עצות לחג המצות

בדיקת חמץ Photo by Hagit Galatzer

שמחה רבה אביב הגיע, פסח בא, אבל כשגרים בארצות הברית, מגיעים גם התסכולים, מאחר ולא כל כך קל למצוא מצרכים לפסח בגולה. הפעם נסקור כמה פתרונות לאתגרי חג המצות.

עם צמיחת האוכלוסיה היהודית-ישראלית באזור סיאטל, מוצרי פסח הופכים לזמינים יותר מדי שנה. פריטים רבים, החל ממצות ועד צלחת ליל-הסדר, ניתנים להשגה ישירות בסופרמרקט השכונתי. המבחר שונה מאזור לאזור, ואם באזורכם המבחר קטן, מומלץ לבקר בחנויות ב-Mercer Island שמציעות את המבחר הגדול ביותר: QFC and New Seasons Market to name a few

עבור מוצרים שאינם דורשים טריות גבוהה, אפשר לפנות אל האינטרנט. אמזון הוא המקום המובן מאליו לכמעט כל דבר, כולל הגדות משעשעות, אך יש מוצרים המגיעים אך ורק בחבילות גדולות. במקרים כאלה, פתרון טוב הוא לעשות קניה משותפת עם חברים מהאזור.

היעילות הקיצונית של אמזון גרמה לרבים לשכוח לחלוטין מפתרונות מקוונים אחרים, אך זו ההזדמנות להזכיר שתי אופציות נוספות. אתר eBay, על אף חסרונותיו, מציע יתרון חשוב בכך שישראלים רבים משתמשים בו למכירה של מוצרים ישירות מישראל. "תרגיל" שאני מבצע לעיתים קרובות ב-eBay הוא למצוא מוכרים ישראלים ולפנות אליהם ישירות בבקשה שיקנו עבורי משהו ספציפי. למשל, כשרציתי תבלין שווארמה, פניתי לבחור שמוכר ממתקים של עלית, והוא שמח להשיג ולשלוח לי מיכל תבלין. כמובן שתמיד אפשר לפנות למשפחה או חברים בארץ, אבל אני בדרך כלל מעדיף לשלם כמה דולרים מאשר לטרטר חברים ולהעמיד אותם בתור בדואר.

האופציה השניה היא חנות מקומית בשם Affordable Kosher. החנות ממוקמת ליד שדה התעופה Seatac  ובעקרון מקבלת הזמנות רק דרך אתר אינטרנט. לקראת החג נפתחת גם חנות אמיתית בסיאטל. החנות מייבאת ומשווקת מגוון מוצרים יהודים וישראלים, ומביאה אותם במשלוח אישי עד הבית, כולל אוכל קפוא (מגיע באריזה מבודדת מחום, עם קרח-יבש כדי לשמור על הקור למשך שעות רבות). גם כאן כדאי לשקול לשתף פעולה עם חברים או שכנים, כדי לחסוך בדמי המשלוח. אצל Affordable Kosher תוכלו למצוא כמעט הכל – אפילו קישקע ושניצלי תירס קפואים של טבעול. חנות און-ליין נוספת היא MAKOLET.

וכמובן, אל תשכחו להצטרף לקבוצת הישראלים בסיאטל בפייסבוק, אם עדיין לא הצטרפתם. זהו מקום טוב לשאול איפה להשיג ציוד ומצרכים, וגם לשמוע על אירועים שאולי יעניינו אתכם.

איפה אתם עורכים את הקניות לחג?

נשמח לשמוע ולעדכן את הכתבה, בברכת חג שמח!

 


Erez Benari

ארז בנארי , תושב חיפה לשעבר, חי באזור פיוג'ט סאונד מאז שנת 2008. עובד במייקרוסופט כמהנדס אבטחת מידע ועוסק גם בכתיבה ואומנות. בישראל, כתב עבור פרסומים רבים, כולל מעריב, כלכליסט, וואלה ו-מאקו. בארצות הברית, כתב עבור JTNews, טק-פלאש, מגזין העסקים של בלוויו ומגזין "יהודי בסיאטל" של הפדרציה היהודית. בזמנו הפנוי, מתנדב עבור אגודת אקי"ם, יוצר פרטי אומנות בסגנון סטים-פאנק ומופיע כסטנדאפיסט.

Latest posts by Erez Benari (see all)