חדר משלי

חדר ללא בריחה

פעם ראשונה שיצאתי לחופשה, סליחה, נסיעת עבודה מטעם המעסיק הנוכחי, חברת התוכנה הקטנה של אזור סיאטל. ולמה פליטת הקולמוס חופשה במקום עבודה? זה לא שנחתי לי שם רגל על רגל, אלא עבדתי שעות ארוכות כמו שתמיד קורה בכנסים מקצועיים. אבל נסיעת עבודה היא כן סוג של חופשה להורים עסוקים ובעיקר לאימהות עסוקות. למרות הלו"ז הצפוף שציפה לי מן הבוקר עד הערב, מדובר היה רק בעבודת היום שלי ולא בשאר שבע המשרות אותן אני מתחזקת על בסיס יומיומי בבית: נהגת-בוס, מבשלת, חדרנית\כובסת, אחות רחמנייה, מש"קית חינוך, מתאמת חוגים ופעילויות, והמשרה החשובה מכל: מאתרת מצאי ומלאי – שעונה על השאלה המעצבנת "אמא, איפה שמתי את ה…?"

כמובן שאלו משרות חופפות, מסביב לשעון, ללא שכר או הטבות סוציאליות כלשהן חוץ מחיבוק מזדמן מאחד הילדים כשמצאתי את המטען של האיי-פד פעם, כשנשארו רק 3% בסוללה. בנסיעת העבודה זכיתי לישון בחדר נקי ומסודר, לאכול במסעדות בשקט ובעיקר לשהות בחברת מבוגרים.

בתחילת דרכנו המשותפת, בן זוגי היקר היה טס לנסיעות רבות ואילו אני זכיתי להישאר מאחור עם תינוקת חמודה ומשרה מלאה. משום מה, הוא הציג את הענין כקשה ולא נעים. "את יודעת כמה פעמים אני אוכל לבד ארוחת ערב? או משתעמם לבד במלון". חדר לבד במלון? הרי זהו חלום רטוב לכל אמא באשר היא. סתם חדר משלך, בו אפשר להשתרע על מיטה מוצעת למשעי ולקרוא איזה ספר או לצפות בשקט בתוכנית לפי טעמך. בלי הפרעות ודרישות מיושבי הבית ובלי מחשבות על כביסה, מה נכין לארוחת ערב ומה צריך לשים בילקוט למחר בבוקר.

אפרופו חדר משלי, יש לי רעיון לסטארטאפ חדשני. בהמשך הגיליון תוכלו לקרוא על אתגר חשיבה שפותח בארץ המעניק חווית חדר-בריחה בסלון הביתי. למי שלא מכיר חדרי הבריחה, זהו משחק בו אתם ננעלים מרצונכם בחדר קטן ודי חשוך, מלא בחידות ואתגרים שפיצוחם מעניק מפתחות וקודים שיאפשרו את יציאתכם לחופשי. והנה רעיון מעולה לחדר בריחה יעודי – חדר בריחה לאימהות. עזבו אתכן מהחידות והשטויות, בואו רק ננעל את עצמנו בחדר וננוח שם בשקט כמה שעות…

Hagit Galatzer

Hagit Galatzer

חגית גלצר, עורכת וכותבת ראשית בסיאטלון, במקור מושבניקית מנווה-מבטח והיום מתגוררת באיזור סיאטל. עובדת במשרה תובענית אך מתגמלת שנקראת "בעל ושני ילדים" ובשעות המועטות שנותרו גם בהי-טק. מנסה לשמור על כושר אך מבלה את מרבית היום על כיסאות שונים. אוהבת לקרוא וגם לאכול אוכל בריא וטעים, בעיקר כשמישהו אחר מכין ומסדר אח"כ את המטבח.
Hagit Galatzer

Latest posts by Hagit Galatzer (see all)