דפנה חן – פסיכותרפיסטית

dafna-chen-lmhc-cdp

אוזן קשבת ויד מכוונת, דפנה חן

נפגשתי עם הפסיכותרפיסטית דפנה חן כדי לראיין אותה ויצאתי לאחר מיני-טיפול עם תובנות חדשות על עצמי וכמה עצות מעשיות. גישתה של דפנה ישירה ופרקטית והיא לא רק מהנהנת בהבנה אלא דוחפת ומניעה לפעולה.

לכולנו יש אתגרים וקשיים ואנו מתמודדים איתם כל יום כמיטב יכולתנו, לעיתים שיחה עם אדם אחר יכולה לעזור ולהציע פרספקטיבה שונה. עצם ההרגשה שמישהו שומע ומבין מעניקה כוח ואמון ביכולת להתמודד. אני שומעת כל הזמן: "לא חשבתי על זה ככה עד שאמרתי את זה בקול", "עזר לי להוציא את זה החוצה", השיחה אפשרה לי לראות דברים באור אחר"

יש גישות רבות ומגוונות לטיפול נפשי, דפנה משלבת כמה מהן בהתאמה אישית לאדם שאיתו היא עובדת. לעיתים מדברים על מה שקורה כאן ועכשיו ושוקלים התנהגויות מועילות יותר, פעמים אחרות מדברים על חוויות מן העבר המשפיעות על ההווה.

"הפוקוס נמצא על איך לחזור ולהיות מי שאתם רוצים להיות, לקחת שליטה ולמצוא את הדרך הנכונה".

כשנרשמה ללימודי התואר הראשון, התלבטה דפנה בין מדעי ההתנהגות למדעי המחשב. לבסוף הלב ניצח ונבחרו מדעי ההתנהגות. מכיוון שהחיים לוקחים אותנו בנתיב מתפתל ולא ידוע מראש, מצאה דפנה את עצמה עוסקת בתוכנה בסטארטאפ ומשם הגיעה לרילוקיישן במייקרוסופט, שם עבדה במשך כעשור. למרות האתגר האינטלקטואלי והעניין בעבודה, דפנה הרגישה שמשהו חסר. "לאחר הולדת בתי הגעתי למסקנה שחשוב לי לעבוד עם אנשים, ולעזור להם להגיע לחיים טובים יותר." כיום דפנה היא פסיכותרפיסטית ובעלת קליניקה פרטית שם היא מטפלת בכל ענייני הנפש.

דפנה מתמחה בטיפול בטראומה. טראומה יכולה להיות אירוע מסוים כמו תאונת דרכים, או אוסף מתמשך של אירועים שקרו בילדות או בעבודה. ההשפעה של החוויות הללו יכולה להיות פחד ספציפי שמפריע להתנהלות היומיומית, למשל פחד לנהוג או לצאת מהבית, או גישה כללית לחיים כגון חשש מקשר עמוק, קושי במתן אמון או ראייה שלילית של החיים. "פעמים רבות מה שנראה כהפרעות קשב או דיכאון וחרדה הם למעשה השפעות של טראומה."

נושא שקרוב לליבה הוא טיפול בהתמכרויות. התמכרות היא מצב של תלות פיזית או נפשית בחומר או פעילות כלשהי. לרוב אנו חושבים על אלכוהול וסמים אבל יש גם התמכרות לעבודה, לאוכל או לטלפון שלנו. מדובר בהתנהגות שמשבשת את חיי היומיום של האדם וסביבתו הקרובה וגורמת לנזקים ואף על פי כן, ממשיכים לעשות אותה ללא שליטה.

"אני מאמינה שאנשים עושים כמיטב יכולתם בכל רגע נתון. התמכרות היא לא תמיד עניין של בחירה ונובעת גם מגנטיקה וסביבה. אנשים משתמשים בחומרים שונים כדי להרגיש טוב יותר חברתית או לשכוח מטראומות ולהימנע מכאב, זה כלי שמשרת את המטרה אבל רק לטווח קצר. בטווח הארוך משלמים מחיר כבד".

דפנה מטפלת גם בבני משפחה וחברים של מי שנאבק בהתמכרות. יש השפעה ברורה וישירה על חייהם של קרובי המשפחה ויש מה לעשות, "ללמוד לשים גבולות, עם אהבה וחמלה ולטפל בעצמנו, זה חיוני."

puzzle-girl

לחבר את החלקים מחדש, ולמצוא את הדרך חזרה אל עצמנו Photo by Pixabay

דפנה משתמשת, בין השאר, בהיפנוזה ככלי טיפולי. עבור רבים, היפנוזה מזכירה קוסם שמהפנט מתנדבים תמימים על הבמה. במציאות, היפנוזה היא דרך להגעה לרגיעה עמוקה, כמו הרגיעה שמגיעים אליה בעזרת דמיון מודרך ומדיטציה. האדם שנמצא במצב של היפנוזה ער לחלוטין, מודע למעשיו ויכול לצאת מן המצב בכל עת שיבחר. הרגיעה מאפשרת לתת ההכרה לצוף, זכרונות ילדות רחוקים עשויים לעלות. בעזרת ההיפנוזה מתאפשרת עבודה רגשית עמוקה והבנה של הסיבות שהביאו אותנו למצב העכשווי.

דפנה מטפלת גם בדיכאון, המחלה שהוכרזה כמגפה של המאה ה-21. הגורמים רבים, הבידוד בחברה שבה אנו חיים, הלחץ, ועודף הגרויים הבלתי פוסק, לא פלא שעל פי הנתונים האחרונים, אדם אחד מכל 10 סובל מדיכאון או חרדה. הידע הנרחב של דפנה בטיפול בהתמכרויות נותן לה זווית יחודית לטיפול בבעיות אחרות.

"פתאום מתחברות נקודות ומגיעים לתובנות משמעותיות ופורצות דרך, כל יום אני עדה לעוז רוחם של אנשים ויכולתם לרפא את עצמם באופנים יצירתיים ומעוררי השראה" מתרגשת דפנה ומודה שזהו החלק האהוב עליה בעבודה.

 

Dafna Chen, LMHC, CDP  

עוד על דפנה באתר הבית שלה: www.DafnaChen.com

ליצירת קשר: Dafna@DafnaChen.com

1-425-443-7900

Sponsored ad by Hagit Galatzer

Sponsored ad by Hagit Galatzer

בואו להכיר חברים בקהילה הישראלית שהם גם בעלי עסקים קטנים ומקומיים. למה לנסוע רחוק? הכל נמצא כאן קרוב, עם חיוך ידידותי מסביר פנים ובעברית כמובן.
Come meet members of the Israeli community who are also local business owners. Why search far? Everything is here close to home, with a friendly and welcoming smile
Sponsored ad by Hagit Galatzer