מסמכולוגיה

אלו מסמכים לשמור, איך ולכמה זמן

לעיתים קרובות אנו נישאלים לגבי שמירת מסמכים חשובים. כולנו מכירים את מסמכי המסים. אלו המסמכים שמכין המסים דורש כל שנה. אלו גם המסמכים שמס הכנסה עלול לדרוש במקרה של ביקורת. ישנם גם מסמכים אחרים, לא פחות חשובים, כגון מסמכי רכישת בית, פוליסות ביטוח, צוואות, תעודות לידה, רשיונות נהיגה, כרטיסי ביטוח לאומי, תעודות תושב קבע ודרכונים, תעודות נישואין, תעודת שחרור מצה"ל ומסמכי גט או תעודות גירושין.

מרביתנו שומרים מסמכים במקום פיזי מסויים כגון תיקיה או בכספת. לעיתים מסמכים אלה נדרשים מיידית למשל במקרי חירום או עבור רשות מסויימת ולכן כדאי לשקול החזקת העתקים על אתר אנטרנט מאובטח. לדוגמא, אנו תמיד מציעים ללקוחתינו להעלות מסמכים חשובים לאתר החברה (פורטל) כדי שידעו שהם יהיו שם במקרה הצורך, בנוסף למסמכי המיסים הרגילים. קרו לנו מקרים של אנשים שאיבדו דרכונים במדינה זרה, ולשמחתם הצליחו למצוא העתקים באתר החברה, ולהציגם לקונסוליה המקומית.

מסמכי מיסים: מומלץ לשמור מסמכי מיסים ומסמכים תומכים למשך שלוש שנים. אם אתם מצהירים על הפסדים, יש לשמור מסמכי מיסים של שבע השנים האחרונות.

הנה מספר דוגמאות למסמכים שונים שכדאי לשמור במספר העתקים ומיקומים:

אזרחי ארה"ב: כרטיס social security, תעודת לידה, דרכון

אזרחים זרים: דרכון, גרין קארד, טפסי כניסה לארה"ב I-94

לרשימה המלאה של מסמכים חשובים וזמני שמירה מומלצים, לחצו כאן.

בשאלות נוספות בנושא ובנושאי תכנון פיננסי וניהול השקעות, ניתן תמיד לפנות לג'וש

Josh Yeyni

Josh Yeyni

ג׳וש ייני, תושב בלוויו, וושינגטון. מתכנן פיננסי, יועץ השקעות ורואה חשבון מוסמך עם ניסיון של יותר מ 25 שנה. תושב רחובות לשעבר ובוגר אוניברסיטת תל-אביב בחשבונאות וכלכלה. כותב נלהב בעברית ורואה את יעודו בהנחייה פיננסית לישראלים במעגלי החיים ובמסע הרילוקיישן.
Josh Yeyni

Latest posts by Josh Yeyni (see all)