לגדל צמחים שאנחנו אוהבים בצפון-מערב הפסיפיק

נענע בירוק עז Photo by Eran Ben Sira

בעשרים השנים האחרונות, אני גר כאן, במדינת וושינגטון, באיזור הכפרי של אולימפיה ופורט לואיס. בחצר הענקית שלי אני עוסק בגידול חובבני של ירקות ופירות, כמו כל השכנים באיזור. אני מקווה שהטור יתן לכם השראה, לצאת החוצה לאויר הצח ולשתול איזה ירק, פרי או צמח תבלין בגינה או במרפסת, ולהנות.

לכל מי שרוצה להתחיל ולגדל אפילו משהו אחד אכיל ואין לו ממש זמן להתעסק עם זה, אני ממליץ להתחיל עם נענע ואורגנו! יש כל מיני סוגים וכולם מוצלחים ועמידים. הנענע, לפחות אצלי בחצר, אוהבת הרבה מים וחצי צל. הערוגה הגדולה שלי ממוקמת ממש ליד המקום שבו המרזב מהגג מתנקז לאדמה.

האורגנו חוגג בשמש! וגם נהנה לגדול בין אבנים. נסו לשתול בכמה אזורים: בשמש, בצל, חצי צל, ולראות מה נתפס. בקיץ, שהכל יבש וקמל הנענע והאורגנו נשארים ירוקים והם בין הצמחים היחידים שיפרחו בסוף הקיץ. בכלל, צמחי תבלין, (בפעם הבאה אכתוב על עוד תבלינים) הם מעולים לגינות קטנות. אפילו אם אתם יכולים לשתול רק עציץ, שימו בבקשה עציץ גדול, לא להתקמצן. הצמחים ימלאו כל חלל ושטח שתתנו להם, פשוט תענוג!

אם אתם מכירים חברים שיש להם כבר בגינה נענע ואורגנו, קחו לכם, אפילו עכשיו, חתיכה עם שורש ותעבירו לגינה שלכם. אם לא, סמנו יום פנוי בלוח שנה שלכם באביב באפריל, בשתי מילים: נענע ואורגנו

אה… ותזכרו איפה שתלתם – כי גם כשהכל יקפא בחורף ו"ייקבר" תחת השלג והבוץ, באביב הכל יצמח חזרה…

בהצלחה!

נענע באנגלית זה Mint או Spearmint

אורגנו באנגלית זה Oregano

נענע ואורגנו בגינה של ערן Photo by Eran Ben Sira

 

Eran Ben-Sira

Eran Ben-Sira

עֵרָן בֵּן-סִירָא גר באיזור החקלאי, כפרי, שליד אולימפיה ופורט לואיס, וושינגטון. עובד ברייניר במשרד נדל"ן. כותב מנסיונו האישי בגידול ירקות ופירות. מקווה לתת השראה לקוראים, לצאת החוצה לאויר הצח ולשתול איזה ירק, פרי או תבלין בגינה או במרפסת.
Eran Ben-Sira