שבת בבוקר יום יפה

מכירים את הבדיחה: 'איך קוראים ליומיים גשם לאחר רצף של ימי שמש ? סוף השבוע'. את מי שגר באזורינו, זה ממש לא מצחיק. כאילו משהו הסיק שהחיים פה נעימים מדי והחליט לחרבש את סופי השבוע. בכל אופן, למודי נסיון, אנו נמנעים מלעשות תוכניות מפורטות לסופי השבוע בחודשים אפריל – יוני.

אודה ואתוודה שבשנים הראשונות שלנו באיזור, התעלמנו לחלוטין ממזג האויר וטיילנו מבלי לשים לב לאותם ממטרים (תרגום: drizzle ) שלא ממש מרטיבים אך עדיין מטרידים. אולם, עם השנים גם אנחנו התחלנו לבדוק את התחזית (עוד ביום רביעי). אבל, כשהשמש מציצה מבעד לענן כמו מודיעה על הפסקת הממטרים לשעה שעתיים, זאת ההזדמנות לצאת החוצה לטיול קצר.

הפעם ננסה לתת לכם טעימות מטיולים קצרצרים שלא דורשים תכנון מפורט ונסיעה ארוכה וגם אם נרטבתם בהם, לא תצטרכו לבלות זמן רב באוטו בדרך חזרה. בקיצור – טיולי בלת"מ.

Evans Creek , Sammamish

מסלול נחמד היורד מגבעת סממיש (Sahalee) אל עבר העמק של Evans Creek. אהבנו את מגוון הנופים לאורכו של המסלול הקצר. ניתן להחנות בחניון התחתון ולצאת להסתובב באחו. אנחנו ממליצים להחנות בחניון העליון בראש העליה של Sahalee way ולרדת למטה עם המסלול. אם אתם מטיילים בקבוצה, השאירו רכב אחד בסוף המסלול. אם אתם מטיילים לבד, יש לכם הזדמנות לריצת יער בעליה בעוד שאר הקבוצה מחכה בסיום המסלול (לנו לקח 20 דקות של ריצה ונסיעה). בחודש שעבר, קבענו עם מספר משפחות לטייל באזור. עקב תדירות ביקורים נמוכה בפייסבוק (מומלץ בחום!), פספסנו את הודעת הביטול עקב מזג האויר והופענו לטיול לבדנו. למותר לציין כי אותו זרזיף גשם לא הפסיק לרגע אך לנו זה לא היה אכפת ואף היווה אטרקציה לקטנה. 

Saint Edward Park

פארק רחב ידיים הכולל מגרשים, איזור פקניקים, מגרש משחקים בצורת טירה ומגוון מסלולים. במרכזו, מבנה ענק ונטוש של סמנריון נוצרי שנראה כאילו נלקח מסרט ומוסיף נופך מיוחד למקום. מגרש המשחקים מתאים מאוד כנקודת מפגש לטיול מרובה משפחות. ממגרש החניה מספר מסלולים ברמות קושי שונות . אנו ממליצים לרדת לאגם במסלול מספר 5 (להביא מגבות) ולעלות במסלול 4 אם אתם קצרים בזמן או להמשיך למסלול 2. לבעלי שרירים חזקים, ניתן לרדת עם אופניים במסלול מספר 4 (לא בטוח לגבי לעלות).

Mercer Slough, Bellevue

מסלול סביב הביצה הנמצאת בלב העיר. במקום מרכז מבקרים עם תוכניות ותצוגות לילדים וממנו מספר מסלולונים שכמו נועדו לטיול של בין הערביים, אז מתעוררת הביצה לחיים וניתן להבחין (עם קצת סבלנות) בבעלי החיים במקום. אהבנו במיוחד את האפשרות לטייל בפארק בקיאק אותו אפשר להוריד למים באגם או במספר נקודות לאורך הנחל. לחלופין, ניתן להשכיר קיאק ב Enatai Beach לחתור קצת באגם ולהכנס לנחל דרך שפע צמחיית המים. טיול בקיאק במים שקטים ורגועים מאפשר התבוננות שלווה יותר בנוף ויגדיל את הסיכויים למפגש עם בעלי החיים. זכרו לקחת כובע ומים לקיאק גם בשעות אחר הצהריים המאוחרות.

הזדמנות נהדרת לחוות את המסלול הזה עם חברים ולהנות מהפעלות והעשרה לילדים בנושא תרבות ישראלית תיערך החודש ביום שלישי 6.27 במסגרת טיולי "קח מקל, קח תרמיל", מומלץ!

מסלולים נוספים שאהבנו  (ואולי נספר עליהם פעם אחרת)

Watershed / Redmond – מסלול ביער. מומלץ כטיול Geocaching למי שלא מכיר, סוג של "חפש את המטמון" אינטראקטיבי עם תיבת אוצר אמיתית שמחכה במקום מסתור בחיק הטבע…

Poo-poo point / Issaquah – מסלול תלול שבקצהו תצפית מדהימה. מומלץ לראות את גולשי המצנח קופצים משם.

Arboretum/ Seattle – גנים בוטניים בסיאטל, מומלץ באביב בזמן פריחת עצי הדובדבן

Ziv Rafalovich

Ziv Rafalovich

זיו רפלוביץ ובני משפחתו מטיילים באזור סיאטל כבר מספר שנים. במדור "למקומות, היכון, צאו לטייל!" בסיאטלון תוכלו למצוא מידע והמלצות על טיולים במדינת וושינגטון, יערות ירוקים, אגמים ומפלים, הרים וגבעות מלאי הוד, ועוד ועוד
Ziv Rafalovich

Latest posts by Ziv Rafalovich (see all)