היערכות לשנה חדשה ומוצלחת

גלגל העצמי Photo by Lilach Geppert Shapira

כיצד לעזור לילדנו ולעצמנו לגבש ולחדד מטרות ויעדים לשנה החדשה

חודש ינואר הוא זמן מצוין להיערכות מחודשת שלנו עם עצמינו, ובנוסף זה הזמן לעזור לילדינו לגבש מטרות, להבין מה הם היו רוצים להשיג בשנה הקרובה, וגם לחדד מטרות ויעדים ישנים. מחקרים מראים שמעל 90% מהאנשים מרגישים שאינם משיגים את מטרותיהם, והסיבה לכך יכולה להיות מכיוון שהם אינם יודעים להציב לעצמם מטרות ויעדים בצורה אפקטיבית.

איך נעזור לילדינו להציב מטרות?

  • תנו להם לבחור את המטרה הגדולה שברצונם להשיג: שאלו שאלות מכוונות, למשל מה היית רוצה להשיג השנה, מה חשוב לך שיקרה השנה.
  • דברו על הסיבה שמאחורי המטרה: מה ייצא לך מלהשיג את המטרה, איך זה יעזור/ישמח אותך
  • פרקו את המטרה הגדולה למשימות קטנות ופשוטות: לפעמים מטרה גדולה נראית מאיימת ובלתי אפשרית, והרבה יותר קל להתחיל מיעדים קטנים.
  • הקדישו זמן למחשבה על "מכשולים" אפשריים: חישבו ביחד מה יכול להפריע בדרך, ואיך תוכלו להתמודד עם הקשיים.

לוח חזון משפחתי או אישי –  חיקרו את הרצונות, המטרות, האהבות, החוזקות והקשיים. חפשו השראה במגזינים, עיתונים, חוברות וספרים. בנו לעצמכם את הלוח שלכם בעזרת כל חומרי ההשראה וה"תחנות" שעברתם, הוסיפו מדבקות, כתובות ואף ציירו בעצמכם. לסיום, תלו במקום בולט בבית. אתם מוזמנים להכין לוח חזון משפחתי, אבל כדאי שכל אחד מבני המשפחה גם יעשה לעצמו לוח אישי.

גלגל העצמי – ציירו עיגול מחולק (כמו פאי), ובכל חלק הילד רושם קטיגוריה חשובה שמהווה חלק מחייו. במשלוש מתחת לכל קטיגוריה אפשר לרשום את המטרות, הרצונות והמשאלות. במהלך השנה אפשר "לבקר" את הגלגל, לבדוק איפה אני ביחס למטרות שהצבתי לעצמי, מה השתנה, על מה צריך לעבוד ועוד. לנו כהורים, הגלגל יכול לשקף את המצב התודעתי של הילד, את הביטחון העצמי שלו, את הקשיים שהוא חווה ובעיקר את הרצונות שלו.

שתהיה שנה אזרחית חדשה נפלאה לכולנו!

לילך.

Lilach Geppert

Lilach Geppert

לילך גפרט-שפירא, פסיכולוגית, מדריכת הורים ומנחת קבוצות. מאבחנת ומטפלת בפרחי באך. מלווה תהליכי התפתחות אישית ליחידים ומשפחות.
Lilach Geppert

Latest posts by Lilach Geppert (see all)