ליצנים מפחידים וסלט מדויק

פעם, כשהיה מותר להתחפש לליצן Photo by Hagit Galatzer

דברים ששמים אליהם לב כשמבקרים בישראל אחרי הרבה זמן:

חיילים וחיילות בכל מקום – ברכבת ישבתי מול חייל שכיוון אלי בהיסח הדעת  M-16 תוך שהוא מדבר ארוכות עם אמא שלו בסלולרי. כמו כן הערצתי חיילות, קרביות בעליל, שהסתובבו בקניון על מדי ב' מחמיאים ונעליים גבוהות. בזמני (שנת תרפפ"ו) לבשנו מדי דקרון כעורים, ירכית ונעלי ריבוק שחורות, לי היו כמובן נעלי גלי .

סלט ירקות שוק – טרנד אופנתי במסעדות היפסטריות, "סלט" של נתחי ירקות בחיתוך גס, כולל ירקות שממש לא מתאימים לעניין כמו גזר, צנונית ובצל, בתיבול מדויק (ראו הערך הבא) של שמן זית ומלח גס בתוספת חריץ גבינה שלם. אצלנו בבית קוראים לזה ארוחת ערב של עצלנים…או לחילופין, סלט יווני. יוחזר לאלתר לאופנה הסלט הישראלי הקצוץ והטוב!

מדויק – שם התואר האולטימטיבי הנוכחי לדבר שהוא עכשווי, נכון ומוצלח במיוחד (בשנים קודמות היו אלה מהמםםם וקסום). משמש לתיאור כל דבר מלבד שעון…

התלהבות מגשם – רצה הגורל וביקרתי בארץ בזמן חג הסוכות, אחד משני החגים שמובטח בהם מקדמת דנא שירד גשם, בסוכות כדי להחריב את הקישוטים ובפורים כדי לשבש את העדלאידע. אז ירד גשם, ולא סתם גשם, הגשם הראשון של העונה, הידוע בשמו "היורה". האירוע המסעיר כיכב בכל מהדורות החדשות, ערך כשעה, ויצר פקקי תנועה אדירים באיילון.

ליצנים מפחידים – טרנד נוסף, בהשראת סרטי אימה, שכיכב גם כן בחדשות והגיע לארץ, איך לא, מאמריקה. בני נוער עוטים מסיכות ליצן ומצויידים במקלות או אלות, מבהילים עוברי אורח תמימים. לפלא בעיני שאף "ליצן" שכזה לא נוטרל במיידית ע"י קהל זועם חוץ מאשר בבאר שבע, שם הוכה ליצן מפחיד שכזה ונפצע באורח קל עד בינוני.

סלט שוק היפסטרי או סתם סלט יווני?

 

 

Hagit Galatzer

Hagit Galatzer

חגית גלצר, עורכת וכותבת ראשית בסיאטלון, במקור מושבניקית מנווה-מבטח והיום מתגוררת באיזור סיאטל. עובדת במשרה תובענית אך מתגמלת שנקראת "בעל ושני ילדים" ובשעות המועטות שנותרו גם בהי-טק. מנסה לשמור על כושר אך מבלה את מרבית היום על כיסאות שונים. אוהבת לקרוא וגם לאכול אוכל בריא וטעים, בעיקר כשמישהו אחר מכין ומסדר אח"כ את המטבח.
Hagit Galatzer

Latest posts by Hagit Galatzer (see all)