קהילה בפעולה

חדשים באיזור? ותיקים שגרים כאן שנים? בוודאי שמתם לב שיש לנו קהילה מיוחדת במינה. לא גדולה מדי אבל גם לא קטנה, פעילה מאוד מעל דפי הפייסבוק אבל גם בשטח, באירועים ומפגשים קהילתיים. זה אינו סוד שהקהילה הישראלית-אמריקאית באזורינו הולכת וגדלה. משפחות חדשות מגיעות, אנשי מקצוע מגוונים, סטודנטים ללימודים מתקדמים ועוד ועוד.

עם עלייה ניכרת בגודלה של הקהילה, הולך וגדל גם הצורך בחיזוק וגיבוש, בתיווך מאורגן בין ותיקים לחדשים, וביצירת מסגרות תומכות עבור מנהיגי ופעילי הקהילה – לקום, לקחת יוזמות ולפעול להגדלת מעורבות והעשרת חיי הקהילה שלנו. כל זאת, במטרה לשמר את הישראליות בתוך זהות האמריקאית המתגבשת ולהעניק לדור העתיד שלנו את הכלים והדרכים להיות ישראלים-אמריקאים

זוהי בדיוק העשייה של ארגון ה – IAC  ששם לו למטרה לבנות קהילה ישראלית-אמריקאית מעורבת ומאוחדת אשר מחזקת את הזהות הישראלית והיהודית עבור הדור הבא, הקהילה היהודית-אמריקאית ואת הקשר עם מדינת ישראל. הארגון שקם לפני כעשר שנים ופתח סניף בסיאטל לפני כשנתיים וחצי, מפעיל מגוון תוכניות למגוון גילאים.

נפגשנו עם מתנדבים ומשתתפים בתוכניות השונות שמפעיל הארגון באיזורנו ושמענו ממקור ראשון על ההשפעה והחיבור לישראל, לשפה העברית, לתרבות, למורשת, ולחדשנות והיזמות הישראלית.

מספרת נעה נבון, שילדיה מחכים לפעילויות קשת ספרים: סיפורים, שירים ופעילויות בעברית:

"פעילויות קשת הן כבר מזמן לא שעת סיפור רגילה. זו שעה חוויתית ביותר שהילדים שלי מחכים לה בשקיקה." נעה נבון

"הילדים שלי ממש נהנו להשתתף בפעילות של קשת בספריות. במיוחד השנה, לבן הגדול שלי היה מאוד חשוב ללכת לפעילויות הללו מכיוון שהוא התחיל בית ספר יסודי, והיתה חסרה לו אוירת החגים. למזלנו, הוא קיבל אותה בפעילות הזאתאציין לטובה את דיקלה, שהילדים שלי מאוהבים בה. היא מפיחה רוח חיה ומקוריות בכל שעת סיפור. פעילויות קשת הן כבר מזמן לא ״שעת סיפור״ רגילה של לשבת ולהקשיב לסיפור. זו שעה חוויתית ביותר שהילדים שלי ממש מחכים לה בשקיקה."

פעילות קשת ספרים לפורים

בני נוער משתתפי איתנים, תוכנית חוויתית תוך עבודה קבוצתית על משימות ופרוייקטים הקשורים לישראל בדגש על חדשנות טכנולוגית, מספרים: "להצלחה בחיים נדרשים כישורים רבים. התמדה, שיתוף פעולה, יצירתיוית, ביטחון עצמי ועוד. תודות לתוכנית איתנים, אני גאה לומר שחיזקתי כישורים אלה וכן את הקשר שלי לישראל. התוכנית העניקה לי כישורים לחיים ועל כך אני מלאת הערכה ותודה." יהלי יעקובסון.

אור שלו-מרין מוסיף: "איתנים היא אחת התוכניות הטובות ביותר שהשתתפתי בהן אי פעם. התוכנית לימדה אותי רבות על עבודה בקבוצה וניהול פרוייקטים תוך כדי עבודה על דברים שחשובים לי וקרובים ללבי כמו ישראל ויהדות. בנוסף, זכיתי לראות את נקודת המבט של היהודים-אמריקאיים. העמקתי חברויות ויצרתי קשרים חדשים. איתנים הייתה חוויה מדהימה, משנת חיים ומלאת כיף."

הצטרפו ליום הפתוח בספטמבר!

