לגדל צמחים שאנחנו אוהבים – עץ תפוח

תפוח אורגני לוקלי של ערן

למי שיש מספיק מרחב בחצר ושטח פתוח בשמש, אפילו לעץ פרי אחד, המלצה שלי: תבחרו עץ תפוח, זן אחד (לא ה"מעורבים" המסכנים, שכל ענף הוא הרכבה של  תפוח אחר). זן אחד, שמפרה את עצמו (האבקה עצמית)  והכי  ה כ י  חשוב, תבקשו את הזן הכי חסין והכי עמיד למחלות!!! אתם לא רוצים שאחרי שנים שהעץ גדל יפה, פתאום איזה מזיק יתחיל לכרסם את העלים ואת התפוחים, כי אז תצטרכו לרסס…זו באסה, שאני מעדיף לחסוך מכם.

בגדול, האיזור שלנו כאן, מתאים לעצי פרי נשירים (עצים שמשירים את העלים בחורף ונהנים מ"מכת הקור" שחודר לעצמות)  לי בחצר, יש הרבה סוגים, שאדבר עליהם בטור הבא. תזכרו שלעצי פרי לוקח שנים לגדול. צריך סבלנות, ככה שזה מתאים רק למי שמתכוון לגור כאן הרבה שנים.

אה… וכשאתם בוחרים מקום לשתול, תשתלו במקום פתוח, בשמש. רחוק משביל ההליכה והכניסה לבית. אחרת, העץ יגדל עם השנים, והענפים יתחילו לצמוח לגובה ולרוחב, להכנס לכם לעינים ולשרוט אתכם כשאתם נכנסים הביתה. אף אחד לא רוצה את זה ולא להתכופף בכל פעם שהולכים ליד העץ.

בהצלחה!

ערן

ערן ועץ התפוחים המפואר בגינתו Photo by Eran Ben Sira

Eran Ben-Sira

Eran Ben-Sira

עֵרָן בֵּן-סִירָא גר באיזור החקלאי, כפרי, שליד אולימפיה ופורט לואיס, וושינגטון. עובד ברייניר במשרד נדל"ן. כותב מנסיונו האישי בגידול ירקות ופירות. מקווה לתת השראה לקוראים, לצאת החוצה לאויר הצח ולשתול איזה ירק, פרי או תבלין בגינה או במרפסת.
Eran Ben-Sira