מיטל גולן-שוורץ – מקום במושבה סוכנות נדל"ן

לפני מספר שנים ארזו מיטל גולן-שוורץ ובני משפחתה את הבית בקירקלנד, וושינגטון וחזרו לישראל לאחר רילוקיישן של יותר מעשור. את הפסגות המושלגות של הר הרייניר ואת מי אגם וושינגטון הצלולים הם החליפו במורדות הכרמל הירוקים ובחופים שטופי השמש של הים התיכון. כיום מיטל היא בעלת מקום במושבה, סוכנות נדל"ן מקומית המתמחה באיזור הציורי של בינימינה, פרדס-חנה, כרכור, זכרון יעקב וקיסריה.

מיטל, איך הגעת לתחום הנדל"ן?

תחום הנדל"ן תמיד ענין אותי. אני אוהבת את השילוב של עבודה עם אנשים, משא ומתן ועבודה מגוונת ודינמית הכוללת ליווי של אנשים ברגעים משמעותיים בחייהם. החזרה לישראל הגיעה בעקבות געגועים לארץ, ורצון להרגיש שוב את החום האנושי, את השטח והמרחבים, כמיהה שהעבודה כמתווכת עונה עליה. בנוסף, זהו תחום עם המון אנרגיות, בדיוק מה שאני אוהבת. מיטל, וכל מי שמכיר אותה יעיד, היא פצצת אנרגיה מהלכת ו"ביצועיסטית". כמנהלת פרוייקטים ותקציבים בעברה, היא ממוקדת וחדורת מטרה.

"מקום במושבה", מה מייחד את העסק?

כבעלת עסק קטן/בוטיק, אני מכירה אישית את הלקוחות שלי ואת הצרכים המיוחדים להם. הם לא נכנסים לעוד "מאגר לקוחות" ונעלמים בתוכו. אני מלווה את לקוחותי לאורך כל תהליך החיפוש ועד למציאת הנכס המתאים להם. מקום במושבה מקושר למיטב בעלי המקצוע המקומיים, כגון, עורכי דין שמתמחים בנדל"ן, מפקחי בנייה, מעצבי פנים ושיפוצניקים. בנוסף, בשל מגוריי בארה"ב אני מבינה את הצרכים של האוכלוסיה השבה מן הגולה, ויודעת בדיוק אלו אזורים יעניקו חווית "נחיתה רכה" יותר מבחינת בתי הספר, האוכלוסיה, והשרותים הציבוריים.

מה היתרונות בעבודה עם מתווכ/ת נדל"ן בישראל?

מתווך נדל"ן טוב, מבצע מחקר מעמיק לפני שמשווק בית לקונה. בניגוד לארה"ב, שם הכל ברור ומסודר עד כדי כך שניתן לרכוש נכס אפילו בשלט-רחוק, בישראל קיימות לעיתים חריגות בניה, חלקים בבית שנבנו ללא היתרי בניה, נסחי טאבו רוויים בהערות אזהרה וכדומה. כדאי לדעת למה נכנסים כדי להימנע מעניינים לא נעימים כמו קנסות ותשלומי ארנונה רטרואקטיביים. בנוסף, למתווך מידע רב לגבי איכות האיזור ופוטנציאל גדילה והשבחה עתידית, מה שחשוב מאוד במקרה של השקעות למשל.

איזור בינימינה, פרדס-חנה, כרכור, זכרון-יעקב והסביבה, מה מיוחד באיזור?

כל מושבה מהאזורים שציינת מיוחדת בפני עצמה, מעבר לחומוסיות הנפלאות שיש לנו פה, ובתי הקפה המדליקים, האנרגיה באזור הזה שונה והקצב אחר מבערים הגדולות. אולי זאת הקרבה לים, או משהו אחר באויר. אפשר למצוא פה מטפלים ומטפלות בכל תחומי הרוח והגוף-נפש, מעיסוי, תזונה ועד ריפוי. בכלל, האיזור ממגנט אליו אמנים שונים כמו אברהם טל, שי אביבי ואחרים. בכל בית אפשר למצוא עצי פרי מניבים בחצר, פירות הדר על סוגיהם, תבלינים וצמחי מרפא, והכל הכי אורגני שיש. בתור בשלנית, אני מעריכה את השפע והטריות האלו, זה כיף גדול לשלוח יד ולקטוף נענע טרייה לסלט ולתה.

מה את אוהבת באופן אישי באיזור?

אני מתגוררת בבינימינה ואוהבת במיוחד את הקהילתיות, את הערבות והעזרה ההדדית בין השכנים והתושבים. הילדים שלי יכולים ללכת ולחזור לבד מבית הספר, ולרכב בבטחה על אופניים בשכונה. הקרבה לתחנת הרכבת ולמקומות תעסוקה, נגישות לכל מקום בנסיעה של 10 – 15 דקות. בעיקר אני אוהבת את המרחבים הפתוחים והירוק בעיניים. בשבתות מגיעים לאיזור רוכבי אופניים מכל חלקי הארץ שנהנים מהנוף וממסלולים ייעודיים.

כחול-לבן וירוק בעיניים Photo by Meital Golan-Schwartz

חוויות מהחזרה לישראל?

החזרה לישראל היתה שילוב של קשיי הסתגלות והתלהבות. לאחר עשור מחוץ לישראל אתה חוזר קצת אחר, הן מבחינת המצב המשפחתי, והן מבחינת שינויים שכולנו עוברים לאורך השנים. יחד עם הקשיים יש הרבה כיף ושמחה, ושייכות, וחגים ושמש שהיתה כל כך חסרה. וחומוס טוב כבר אמרתי?

צריך לקחת את הזמן להסתגל, ואני חושבת שהאזור שבחרנו הקנה לנו נחיתה קלה באופן יחסי. מישהו פעם אמר לי "שכשחוזרים ממדינה זרה לאחר שנים רבות, הגוף מגיע במטוס והנשמה באוניה", אז הנשמה שלי היתה בקרוז… אבל גם ההתאקלמות הגיעה ונכון להיום אנחנו יודעים שעשינו את הבחירה הנכונה.

גם השינוי בקריירה, מעבר מעולם ההי-טק, מיקרוסופט, לנדל"ן, מעבר לאהבה לתחום נבע מהצורך לבלות יותר זמן עם הילדים. החיים פה הם לפעמים פחות מאוזנים, הימים עוברים מהר מאוד והנה מגיע סופ"ש של יום אחד וגם הוא עובר מהר. אבל כמו בכל דבר, תמיד יש טוב ורע ובסוף כל אחד עושה את הבחירות המתאימות לו. לסיום, ממליצה לכם על הדיסק החדש של אברהם טל (מפרדס-חנה!)

צרו קשר עם מיטל:

meital@makombamoshava.com

makombamoshava.com

www.facebook.com/makombamoshava

972-54-8067054

Sponsored ad by Hagit Galatzer

Sponsored ad by Hagit Galatzer

בואו להכיר חברים בקהילה הישראלית שהם גם בעלי עסקים קטנים ומקומיים. למה לנסוע רחוק? הכל נמצא כאן קרוב, עם חיוך ידידותי מסביר פנים ובעברית כמובן.
Come meet members of the Israeli community who are also local business owners. Why search far? Everything is here close to home, with a friendly and welcoming smile
Sponsored ad by Hagit Galatzer