לגדול באהבה – בית הילד בירושלים

תודות לתרומות ולעבודת המתנדבים הוקם חדר מוזיקה ומשחקים לרווחת הילדים

 

ילדי בית הילד חוגגים ביום העצמאות

פנימיית בית הילד הוקמה בשכונת גילה בירושלים לפני למעלה מ 35 שנה. הפנימייה מיועדת לילדים בסיכון שנולדו למציאות חיים מורכבת. בית הילד משקיע מאמצים גדולים מידי יום כדי לאפשר לילדים שהגיעו ממשפחות מצוקה ומסביבה בה היו עלולים להיות חשופים לפגיעות שונות, לחוש ביטחון ואהבה, שייכות ומשמעות. בית הילד נותן מענה לכל צרכיהם של הילדים, מעניק להם ליווי ותמיכה ומחזיר את החיוך לפניהם. כל זאת, תוך כדי שיתוף פעולה עם הורי הילדים.

מספרת גלית קדר, המתגוררת באיזור סיאטל למעלה מ-20 שנה, פסיכותרפיסטית ומטפלת אנרגטית במקצועה: 

הפרויקט הזה מרגש אותי מאוד מבחינה אישית וכמטפלת. בזמן ביקורי האחרון בישראל, השתתפתי בסדנת העצמה. במסגרת פרוייקט התנדבות קבוצתי בסדנה חיפשנו פרוייקט קהילתי ובחרנו לתמוך ולשפץ את בית הילד בירושלים. המקום מושקע מאוד מבחינת חוגים ופעילויות וטיפולים ברובד הרגשי אך מבחינה ויזואלית מצריך שיפוץ מקיף. בתכנון שיפוץ וצביעת מתחם בית הילד, הקמת חדר משחקים עם טלוויזיות, קונסולות משחק וספות נוחות. גולת הכותרת תהיה הקמת חדר מוסיקה אקוסטי שיכיל כלי נגינה ואפילו אפשרויות הקלטה.

 "לילדים שלנו פה יש הכל, לא רק מבחינה חומרית, ולא אצל כולם זה ככה… אם יש לי אפשרות לתת אז באהבה."

הילדים של בית הילד מתגוררים בקבוצות של כעשרה בדירה עם משפחה או זוג הורים המעניקים להם מודל לחיקוי של זוג הורים מתפקד ואוהב. במקביל, רוב הילדים גם נמצאים בקשר עם הוריהם הביולוגים. המודל בו הילדים נמצאים במסגרת משפחתית חמה שמעניקה להם את מה שחסר ומראה שאפשר גם אחרת, נגע לליבי, מספרת גלית. לילדים שלנו פה יש הכל, לא רק מבחינה חומרית, ולא אצל כולם זה ככה. אם אני יכולה לעזור, בעיקר לילדים בגיל צעיר ולתת להם גישה למוזיקה, לסביבה נעימה, לחגיגת בר מצווה… אולי אפילו טיול בר\בת מצווה למשפחה מארחת בחו"ל, שיראו שהעולם גדול והכל אפשרי. אם יש לי אפשרות לתת, אז באהבה.

במסגרת עבודתה כפסיכותרפיסטית, גלית מטפלת בילדים ומבוגרים בשילוב שיטות טיפול אלטרנטיבות יחודיות שפיתחה, היא ממקימי ארגון מעגלים ובוגרת תוכנית גוונים למנהיגות קהילתית של ה – IAC. גלית מתכננת להגיע לישראל בפברואר כדי לעזור בעבודות השיפוץ. גם בנה של גלית, איתי שוורץ, העובד כמפיק מוזיקלי בלוס אנגלס מתכנן להגיע ולעזור בהקמת חדר המוזיקה. בינתיים אוספים חברי קבוצת המתנדבים את הכסף הנדרש לפרוייקט השיפוץ הנרחב.

לא מזמן חזרה גלית מישראל, שם השתתפה בפרוייקט השיפוץ הנרחב. תודות לתרומות נדיבות של חברי הקהילה, הוקם חדר משחקים משוכלל ומזמין לרווחת ילדי בית הילד.

תודה רבה מקרב לב לכל התורמים הנדיבים!

 גלית קדר

פרוייקט אסנס 2018

תרומה כספית ניתן להעביר לעמותת אמי"ת 

לעובדי מייקרוסופט, יש אפשרות להכפלת תרומה במסגרת תוכנית GIVE 

 

חשובבכדי שהעמותה תוכל לנווט את הכסף לפרויקט בית הילד, בעת ביצוע התרומה יש לציין את שם הפרוייקט

To ensure correct attribution & routing, please make sure to insert the following comment

“The Essence Project 2018 Campaign: Beit Hayeled, Jerusalem”

 

לשאלות ויצירת קשר ישיר עם גלית אנא שלחו לה אימייל:

galked@hotmail.com

 או בטלפון:

4256815761

Seatelon

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.
Seatelon

Latest posts by Seatelon (see all)