Glacier National Park

מאז התווסף הטריילר לחיינו אימצנו מנהג משפחתי ובכל שנה בקיץ אנחנו יוצאים לטיול ארוך עם יעד חווייתי ומשמעותי שמהווה את האטרקציה העיקרית של חופשת הקיץ שלנו. הפעם החלטנו לצאת את גבולות וושינגטון, לנסוע מזרחה לכיוון מונטנה על גבול קנדה ולבקר בפארק הלאומי גליישר. הפארק מציע נופים עוצרי נשימה של הרי הרוקי המרשימים, קרחונים עצומים, נהרות גועשים, מאות אגמים ויערות קסומים ואין סוף שבילי הליכה בדרגות קושי שונות.

בפארק ישנם 13 אתרי קמפינג, רק 3 מתוכם ניתנים להזמנה האפשרית חצי שנה מראש והשאר עובדים על פי שיטת כל הקודם זוכה. הפארק מחולק לשני איזורים עיקריים, הצד המערבי תיירותי ומפותח יותר והצד המזרחי מבודד ופראי יותר. כל איזור מציע נופים שונים ואווירה קצת אחרת ומומלץ לבקר בשני הצדדים.

נסיעה של כעשר שעות עם עצירת לילה בעיר Spokane הובילה אותנו לקמפגראונד Fish Creek הממוקם בצדו המערבי של הפארק. הקמפגראונד השני בגודלו בפארק שוכן בקצהו של לייק מקדונלדס ומציע 178 חלקות קמפינג המותאמות לטריילרים ואוהלים. החלקות מוקפות עצים רבים המספקים צל ופרטיות יחסית, לחלקן נוף לאגם המקסים. האתר פתוח מתחילת יוני עד תחילת ספטמבר.

Going To The Sun Road, Photos by Noa Alalouf

את היום הראשון בפארק קיבל את פנינו, מי אם לא אחר – הגשם! כיאה לתושבי סיאטל מנוסים, לא נתנו לטיפות לשבור את רוחנו ויצאנו לחקור את הפארק. התחלנו בנסיעה לאורך הכביש המפורסם ביותר בפארק המכונה Going to the sun road. . אורכו של הכביש המפורסם הוא 50 מייל והוא חוצה את הפארק בין צדו המערבי למזרחי. הכביש מטפס לגובה 6,646 רגל ועל כן ידוע בכינויו המדויק יותר  .Don’t Look Down Road החלקים הגבוהים של הכביש סגורים במהלך החורף מפאת שלגים ופינוי הכביש הוא תהליך מורכב ומסובך שלוקח לעיתים חודשים, לרוב הכביש נפתח לתנועה במלואו לקראת סוף יוני ונסגר באמצע אוקטובר. בגלל אופיו הצר והמפותל של הכביש ישנה מגבלת אורך וגובה על רכבים הנוסעים בו ולא ניתן לנהוג בו עם טריילר.

מה שלא חשבנו עליו באותו יום סגרירי הוא שכשעולים לגובה השמיים מגיעים לעננים, ולא במובן המטאפורי של המילה. לאחר בערך מחצית מהדרך מעלה נכנסנו לתוך ענן אשר גרם לראות אפסית. לא ניתן היה לראות דבר מעבר לקצה המכונית שבה נסענו. אתם בוודאי יכולים לדמיין איזו נסיעה זו היתה, מרטיטת עצבים ועוצרת נשימה, שוב לא כמטאפורה. לכן כדאי מאוד לבדוק את תנאי מזג האוויר לפני שמטפסים עם הכביש לפסגה.

בבוקר המחרת הפציעה השמש במלוא הדרה ואנחנו קמנו חדורי מוטיבציה לחזור על עקבותינו ולראות היכן היינו. משך הנסיעה מקצהו של הכביש שבו שוכן הקמפגראונד ועד ל Logan pass שזו הנקודה הגבוהה ביותר אליו הכביש מגיע, הוא כשעתיים לערך אבל ישנן הרבה מאוד נקודות תצפית ועצירה מדהימות בדרך, כך שהטיול הלוך וחזור יכול לקחת בקלות יום שלם.  בסיום העלייה נמצא מרכז מבקרים הומה אדם ממנו יוצאים מספר מסלולי טיול כאשר המפורסם שביניהם נקרא  .Hidden lake overlookהריינג׳ר החביב שהמליץ לנו על המסלול כאידיאלי להליכה עם ילדים, שכח לציין פרט ״שולי״ שאותו גילינו רק כשהגענו לתחילתו של השביל. בסוף יוני המסלול עדיין מכוסה כולו בשלג! אז למרות שבאמת ניסינו, חרף חוסר בציוד מתאים בתוספת ילדים קטנים, נאלצנו לחזור ולא הגענו אל נקודת התצפית. בימי הקיץ המאוחרים יותר כאשר כל השלג נמס, זהו מסלול באורך 2.8 מייל מקסים ונוח להליכה. מה שכן, זכינו לראות Bighorn Sheeps שירדו בריצה מצלע ההר והגיעו להגיד לנו שלום.

