לפרוש כנפיים ולעוף

על קריירה, הגשמה עצמית והגשמת חלומות ברילוקיישן

שנת 2001, עבר כחודש מאז שנחתנו ב Seatac. השבועות הראשונים של התארגנות וסידורים מאחורינו והגיע הזמן להתחיל את החיים החדשים על באמת. שיגרת יומנו: מיסטר קם כל בוקר ויוצא לעבודה ואני… אני נשארת בדירה השכורה שלנו. אוגוסט אפור גשום וקר בחוץ. הוא הלך, אני לבד עם השטיחים החומים, הדהויים, הרוויים באבק מקיר לקיר. מיציתי את תקופת הקינון, ההתארגנות, השופינג, הטיולים בסביבה וה"פאן" של ההתחלה. אני כבר לא תיירת. אז מה עכשיו?

אני מרגישה תלושה, אבודה ואין לי מושג מה אני עושה עכשיו. וכך מיום ליום, אישור עבודה עדיין אין, האנגלית די טובה אבל לא מספיק – אני עדיין מגמגמת בחנויות, מחפשת מילים שאין לי, אימייל מקצועי עדיין לוקח לי הרבה זמן לנסח. מיום ליום אני מאבדת את האמונה שאמצא עבודה, שאמצא את עצמי פה.

אני מחלקת את האתגרים והקשיים שעומדים בפני נשים ברילוקיישן שחפצות בעבודה וקריירה לארבע קטגוריות עיקריות:

גורמים סביבתיים ונסיבתיים

מידת השליטה בשפה זרה, הלם תרבות, העדר קשרים אישיים, חברתיים ומקצועיים ורשת נטוורקינג, אי היכרות עם תרבות העבודה, עיסוק במקצוע שיש צורך להעבירו "תירגום" מקומי ודורש התאמות מקצועיות למקום כמו מבחנים, השתלמויות לשם קבלת רישיון מקצועי, ובאופן כללי תלישות וחוסר התמצאות בסביבה ובזירה התעסוקתית.

המערכת הזוגית

ציפיותיו של בן/בת הזוג שאיתו (בעקבותיו?) יצאת לרילוקיישן, מתחים במערכת הזוגית באם את עובדת או לא עובדת, נשארת בבית (עם הילדים) או לא, מה הוא רוצה ומצפה לעומת מה את רוצה ומצפה, התסכולים שלך במקרה והקריירה שלך נעצרה (בפרט אם את מרגישה שזה משום שהלכת אחרי בן הזוג שהקריירה שלו קיבלה עדיפות גבוהה יותר משלך), התלות הכלכלית בבן הזוג שאולי לא נוח לך איתה ועוד.

משפחה, הורים וילדים

ההיקרעות בין חובותיך וציפיותיך מעצמך, ושל הסביבה ממך, בכל הנוגע לתפקידיך ותפקודך כאמא – טוב, את זה יש לך גם בארץ. אבל, בארץ זרה אין לילדים שלך משפחה מורחבת ולך אולי אין גיבוי או תמיכה נוספת לטיפול בילדים מעבר לבן זוגך. (אם הוא שותף לענין, פעיל ומעורב) אלו גורמים שמוסיפים הרבה לחץ, דאגות, חרדות וחרטות.

עניינים שבינך לבין עצמך

ענייניים של זהות מקצועית, רצון לדבוק ולהמשיך במסלול שבו השקעת, או רצון בשינוי, אמונות על עצמך, על היכולות שלך, המסוגלות, הכישורים והכישרונות שלך, או היעדר תחושה שעיסוקך הוא היעוד שלך בחיים.

מחשבות, אמונות – מי מנהל את מי?

