גדולה ומוסיפים: 4 ביצים (אפשר גם להחליף בשליש כוס טחינה ושתי כפות קמח חומוס לאופציה טבעונית), צרור פטרוזיליה קצוצה, וכוס פירורי לחם או קמח. מערבבים היטב.
  7. משמנים קלות תבנית שטוחה, יוצרים קציצות ומסדרים בתבנית. אופים כ- 20 דקות על 400 מעלות פרנהייט, ואז הופכים את הקציצות ואופים לעוד 10-20 דקות (עד שקריספי מבחוץ ונימוח מבפנים).
  8. מגישים עם טחינה או גבינת שמנת ועירית/בצל ירוק.

Photo by Shir Mordechay

והרי לכם מנה ראשונה או עיקרית צמחונית בריאה, מזינה וטעימה.

בתאבון, שיר!

אולי תרצו גם מתכון של שיר לכיסונים בוכרים מאודים

Seatelon

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.
Seatelon

Latest posts by Seatelon (see all)