במדבר מלון אורחים מאת גילית חומסקי

כתבה: חגית גלצר

מדבר* מוקדש באהבה לאחותי הקטנה שני שילדה בשבוע שעבר…

בהיותי בחודש התשיעי להריוני, הפתיע אותי בעלי במתנה מגניבה, כרטיסים למשחק של הדטרויט פיסטונס. השנה 2008 והמקום דטרויט מישיגן, שם הפיסטונס הם הסיהוקס, רק בכדורסל. הכרטיסים היו במבצע (4 ב100 כולל שתיה ונקניקיה) ולכן לא מדקדקים בקטנות, כמו מיקום למשל. ואכן המיקום התגלה כמוצלח במיוחד, שורה ראשונה, מהסוף… ואני, כאמור בחודש תשיעי, מעפילה במרץ למקומי במרומי היכל הספורט לכל תשואות הקהל, ברצינות, אנשים מחאו לי כפיים ועודדו אותי בדרכי למעלה.

בכל קומה עצרתי לפוש קמעא וללגום מכוס השתיה שקיבלתי במבצע (בואו נודה באמת, מדובר בדלי קטן של קולה) לאחר נצח מסוים הגעתי למקומי והתישבתי באנחת רווחה. מיד קמתי לחפש את השרותים, רק שלוש קומות למטה, ויצאתי למסע בשנית לקול תשואות הקהל, כפיים וכו'. בעודי מכתתת את רגלי במדרונות, חשבתי בזוועה מה היה קורה אילו החלו הצירים ואני פה בפסגה? מצד אחד, אין צורך לדאוג לתיעוד, יש פה מצלמות משוכללות והכל בלייב. מצד שני, פאדיחות, אומנם כבר הכרתי חלק מהאנשים במסלול המדרגות, אבל בכל זאת, הכרות שטחית בלבד. מצד שלישי, בטח נקבל כרטיסים חינם לכל החיים (מקום טוב, לא במבצע) אז אולי זה משתלם. בסופו של דבר, ילדתי במזל טוב יומיים אחר כך בבית חולים רגיל ובלי מצלמות.

בספר "במדבר מלון אורחים" יש לידה שמתרחשת במלון. נכון, לא מגניב כמו משחק כדורסל, אבל עדיין די משתלם. האם והתינוק (להלן "ילד המלון") זוכים בשהות שנתית מתנת המלון ביום הולדתו של הרך. אומנם זהו מלון קצת ישן, בים המלח ובעונת הקיץ, אך גם האם היא לא מהמדקדקים בקטנות ולכן היא תממש את המתנה באדיקות מדי שנה. וכך אנו מתוודעים לצוות המלון ולאורחים הקבועים שקשורים בינהם בחוטים וקשרים מסובכים. ספר קטן וצנוע על החלטות ומעשים שמשנים חיים. על חלומות והנסיונות להגשימם ואיך לפעמים צריך לנסוע רחוק כדי לחזור בסוף הבייתה.

להשאלה מן הספריה, לחצו כאן

 

Seatelon

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.
Seatelon

Latest posts by Seatelon (see all)

3 comments