איריס ברומר – לייף קואץ'

image1

איריס ברומר, לייף קואץ'

איריס ברומר, מאמנת חיים או לייף קואץ', מכירה מקרוב התמודדות עם משברים. לפני מספר שנים חוותה אובדן אישי כבד כשבעלה מזה 25 שנה הלך לעולמו בפתאומיות. מתוך הכאב הרב למדה איריס את כוחה המרפא של הקהילה, במקרה זה הקהילה היהודית בסיאטל. התמיכה והנתינה הקהילתיים החזירו את איריס לחיים ועוררו אותה אפילו להתחדשות ויצירה. אז גם הוגשם חלום ישן ואיריס השלימה את לימודיה במה שהיא מגדירה כשליחות שלה, האימון.

במסגרת האימון עם איריס עובדים על הסיפור שלנו, מה עבר או עובר עלינו בחיים, אך במקום להתמקד בלמה זה קרה/קורה לי, מתמקדים באיך להתמודד, איך לצאת מתוך הסיפור ולא לחיות בתוכו. לפי איריס "דברים קורים בחיים כל הזמן, השליטה שלנו היא איך אנחנו מתמודדים עם הדברים ומה עושים איתם כדי להמשיך הלאה".
הטיפול הוא יחידני ותפור בהתאמה אישית. הפגישות הראשונות מוקדשות לסיפור הרקע ולמחשבה משותפת של איזה סוג אימון יתאים. "כל אחד זקוק לקואץ' מסוג אחר, חזק, דוחף, מחבק, מכיל וכדומה". אז גם "פותחים את הפצעים", לדברי איריס זהו אקט מרפא בפני עצמו, כאשר האדם מכיר בבעיה ומקבל את המצב, נפתח פתח לשינוי. אז ניתן להגדיר מטרות ולעבוד על השגתן.

בנוסף להתמודדות עם אובדן, איריס מתמחה בשינויי חיים נוספים כמו הגירה ורילוקיישן. בתור ישראלית שנישאה לאמריקאי, איריס חוותה ועדיין חווה, גם לאחר מספר עשורים, את השינויים העוברים עלינו, מהגרי הרילוקיישן.

הקושי בהתמודדות עם תרבות שונה, מנטליות והתנהלות אחרות הוא יומיומי ודינמי. לאחר תקופת ההתאקלמות בשנים הראשונות, מסתבר שאנחנו לא מאה אחוז אמריקאים וכבר לא מאה אחוז ישראלים. סוג של הייבריד תרבותי שיכול להנות מכל העולמות. הסוד לדברי איריס הוא היכולת ללמוד וללמד. ללמוד מכל טעות, משבר וקושי. ובמקביל ההבנה שיש לנו גם מה ללמד ומה לתת. התאקלמות מוצלחת היא שילוב של החדש והישן. הפתיחות והחום הישראליים, למשל, מעשירים ומשנים את התרבות המקומית ובשכונה של איריס בסיאטל קראו כל הילדים לאיריס "IMA" וידעו שאצלה הבית תמיד פתוח.

דברים שאולי לא ידעתם על איריס:
היא למדה אומנות בבצלאל, והיצירה היא בנשמתה. דוגמאות ליצירות עכשוויות ניתן למצוא כאן.
איריס היא גם ספרית! כבעלת רעמת תלתלים שחורה ומלכותית היא גם מתמחה בשיער ישראלי מתולתל וניתן למצוא אותה בסלון אסנס בסיאטל המאמין במוצרים איכותיים וגישה טבעית ללא החלקות וכימיקלים.
אל עיצוב השיער הגיעה איריס מתוך התנדבות בבתי חולים והוספיסים ועבודה עם חולי סרטן. עיצוב שיער בזמן מחלה או הקרנות הוא עניין רגיש ביותר ויש בו הרבה יותר מאשר צורך חיצוני, למעשה שם גם התחילה העבודה הטיפולית של איריס שממשיכה להתנדב גם היום בביקורים שבועיים בבתי אבות.
המוטו של איריס "ללמוד וללמד" אינו מפתיע בהתחשב בעובדה שאיריס היא גם מורה לעברית בבית הספר היהודי ובהיברו אקדמי בסיאטל. אל ההוראה הגיעה גם כן מתוך עבודה טיפולית של תרפיה באומנות לילדים.

 טיפים לצמיחה אישית ברילוקיישן ובכלל:
השתלבות –  רילוקיישן מהווה הזדמנות נהדרת להיפתח לתרבות חדשה ואנשים חדשים. תרבות אחרת היא לא טובה יותר או פחות מאחרת, היא פשוט שונה. השוני יכול להיות מעניין ומגוון, כדאי לנסות…
מיצוי אישי – לעיתים בזמן רילוקיישן אחד מבני הזוג נאלץ להשאיר קריירה מצליחה מאחור או לפחות על אש קטנה. זה הזמן להתפנות לחלום ישן שלא היה מספיק זמן להגשימו או פשוט להיות שם עבור עצמכם והמשפחה, ולהנות מפסק זמן איכותי.
הכרת תודה – לעיתים אנו מתרכזים רק בדברים שמפריעים לנו ושהיינו רוצים לשנות ושוכחים את כל הטוב שמקיף אותנו. מומלץ ליצור טבלה של דברים שאנו מודים עליהם ומולם דברים שהיינו רוצים להשיג או לשנות. במקום טבלה, אפשר ליצור פוסטר שאיפות. לא צריך להיות אומנותיים במיוחד, ניתן להשתמש בכל אמצעי שעולה על דעתכם, גזירה, הדבקה, תמונות, צבעים וכו'. המטרה היא ליצור תמונה ברורה שתהיה מולנו בוקר וערב ותעזור להתרכז בעיקר.
change1

Photo by Pixabay


שנות הנסיון של איריס בלימוד והוראה והניסיון העשיר שלה בטיפול והקשבה, העניקו לה הכשרה מעשית יחודית. בתוספת יצירתיות וחום אימהי, איריס תוכל לעזור גם לכם להשיג את מטרותיכם ולצאת ממצבי תקיעות וייאוש.
Sponsored ad by Hagit Galatzer

Sponsored ad by Hagit Galatzer

בואו להכיר חברים בקהילה הישראלית שהם גם בעלי עסקים קטנים ומקומיים. למה לנסוע רחוק? הכל נמצא כאן קרוב, עם חיוך ידידותי מסביר פנים ובעברית כמובן.
Come meet members of the Israeli community who are also local business owners. Why search far? Everything is here close to home, with a friendly and welcoming smile
Sponsored ad by Hagit Galatzer