בני הנוער של תוכנית איתנים בפעולה

״שישי ישראלי, תמיד מרגיש כמו בבית… ממליצה בחום להגיע ולקבל טעימה מהתבשיל הישראלי המיוחד הזה",  הגר לוי

שישי-ישראלי היא מפגש קהילתי בערב יום שישי הכולל גם ארוחת ערב חגיגית, שירה ופעילות משפחתית, אפשרות להכיר חברים חדשים בקהילה ולפגוש גם המון חברים וותיקים באוירה נעימה ומקבלת. מספרת הגר לוי, אם לשלושה ובעלת עסק מקומי:

״שישי ישראלי, תמיד מרגיש כמו בבית, מפגשים ישנים וחדשים שתמיד מזכירים לנו מי אנחנו, לילדים שלי המפגשים הללו עוזרים להבין מי זו אמא ומאיזה חומר אנושי היא עשויה. ממליצה בחום להגיע ולקבל טעימה מהתבשיל הישראלי המיוחד הזה."

קבוצת משלנו היא תוכנית  הסטודנטים של ה-IAC ברחבי ארה"ב ובאוניברסיטה המקומית. מספרת נויה דולב, חברת הקבוצה בסניף אוניברסיטת וושינגטון:

"משלנו בשבילי זה בית. ישראלים-אמריקאים שלומדים ב- UW באים לאירועים, מכירים חברים וחוגגים את התרבות הישראלית שלהם. האירועים שלנו ברובם חברתיים, חינוכיים והכי חשוב כיפיים! אם אתם אוהבים את ישראל ורוצים לפגוש עוד סטודנטים כמוכם, הצטרפו אלינו!"

חברי ארגון הסטודנטים משלנו

אם אתם לא ילדים, בני נוער או סטודנטים ועדיין יש בליבכם סקרנות, פתיחות וחיבור עמוק לישראל, אולי תאהבו את תוכנית המנהיגות הקהילתית של ה- IAC גוונים. מספרת לילך אייזמברג, בוגרת מחזור גוונים הנוכחי:  

"גוונים היה מסע השורשים שלי בתוך הישראליות שלי ושל ילדי, בתוך היהדות החדשה שאני בוחרת לעצמי ולמשפחתי מחוץ לישראל", לילך אייזמברג

גוונים היה מסע השורשים שלי בתוך הישראליות שלי ושל ילדי, בתוך היהדות החדשה שאני בוחרת לעצמי ולמשפחתי מחוץ לישראל. לימוד ההיסטוריה היהודית, התרבויות והערכים של היהדות הישראלית והאמריקאית לגווניהן, האנשים השונים בעלי הבסיס המשותף של היותם יהודים, גרמו לי לבחור להיות חלק מהעם שלי מחדש ולא כי נולדתי לתוכו.

תוכנית גוונים גרמה לי לעצור רגע ולחשוב ביני לבין עצמי ויחד עם חבריי למסע הזה, על עתיד משפחתי ועתיד הקהילה הישראלית בסיאטל, שאני חלק ממנה. מחכה להמשיך ולבנות את הקהילה שלנו יחד, עבורנו, עבור ילדינו ועבור מדינת ישראל שצריכה אותנו."

מחזור שני של תוכנית גוונים בסיאטל הסתיים בהצלחה

ורד מרזר-ספיר, המנהלת האיזורית של סניף IAC בסיאטל, נכנסה לתפקידה לפני כשנה ומאז לא נחה לרגע. ורד שיתפה אותנו בחזון ובתוכניות המרגשות לשנת הפעילות הבאה:

"אנו שמחים  לראות כיצד בוגרי תוכניות גוונים ואיתנים, חברי 'משלנו', הורים וילדים מפעילויות קש"ת השונות וחברים רבים אשר באים לאירועי שישי והחגים, יוצרים קשר, מעלים רעיונות והופכים להיות חלק אינטגרלי מהארגון ומהעשייה.

השנה מעבר לתוכניות השידרה שלנו שימשיכו בעוז, אנו מתכננים להרחיב ולהוסיף הרצאות, מפגשי הכנה לנוער לקולג', אירועים חברתיים ועוד.אנחנו תמיד מחפשים פעילים ושותפים אשר יחד איתנו יבנו ויעצימו את הקהילה שלנו. אנו קוראים לכל מי שהתשוקה בליבו והצורך בעצמותיו, לבוא ולקחת חלק בפעילות: בקאונסיל שלנו, בוועדות ההנהגה, בהובלת אירועים, ובהעלאת יוזמות חדשות.

כדי להישאר מעודכנים אנו מזמינים אותכם להירשם לקבלת העלון החודשי שלנו, כאן

בואו, לתרום ולהיתרם!"

 

 

 

 

Seatelon

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.
Seatelon

Latest posts by Seatelon (see all)