Bowman Lake, Photos by Noa Alalouf

למחרת שמנו פעמינו לאיזור מבודד ופראי יותר של הפארק. נסיעה של כ 45 דקות הובילה אותנו אל העיירה Polebridge שגולת הכותרת שלה היא מאפייה המייצרת מאפים טריים ומעולים, מקום אידיאלי לעצירה לארוחת בוקר או נשנוש מפנק. בהמשך למאפייה מתחיל כביש לא סלול שעל שמו כנראה הומצא הביטוי דרך חתחתים. סביר להניח שהגוף קצת יכאב לכם אחרי נסיעה בתוך בורות לאורך כשישה מיילים אבל המראה המדהים של האגם שבסופה שווה לגמרי את הנסיעה הקופצנית הזו. האגם הוא השלישי בגודלו בפארק ורוב המבקרים אינם מגיעים אליו כיוון שהוא מבודד ופחות נגיש, מה שהופך אותו לאחד המקומות היפים והקסומים ביותר בהם היינו.

Barring falls to Saint Marry Falls to Virginia Falls, Photos by Noa Alalouf

למחרת החלטנו לאתגר את יכולות ההייקינג שלנו ויצאנו לטיול רגלי במסלול שעובר דרך שלושה מפלים ואורכו 5.5 מיילים. עקרונית אפשר לפצל את הטיול לשניים אבל אנחנו החלטנו משום מה להיות אמיצים ולעשות את שלושתם יחד רגלית. זהו מסלול די ארוך לילדים אבל הם עמדו בו בגבורה ותחושת הגאווה שלהם בסיומו היתה שווה הכל. לאחר כמה דקות הליכה מהחנייה הגענו למפל Baring Falls שגובהו 25 רגל ומימיו הקרים מתיזים ומרעננים את העוברים ושבים. משם הליכה קצרה הובילה אותנו לגדות האגם

Saint Marry Lake לאחת הנקודות הקסומות ביותר שהגענו אליהן בטיול. התיישבנו בקצהו של מעגן סירות ישן וספגנו את הפסטורליות והיופי של הטבע המדהים הסובב אותנו. המשך השביל מתקדם על גדות האגם ועולה לגובה של כמאה רגל ומאפשר תצפית מרהיבה על האיזור. משם נכנס השביל אל תוך יער ששריפה כילתה את כל עציו לפני שנים רבות ולמרות זאת יש משהו מאוד מעניין לראות כיצד הטבע יודע לתקן את ההרס ולהתחיל לחדש עצמו בצמיחה חדשה שבעוד כמה עשרות שנים תהיה ירוקה ומשמעותית. המשך ההליכה לאורך הנהר מוביל אל המפל השני Saint Marry’s Falls שהוא אחד המפלים המרהיבים בפארק בגובה של 35 רגל המחולקים לשלושה חלקים וזרם המים העוצמתי נשפך אל תוך בריכה בגוון טורקיז מקסים. משם הליכה של 1.8 מיילים נוספים הובילה אותנו למפל Virginia Falls שגובהו כ 50 רגל והוא בהחלט אחד המפלים המרשימים ביותר בפארק. נהנינו מאוד לעמוד בבסיסם של המפלים ולהרגיש את המים המתיזים והאוויר הקר.

Johns lake loop trail, Photos by Noa Alalouf

את הצד המערבי של הפארק סיימנו בטיול מקסים במיוחד ב  .Johns Lake Loop trail אורך המסלול 1.8 מייל והוא אידיאלי לטיול עם ילדים. המסלול מתחיל בהליכה נעימה בתוך יער קסום. לאחר כמה דקות פגשנו אייל גדול שעמד ואכל. נדמה היה שהנוכחות שלנו כלל לא הפריעה לו והגענו עד ממש מרחק נגיעה ממנו. לאחר שסיים לאכול הוביל אותנו את המשך הדרך על השביל כמה עשרות מטרים עד שהחליט להמשיך בדרכו אל מעבה היער. השביל הוביל אותנו לאגם מקסים החבוי בין עצים שחבצלות מים צפות בו והשתקפות הנוף במימיו הצלולים פשוט מושלמת. החלק השני של המסלול יורד אל גדות נהר המקדונלדס וגשר חוצה אל צידו השני של הנהר הגועש. השביל ממשיך על גדות הנהר ובדרך מתגלות נקודות תצפית מרהיבות. לקראת סיום המסלול הגענו אל מפלי מקדונלדס השוצפים וגועשים בצבע טורקיז משגע. זהו אחד המסלולים הקלים והיפים ביותר שעשינו.

