לגדל צמחים שאנחנו אוהבים לאכול – אגוז

בתיאבון חמודי Photo by Pixabay

בפעם שעברה: המלצתי, אם אתם יכולים לשתול רק עץ אחד, אני חוזר, מנסיוני, עדיף שתבחרו עץ תפוח, מזן חסין למחלות. לי בחצר יש עצי תפוחים, כמה סוגי אגסים, עץ דובדבנים, שני עצי אגוזי המלך ואפילו תאנה (כן כן !)

דובדבנים ואגסים כדאי לבחור כמו שבוחרים כל עץ אחר, זן שיתאים לאיזור וגם חסין ועמיד למחלות.

אם נדלקתם על אגוזי המלך, עדיף שתלכו לטריידר ג'וֹ לקנות אגוזים... זה עץ ענק! תוך כמה שנים כבר תצטרכו סולם (גבוה) לקטוף ולנער את האגוזים ותוכלו להגיע רק לחלק קטן מהם. רובם ייאכלו בתיאבון על ידי כל הסנאים של רדמונד שיגיעו וייתנחלו בחצר שלכם. אחרי שתקטפו, זה סיפור לקלף אותם מהקליפה הירוקה שהופכת לשחורה (אני משתמש במכשיר שזורק מים בלחץ) וזה די התעסקות, צריך כפפות כי זה מכתים את הידיים. בקיצור, בלגן!

עץ תאנה, יתאים רק למי שמוכן להתאכזב, להשקיע ולשתול מחדש שוב ושוב שתיל אחר, כשהעץ לא שורד את החורף המקפיא. אם כבר שתלתם, צריך לפזר על האדמה, בסתיו, שכבה עבה של "נסורת" (מָאלִץ) שלא תיגע בגזע, כדי לשמור על השורשים בשביל שהעץ יגדל מחדש באביב.  גם ככה ייקח שנים  עד שתראו פרי. אני עדין מחכה… לחברים שלי כאן יש עץ נותן פרי מעולה.

 בהצלחה,

ערן

אגוז בשלבי הבשלה מוקדמים בחצר של ערן Photo by Eran Ben Sira

Eran Ben-Sira

Eran Ben-Sira

עֵרָן בֵּן-סִירָא גר באיזור החקלאי, כפרי, שליד אולימפיה ופורט לואיס, וושינגטון. עובד ברייניר במשרד נדל"ן. כותב מנסיונו האישי בגידול ירקות ופירות. מקווה לתת השראה לקוראים, לצאת החוצה לאויר הצח ולשתול איזה ירק, פרי או תבלין בגינה או במרפסת.
Eran Ben-Sira