הכינו עצמכם לקריסמס

עונת החגים – ככה זה נראה בסרטים

דברים שטוב לדעת לקראת עונת החגים באמריקה.

החל מאמצע נובמבר כדאי להימנע מלהגיע לקניון. אלא אם כן המוני אדם לחוצים ומתרוצצים בבולמוס קניות מטורף עושים לכם את היום. שיאו של הבולמוס חל בחג הקדוש, חוצה העדות והמגזרים, "יום שישי השחור". זהו לא שם של פוגרום, סתם יום שחור לארנק ולכיס.

מחרוזת שירי קריסמס – ישנם כמה עשרות שירים מוכרים ואהובים לכבוד החג, כמה מהם חביבים בהחלט ואין כמו צלצול עליז של ג'ינגל בלס להכניס אותנו למוד חגיגי. הבעיה מתחילה כאשר פס הקול הזה רודף אתכם לכל מקום בלופ אינסופי, ברדיו, בסופר, בבנק ופשוט לא יוצא מהראש. יש במיקס הזה גם שיר חנוכה אחד, שירו החמוד של אדם סנדלר מ-1994, שמגלה לנו מיהו יהודי בהוליווד.

אורות וקישוטים מדליקים בשכונה – בשנה הראשונה לבואנו לארה"ב שאלה בתי, שהייתה אז בת 3, למה אנחנו לא מקשטים את הבית באורות צבעוניים. הסברתי שאנחנו יהודים ואלו קישוטים לחג המולד שהוא חג של נוצרים. אז גם הסתבכתי בשאלות על דתות וכבר העדפתי שהייתה שואלת מאין באים ילדים לעולם. אז נכון שאפשר גם לקשט את הבית באורות בכחול-לבן וחנוכית ענק על הגג, אבל אפשר גם לנוח ולהעריץ את שכנינו, שמקשטים את הבית להנאת כל השכונה ומשלמים חשבון חשמל בהתאם.

תסביך סינדרלה – הרגשה מעצבנת שכולם חוגגים ומוזמנים למסיבות חוץ ממני… אז נכון שחנוכה יוצא לפעמים במקביל לקריסמס, אבל ביום החג עצמו, ב 25 בדצמבר, אין בדרך כלל מה לעשות. הכל סגור ומסוגר וכולם יושבים בביתם, ליד האח המבוערת, לבושים בסוודר חגיגי ופותחים מתנות מתחת לעץ המקושט, לפחות ככה זה נראה בסרטים ובפרסומות. כתגובה, התפתחו אצל היהודים האמריקאים מסורות שונות לבילוי בחג. החל בארוחה במסעדה סינית (אם תמצאו מקום פתוח), סקי (המדרונות בד"כ ריקים למדי) או בילוי בבתי הקולנוע.

ונסיים בברכת האפי הולידייז או "חגים שמחים לכם", שהיא גרסת הפוליטקלי קורקט ל"מרי קריסמס" הוותיק, ונתראה במסעדה הסינית ובסרט אח"כ.

 

Hagit Galatzer

Hagit Galatzer

חגית גלצר, עורכת וכותבת ראשית בסיאטלון, במקור מושבניקית מנווה-מבטח והיום מתגוררת באיזור סיאטל. עובדת במשרה תובענית אך מתגמלת שנקראת "בעל ושני ילדים" ובשעות המועטות שנותרו גם בהי-טק. מנסה לשמור על כושר אך מבלה את מרבית היום על כיסאות שונים. אוהבת לקרוא וגם לאכול אוכל בריא וטעים, בעיקר כשמישהו אחר מכין ומסדר אח"כ את המטבח.
Hagit Galatzer

Latest posts by Hagit Galatzer (see all)