כל קטגוריה מגיעה עם סט של מחשבות ואמונות. למשל:

חשוב לי לעשות משהו עם משמעות, חשוב להרגיש שאני תורמת משהו חשוב לעולם

אני מתבזבזת, אני לא מגשימה את היעוד שלי, אני צריכה למצוא את היעוד שלי בחיים

אני לא יודעת אנגלית טוב

אני מתחרפנת, אני מטפסת על הקירות, אין לי מושג מה אני רוצה/יכולה לעשות

משעמם לי, אני בודדה, עצובה

הקריירה שלי תקועה. אם לא אעבוד, לא אהיה רלבנטית לשוק העבודה בעוד כמה שנים

אני לא רוצה להיות (תקועה) בבית עם הילדים, זה לא מתאים לי, אף פעם לא חלמתי להיות stay at home mom

הקרבתי את הקריירה שלי למען הילדים

הוא לא תומך בי, הוא לא מבין אותי, הוא רוצה שאשאר בבית ואטפל בילדים, הוא לא מבין למה אני צריכה לעבוד (כי אולי אין צורך בעוד משכורת)

הלכתי אחריו. עזבתי הכל למענו, למען הקריירה שלו, אני תלויה בו כלכלית

מי שלא יודע את השפה, לא ימצא עבודה

לא אוהבים זרים, מעדיפים את האמריקאים

אין לי קשרים פה

העולם סגור בפניי

יש עוד המון מחשבות שמורידות לנו את האויר מהגלגלים, מוציאות לנו את הרוח מהמפרשים ויכולות לייאש, לרפות את ידינו, לפגוע במוטיבציה ולגרום לנו לשקוע (גם בדיכאון), וחבל! רילוקיישן יכול להיות מקפצה, אחלה הזדמנות להגשים את עצמך, את החלומות שלך וגם להמציא את עצמך מחדש, אם תרצי.

בשנים האחרונות גיליתי את שיטת העבודה של ביירון קייטי. קשה להסביר את עומקה של התורה על רגל אחת מכיוון שהיא לא רק עניין טכני, אלא צורת חשיבה על המציאות שעם תרגול הופכת לדרך חיים. בגדול, השיטה מאפשרת לנו הצצה אל מעבר לכל המחשבות, האמונות, הסיפורים, הצריך והלא-צריך, הנכון והלא-נכון, מהי האמת שלך?

מה קורה לך , איך את מגיבה, ואיך את מנהלת את חייך כשאת מאמינה למחשבות האלה? איך יתנהלו חייך ללא המחשבות האלו, אם לא היית מאמינה להן? מי תהיי ללא המחשבות, מי תהיי בלי הסיפור שלך?

שיטת העבודה עוסקת בזיהוי והבנה של המחשבות, לא בשינוי שלהן. היא לא כופה עלינו חשיבה חיובית. יש תהליך של חקירת מחשבות שאפשר ליישם אותו באופן עצמאי עם קצת תרגול (אין צורך בטיפול), וכשחוקרים את המחשבות, העשייה באה בעקבותיהן באופן טבעי, והתובנות מקבלות ביטוי בחיים.

הכרת הדרך, הכלים והתרגול יאפשרו לך גישה אל החוכמה שתמיד קיימת בתוכך.

והכי טוב זה לצטט את ביירון קייטי, מייסדת השיטה:

As we do The Work, not only do we remain alert to our stressful thoughts—the ones that cause all the anger, sadness, and frustration in your world—but we question them, and through that questioning the thoughts lose their power over us. Great spiritual texts describe the what—what it means to be free. The Work is the how. It shows you exactly how to identify and question any thought that would keep you from that freedom

אני מזמינה אותך לסדנה לפרוש כנפיים ולעוף – להכיר את השיטה, את הכלים ולתרגל אותם כדי שתוכלי ליישם בעצמך על מנת להתחבר אל החוכמה שלך, האמת שלך והחופש שלך. הסדנה מתאימה לנשים שבעקבות הרילוקיישן חל שינוי, או שהן רוצות לחולל שינוי, בחיי העבודה והקריירה שלהן, להגשים את עצמן ואולי גם את חלומותיהן.

אפשר גם להיפגש ליעוץ אישי בזמן שהותי באיסט סייד בנובמבר 15-19 ו/או באמצעות שיחות וידאו מרחוק (אונליין).

שלכם,

נורית

Seatelon

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.
Seatelon

Latest posts by Seatelon (see all)