עוגת גבינה ישראלית בטעם של פעם

cakeHat

כובע בתנור Photo by Nurit Asnash

מה זו עוגה ישראלית? עוגה ישראלית זו למשל, עוגת שוקולד עם זיגוג שוקולד וסוכריות צבעוניות מלמעלה, שכל אם עבריה מכינה ביום ההולדת של צאצאיה. עוגה ישראלית זו עוגת גבינה עם פירורים שמכינים לא רק בשבועות… או עוגה עם קרם אינסטנט פודינג וניל מעל שכבה של ביסקויטים.

גם העוגה של היום היא עוגה כזו, ישראלית. עוגת גבינה אפויה כמו שפעם, מזמן מזמן, היו מוכרים בחנות המכולת, לפי משקל! ורק המילה "מכולת" מעידה על הקלאסיות שלה ועד כמה שאני דינוזאורית.

טעמתי אותה בפעם הראשונה אצל איריס קלך שהיתה שכנה שלי. קפצתי יום אחד לקפה וכמובן שהיתה עוגה ביתית שאיריס אפתה. כי גם זה טיפוסי לישראליות, לאפות בבית. וגם זה שיש עוגה הום-מייד לכבד את האורחים, או לפחות ביסקויטים, ככה בצד עם הקפה.

אז הקטנה בקשה עוגה עם פודינג וניל וישר נזכרתי בעוגה הזו שהוכתרה בביתינו כ"עוגת כובע השף". תשאלו למה? כי כששפכתי את הבלילה לתבנית עלה בי החשש שהתבנית לא תכיל את כל העוגה כשתתפח. ואכן, העוגה תפחה ותפחה מעל לדפנות התבנית. למרבה המזל היא לא גלשה (טיפ: תמיד לשים את התבנית בתוך תבנית גדולה יותר!!!) אבל צמח לה "כובע" וכך זכתה לשמה.

ועם עוגה זו ניפרד. לעת עתה.

בעוד שבוע אני ומשפחתי חוזרים לישראל אחרי 14 שנים פה. היה לנו טוב בסך הכל. החיים פה דבש. רגוע, שקט, ירוק, רטוב ומנומס. אמנם חודש אחרי שנחתנו פה התרחש אסון 9/11 אבל חוץ מזה היה ממש רגוע. כל כך רגוע כאן שבקושי רואים נפש חיה כשמסתכלים מחוץ לחלון.

שמחתי על ההזדמנות לעשות פה דברים שבישראל בחיים לא הייתי עושה, כמו להוליד את הניוזלטר הזה (שעכשיו יש לו אמא חדשה. תודה, חגית, שלקחת את הבייבי שלי ועשית אותו כל כך מוצלח!) או להפיק הופעות (הגעגועים למוסיקה ישראלית גברו על ההגיון. תודה לכל האנשים שבאו להופעות!) או לארגן הפגנות. אין מה לומר, היה כיף!!

ברגעים אלה אנחנו בעיצומו של פרויקט אריזת חיינו כאן והתחלה חדשה בישראל קרוב למשפחה ולחברים הישנים.

חוזרים לבלגן.

אבל אני לא עוזבת אתכם. הפרידה היא זמנית.

נורית

מוזמנים לשמור על קשר עם נורית בדף הבית שלה Nurit healing

מצרכים (לתבנית קפיצית בגודל 10 אינץ'):

750 גרם גבינה לבנה (אפשר להשתמש ב sour cream)

5 ביצים מופרדות

1 כוס סוכר, מפוצל

½ קופסת פודינג וניל (מומלץ של אוסם)

2 כפות קמח תפו"א או קורנפלור

קמצוץ מלח

1 כפית תמצית וניל

לציפוי:

250 גר' שמנת מתוקה

½ קופסת פודינג וניל

½ כוס חלב

אופן ההכנה:

משמנים את התבנית ומחממים את התנור ל 325 מעלות פרנהייט.

בקערה אחת מערבבים את החלמונים, גבינות, ½ כוס סוכר, קורנפלור, ½ שקית פודינג, מלח ווניל.

בקערה שניה מקציפים את החלבונים ומוסיפים בהדרגה את ½ כוס הסוכר השניה. כאשר הקצף קשיח מקפלים בתנועת עטיפה עם תערובת הגבינות. שופכים לתבנית.

טיפ לאפיית עוגות גבינה: עוטפים את התבנית בנייר כסף ומניחים בתוך "אמבטיה" שהיא תבנית גדולה יותר שמכילה מים רתוחים עד למחצית גובה תבנית העוגה. זה יבטיח אפייה אחידה של העוגה.

אופים בערך כשעה. העוגה תופחת מאוד ואח"כ צונחת.

כשהעוגה אפויה, להוציא אותה מן האמבטיה ולצנן לגמרי. להעביר למקרר.

hatcake2

העוגה במצבה הסופי, לאחר תפיחה וצניחה Photo by Nurit Asnash

להכנת הציפוי:

מקציפים במיקסר את השמנת המתוקה, חלב ופודינג ומורחים על העוגה שהיא קרה. הקרם מכסה את ה"כובע" שצונח לאחר התפיחה.

Nurit Asnash

Nurit Asnash

מאז חזרתה לארץ, לאחר 15 שנים בסיאטל, נורית מתמקדת בטיפול ותמיכה באנשים ומשפחות לפני ואחרי רילוקיישן או חזרה לארץ. עם כל הרצון והמוטיבציה, אלו תקופות שמאתגרות הכל – זוגיות ונישואים, הורות וילדים, יחסים במשפחה המורחבת, עבודה וקריירה, אמונות על החיים בארץ ובחו"ל ועוד.
Nurit Asnash

Latest posts by Nurit Asnash (see all)