משיכת הון ביתי

האם כדאי למחזר משכנתא? מתי ולאיזה צורך?

השנים האחרונות היו נדיבות מאוד עבור בעלי בתים ברוב ארצות הברית. על פי דיווחי האיגוד הלאומי של מתווכי הנדל"ן, הצמיחה בשוק צפויה להתמתן ב-2019, אבל מחירי הבתים עדיין ממשיכים לעלות, פשוט בקצב מתון יותר. גם הריביות על משכנתאות, שרק לפני כ-7 חודשים היו במגמת עלייה משמעותית, ירדו, וחזרו לרמות שלא נראו, לפחות ב-12 החודשים האחרונים. אם קניתם בית לפני כמה שנים, וראיתם את השווי שלו גדל בעשרות אחוזים, ואיתו גדל גם ההון הביתי (equity) שלכם, ייתכן שאתם שואלים את עצמכם מה השימוש הטוב ביותר בהון העצמי? ואיך לוודא שהוא עובד בשבילכם בצורה האופטימלית?

אפשרות אחת – הקלה ביותר, היא לא לעשות דבר. לתת להון הביתי לגדול, ולקצור את הפירות כאשר בסופו של דבר תמכרו את הבית. עם זאת, עבור רבים מאתנו, יש כיום סיבות טובות למשוך מההון העצמי הקשור לבית, ולעשות איתו משהו אחר.

לפני שנפרט, חשוב להבין; ערך הבית ימשיך להשתנות בהתבסס על מלוא השווי שלו, בלי קשר לחובות או המשכנתאות הקשורים אליו. אם מחירי הבתים באזור עולים ב-5%, בית בשווי $100,000 יעלה ב-$5,000 – בין אם נקנה במזומן ובין אם נקנה עם 100% מימון. הריביות הנמוכות והפריסה מחדש של התשלומים על פני 30 שנה, עשויים אף לגרום לכך שלא יהיה שינוי דרסטי בתזרים המזומנים שלכם.

איחוד חובות

אם יש לכם חובות גבוהים בכרטיסי אשראי, הלוואות סטודנטים, או חובות אחרים, ייתכן שתוכלו להפחית באופן משמעותי את התשלומים החודשיים הכוללים, ועדיין לשלם את החוב בקצב מזורז. חשוב לעבוד עם סוכן משכנתאות שמוכן להשקיע מעט זמן נוסף ולעזור לכם לבנות תוכנית תשלומים והפחתת חובות. רצוי לערב גם יועצי השקעות ומיסים שיעזרו לאזן בין הפחתת חובות, הוצאות שוטפות, ותכנון פיננסי ארוך טווח.

השקעה

שוק הנדל"ן מציג כיום הזדמנויות מעולות להשקעה. ייתכן שתרצו לרכוש נכס להשכרה או לבצע סוג אחר של השקעות נדל"ן. השקעות נדל"ן יכולות ליצור תזרים מזומנים פסיבי כהשלמת הכנסה, תוספת לכספי פרישה, ירושה לדור הבא, ועוד. זה יכול להיות שימוש נהדר להון הביתי, אבל חשוב לבדוק עם יועץ מס מקצועי כדי להבין את ההשלכות והסיכונים בהתאם לסוג ההשקעה שאתם רוצים לעשות. לא יודעים איך להתחיל? בקרו באתר שלי realestateframily.com

חינוך

תשלומים עבור חינוך פרטי או השכלה גבוהה יכולים להיות יקרים מאד. לפעמים חסכונות להשכלה גבוהה ו\או הלוואות סטודנטים אינן מספיקות, או שהתנאים אינם נוחים כמו שהייתם רוצים. באמצעות ההון הביתי תוכלו לשלם עבור שכר הלימוד או לפרוע את הלוואות הסטודנטים שלכם או של ילדיכם – כסף שמגיע ללא מגבלות על סוגי ההוצאות אותן ניתן לשלם. לחלקכם, אולי יהיו אפילו הטבות מס (הקפידו לבדוק עם יועץ מס איך זה יכול להשפיע על המסים האישיים שלכם).

שיפוץ הבית

רוב האנשים מרגישים ששיפוץ הבית לא יכול להתאים לתקציב השוטף, ומחכים עד שצריך להכין את הבית למכירה לפני שהם משקיעים בשיפוץ. אם הגעתם לשלב זה, הקפידו להתיעץ עם סוכן(ת) הנדל"ן שלכם לפני קבלת החלטות. הם יתנו לכם רעיונות והנחיות לגבי אלו שיפורים יתנו לכם את התשואה הגבוהה ביותר עבור ההשקעה. החסרון הוא, שאחרי שסבלתם שנים מהחסרונות של הבית, יהיו אלו הבעלים הבאים שיהנו מפירות עמלכם.

למה לא לנצל את ההון הביתי עכשיו, כשאתם עדיין מתכוונים לגור בבית שלוש, ארבע שנים או יותר? בצעו עכשיו את השדרוגים הדרושים כדי להתאים את הבית לאורח החיים שלכם: אולי אתם צריכים יותר חדרי שינה? אולי במטבח יש מכשירי חשמל בצבע ירוק-אבוקדו, שהגיע הזמן להחליף? או אולי חדר האמבטיה צריך שיפוץ כדי שהבן ה"קטן" (עכשיו 1.90מ') יתאים מתחת לראש המקלחת?

בתקופה בה ההון הביתי גבוה והריביות נמוכות, מחזור משכנתא למימוש ההון הביתי יכול להיות כלי נהדר כאשר אתם זקוקים לסכום כסף גדול לטווח ארוך. פנו לסוכן המשכנתאות שלכם לבדיקה האם מחזור משכנתא מתאים עבורכם, ולקבלת הצעה.

אם יש לכם שאלות נוספות פנו אלי ואשמח לפרסם תשובות. ניתן גם לקבל יעוץ דיסקרטי, חינם וללא התחייבות, איל

 מחשבון משכנתא חינם ל-iPhone ואנדרואיד

The content of this publication is informational only, not a guarantee to extend credit. WA-MLO-874253, TX, OR, CA-DBO874253 | American Pacific Mortgage supports Equal Housing Opportunity. NMLS ID# 1850 (www.nmlsconsumeraccess.org) | APM is licensed by WA # CL-1850, OR ML-2338, TX SML-1850, and "Licensed by the Bureau of Real Estate, Broker #01215943". All loans subject to credit approval and property appraisal. Interest rates and products are subject to change without notice and may or may not be available at the time of loan commitment or lock-in. Borrowers must qualify at closing for all benefits. American Pacific Mortgage Corporate Office 3000 Lava Ridge Court, Suite 200, Roseville, CA 95661 | 916.960.1325

איל טרופן

איל טרופן

תושב רדמונד וושינגטון, לשעבר תל-אביב. בוגר תואר בפיסיקה מהטכניון, ותואר שני בתעשייה וניהול מאוניברסיטת ניו-יורק. לאחר שנים כמנהל פרוייקטים בכיר בהיי טק, שינה איל כיוון, והוסמך כיועץ וסוכן משכנתאות מורשה במדינות וושינגטון, אורגון, קליפורניה, וטקסס (MLO-874253). f. כיום, איל מוצא סיפוק רב בעזרה לחברי הקהילה בקניית הנכסים הגדולים, היקרים, והמשמעותיים ביותר לעתיד משפחתם.
איל טרופן

Latest posts by איל טרופן (see all)