ילד מתבגר – אבא מתחשל

קיץ 2018 עמד בסימן המאבק חסר הסיכוי אל מול ההתמכרות לפורטנייט, אותו משחק מרובה משתתפים שהפך להיות המגנט האולטימטיבי של ילדינו והותיר אותנו ההורים משתאים אל מול התופעה. בנוסף למגפת הפורטנייט עמד הקיץ בסימן תופעות גיל ההתבגרות, כמו חוסר רצון משווע להצטרף לפעילויות מחוץ לבית (טיולים ונסיעות) .

אקדים ואומר שאני לא מתימר לחשוב שפתרתי את משברי גיל ההתבגרות או שניצחתי את פורטנייט, אולם עם סיומו של החופש הייתי רוצה לשתף אתכם בכמה מפעילויות הקיץ שעברנו השנה, עם הילדים, בתקווה לתרום משהו למישהו.

בוץ למנה ראשונה

נתחיל במירוץ הבוץ   Dirty-Dashהמתרחש אחת לשנה בסוף השבוע הראשון של החופש. זו הפעם השלישית שלקחנו בו חלק ואין טוב ממנו כארוע פתיחת הקיץ. האירוע משלב מסלול של חמישה ק"מ ריצה ומכשולים שהמכנה המשותף שלהם הוא .. בוץ. אנו ממליצים על האירוע לילדים מגיל שמונה ומעלה (עד גיל 14 מחויבים הילדים בהשתתפות הורים). מכלל מרוצי המכשולים והבוץ, מצאנו את האירוע הזה פשוט מושלם לילדים ומתבגרים כאחד. כמו בעבר, הזמנו חברים להצטרף אלינו, כי הרי אין כמו להתבצבץ ביחד. אולם השנה, בחרו הגדולים לרוץ מהר ולבד ולא לחכות להורים ולילדים היותר קטנים. היה זה הסימן הראשון שילדינו, באותן פעמים שהם מסכימים להצטרף, נענים לאתגרים ופורחים עם בני גילם. במילים אחרות, זה כבר לא כיף לרוץ עם אבא.

המלצות עבור המעונינים להשתתף באירוע בשנה הבאה:

·         ההרשמה לאירוע נפתחת מוקדם מאוד ויכולה לחסוך 50% מהעלות.

·         הנירשמים מקבלים חולצה במתנה. המלצתנו היא להשתמש בחולצה עבור הריצה שכן בוץ לא יורד בקלות.

·         נעליים מתאימות הן פריט הכרחי. מצד אחד, לא הייתם רוצים לאבד נעל באחד המכשולים היותר בוציים ועמוקים. מצד שני, הנעליים שלכם ימשיכו לצבוע גרביים בחום עוד הרבה זמן.

·         נסו להגיע לאחד המקצים המוקדמים, אפילו אם זה אומר לצאת מוקדם מאוד מהבית. מקצי הצהריים מאופינים בתורים ארוכים לפני חלק מהמכשולים.

·         זו הזדמנות טובה לבדוק את מצלמת ה  GoPro שלכם, אך לא את המצלמה בטלפון.

מתבצבצים ונהנים Photos by Ziv Rafalovich

קנדה בקמפינג

לאחר הבוץ התפננו לתכנן את הביקור שלנו ברוקי'ס הקנדיים. מאז הביקור הקודם עברו אי אילו שנים והרגשנו שהגיע הזמן לחזור. לאור האיחור בתכנון, הגענו למסקנה כי יקשה עלינו למצוא מקומות לינה במחיר שפוי והחלטנו להמיר את בתי המלון בקמפינג. בנוסף, החלטנו להצטרף לחברים מישראל שלקחו שבתון והחליטו לחצות את היבשת ב RV . אתחיל ואודה כי האתגר העיקרי בכזאת חופשה הוא ההתמודדות עם היתושים. תרסיסים, בגדים ארוכים, נקמנות לשמה, ומדיניות נוקשה של שמירת דלת האוהל סגורה, אפשרו לנו לצמצם את נזקי היתושים.

הפעם החלטנו לוותר על איזור Jasper ולהתמקד בשמורות הדרומיות יותר. למי שמתענין, הלופ שלנו כלל את Glacier -> Yoho -> Lake Louise  -> Banff -> Kootenay    (נשמח לתת פירוט והמלצות בנפרד).

כהורים למתבגר, קיבל הטיול תפנית סביב אותן מטלות ומשימות שעברו אחר כבוד אל הדור הממשיך. התופעה (הברוכה) הראשונה הייתה המעבר הסימלי של תרמיל הגב אל הבנים. בניגוד לשנים קודמות, הפעם התרמיל גם נשאר להם על הגב. עם ההגעה לחניון הקמפיניג, היו אלה הבנים שבפעם הראשונה לקחו את הגרזן, למדו והצליחו לפרק (Split) את עצי המדורה. בניגוד לחניונים בארה"ב, בקנדה משלמים תשלום יומי עבור המדורה והעצים חינם (ללא הגבלה) כך שלא הייתה חסרה להם תעסוקה, ואנו זכינו במדורה שנמשכת עד אחרי חצות.

מסלולי הטיול היוו אתגר, שכן קשה לשמור על קצב כשטווח הגילאים הוא כעשר שנים. לראשונה, הכרנו בבעיתיות הזו ופשוט מצאנו אפשרויות לשדרג את המסלול. לדוגמא: רבים טיילו את המסלול העולה מ Lake Louise אל בית התה (הגבוה ביותר בקנדה). למרות שהמסלול מהווה אתגר לילדים בני 3-5 , הוא די משעמם למתבגרים (דיעה אישית). ביושבינו בבית התה על אגם Agnes הבטנו למעלה וראינו אל גוש הסלע הענק המכונה Bee-Hive והחלטנו להתפצל כשאני והמתבגרים מוסיפים עוד עלייה תלולה לראש הכוורת.

סובו סובו האגם

בתחילת הקיץ מצאנו עצמינו משדרגים את זוגות האופניים בבית והגענו למידות בוגרים, גלגל סטנדרטי (26-27.5”) . הדבר הוביל לרעיון של מסלול ארוך המחבר נקודות שביקרנו בהן בעבר. במילים אחרות, הקפת Lake Washington למרות שישנן מספר אפשרויות, בחרנו במסלול של  Sammamish River Trail -> Burke Gilman Trail -> 520 Trail ויצאנו לדרך. המסלול עצמו משלב פינות חמודות להפליא לאורך הנהר ובצפון סיאטל, אך לדעתינו גולת הכותרת היא חציית גשר ה 520.

מספר המלצות למסלול:

·         המסלול לאורך 520 כולל שתי עליות מאוד ארוכות. עם אינכם בטוחים ביכולת הרכיבה, תכננו לסיים מיד לאחר הגשר  סביב היציאה ל Yarrow Point

·         הוסיפו עצירה לארוחה באחת המסעדות בקרבת המסלול. אין כמו הבטחה להמבורגר/בוריטו/סנדביץ בשביל למשוך את המתבגר שלכם עוד קצת קדימה.

חוצים את ה-520 בלי לשלם אגרה Photo by Ziv Rafalovich

מסע כומתה, עם מזחלת

את הר הרייניר אנחנו כבר מכירים. כבר לפני שנה, עם רדתי מהפסגה, הבטחתי לילדיי שאקח אותם הכי גבוה שאפשר. השנה, חזרתי להר עם המתבגר שלי וניסיתי לאתגר אותו להגיע למחנה הבסיס:Camp Muir . אם הייתי מחלק את ההר לשלושה חלקים, הייתי מתחיל במסלול המעפיל ל Panorama Point  נקודת התצפית המרשימה ביותר לטיול משפחות (שימו לב – גובה של 6800 feet ) . משם מתפצל המסלול ומעפיל אל מחנה הבסיס בגובה של 9580 feet  או 3100 מטרים. החלק השלישי של הטיפוס להר מצריך ציוד נוסף, ודורש הכנות מסוג אחר.

המסלול אל מחנה הבסיס חוצה את Muir Snowfiled מה שמאפשר טיול ללא ציוד, תרגול או אישורים מיוחדים. שדה שלג, למי ששואל, הוא מרבץ קבוע של שלג וקרח שממנו יכולים להווצר קרחונים לאחר הרבה שנים. פני השלג נעים בין שלג רך, יבש ועמוק באביב, קרח לאחר תקופה של טמפ' נמוכה או Slush  בימי הקייץ החמים. אותו slush הופך את הטיפוס למבחן של כושר גופני ובשילוב הגובה מקבלים מבחן סיבולת (גופנית ונפשית). טיפוס עם מתבגר בכושר מעולה מוסיף לחוויה אספקט נוסף שמתעצם ככל שאני מתנשם והוא מקפץ לו במעלה ההר. באותה נקודה בה אני מבקש ממנו שילך קצת יותר לאט כי נגמר לי האויר הרגשתי איך הקשר ביננו מקבל גוון אחר.

התפנית בטיול שלנו הגיעה עת הגענו למחנה הבסיס והורדתי מהתרמיל את .. המזחלת שלנו. הרעיון עלה במוחי בפעמים הקודמות בהן ראיתי אנשים מנסים לגלוש על התרמילים שלהם, שקיות ניילון או סתם על התחת (כואב!) . המזחלת שלנו העשויה קצף רך (לא פלסטיק ולא קשיח) אפשרה ירידה של מספר קילומטרים במורד שדה השלג. בקיצור, מטורף!

מספר המלצות למסלול:

צאו מוקדם. המסלול לקח לנו כשבע שעות מהן ארבע וחצי שעות עליה וכשעתיים ירידה.

התאימו עצמכם למזג האויר. עננות יכולה לכסות את ההר במהירות. קחו אתכם GPS  או הקליטו את המיקום שלכם בטלפון כך שתוכלו לחזור על עקבותיכם

הצטיידו בהרבה מים ובמזון עתיר אנרגיה

נעליים גבוהות אטומות למים הן חובה (גם בקיץ) . Gaiters  בגדר חובה אם אתם מתכוננים לגלוש למטה.

קחו מזחלת מחומר פריך ולא פלסטיק. ראינו שברי מזחלות שלא צלחו את הירידה.

חולצה ארוכה וכפפות יעזרו לכם לבלום כשגולשים למטה.

Muir Snowfield and Camp Muir, Photos by Ziv Rafalovich

Ziv Rafalovich

זיו רפלוביץ ובני משפחתו מטיילים באזור סיאטל כבר מספר שנים. במדור "למקומות, היכון, צאו לטייל!" בסיאטלון תוכלו למצוא מידע והמלצות על טיולים במדינת וושינגטון, יערות ירוקים, אגמים ומפלים, הרים וגבעות מלאי הוד, ועוד ועוד

Latest posts by Ziv Rafalovich (see all)