אחריחמישה ימים ממצים בצידו המערבי של הפארק, עברנו עם הטריילר לצידו המזרחי המבודד יותר והתמקמנו באיזור   .Two Medicine קמפגראונד עובד על פי שיטת First Come First Serve ומציע מאה חלקות מרווחות ומוצלות. האתר ממוקם ממש על שפת האגם ואנחנו זכינו לתפוס חלקה מדהימה עם כניסה פרטית לחוף. חנות מזכרות ומצרכים ובית קפה קטן ומקסים ממוקמים בתוך שטח הקמפגראונד.

Aster Falls, View Point, Running Eagles Falls, Photos by Noa Alalouf

קצת עייפים מהטיולים הרבים שעשינו, החלטנו שהפעם נעשה מסלול קל וקצר יחסית שאורכו 2.8 מייל היוצא מתוך הקמפגראונד אל המפל   .Aster falls חצי מייל של הליכה נעימה מוביל אותנו לאיזור בו מרוכזים מספר אגמים קטנים ואפילו זכינו לראות מרחוק שני מוסים רוחצים באגם. המשך הדרך עוברת בתוך יער ומובילה בסופו למפלים חביבים ויפים בגבוה 20 רגל. ביציאה חזרה מהמפל הופיע שלט קטן עם חץ כלפי מעלה ועליו המילים  .view point

בתמימותנו חשבנו שהשביל מוביל לנקודת תצפית קרובה על המפל והתחלנו לטפס כלפי מעלה. הספונטניות שלנו עלתה לנו בעלייה מתמשכת ותלולה לגובה 500 רגל לאורך קצת פחות ממייל עד לנקודת תצפית יפה המשקיפה על האגם וכל האיזור שסביבו. שתי דקות אחרי שהגענו לפסגה, השמיים התמלאו עננים ואת דרכינו מטה עשינו בגשם שוטף, לפחות כצ׳ופר המוסים אותם ראינו קודם מרחוק הספיקו להתקרב למסלול וזכינו להתרשם מהם מקרוב. את היום החווייתי והלא מתוכנן הזה קינחנו בקפה חם ומאפה טוב בחנות המבקרים שנמצאת בקמפגראונד.

נקודת עצירה נוספת מומלצת מאוד היאRunning Eagles Falls   שני מפלים המתחברים ויוצרים מראה מרשים ויפהפה. המפלים נמצאים במרחק הליכה של חמש דקות מהחנייה על שביל הליכה מסודר ונגיש לעגלות ונכים.

Many Glacier, Photos by Noa Alalouf

ביום האחרון שלנו בפארק נסענו ל Many Glacier שהוא איזור מפורסם נוסף של הפארק. גם באיזור זה ישנו אתר קמפינג מסודר אך מפאת חוסר זמן החלטנו להפוך את הביקור בו לטיול יום. דרך עקלקלה ומלאת בורות מהווה את כביש הגישה לאיזור אך מובילה לאחד המקומות היפים ביותר שביקרנו בהם אי פעם. ליבו הפועם של האיזור הוא המלון Many Glacier Hotel היפהפיה והמיוחד שנראה כאילו לקוח מתוך סרט קולנוע ונבנה בשנת 1915. המלון יושב על שפת אגם Swiftcurrent המדהים וממנו יוצאים כמה טיולים רגליים מומלצים. מכיוון שזה היה יומינו האחרון בפארק החלטנו לעשות את המסלול הקל סובב האגם באורך 2.5 מייל.

את היום המקסים הזה ואת הטיול כולו קינחנו בארוחה טובה וטעימה במסעדה הממוקמת בתוך המלון.

כולנו היינו מרוצים מהזמן הנפלא בו בילינו בפארק עוצר הנשימה הזה. עשרה ימים בהם ספגנו את עוצמתו ויופיו של הטבע במיטבו וצברנו עשרות חוויות וזכרונות בלתי נשכחים. רק מדבר אחד הילדים היו מאוכזבים, שלא ראינו מספיק דובים. בדרכינו החוצה, בעודינו נוסעים על הכביש העקלקל נתקלנו בכמה עשרות מכוניות שעמדו בצידי הכביש. מטיילים בפארקים לאומיים כבר יודעים שזה סימן היכר לכך שנצפתה חיה אטרקטיבית בסביבה וכולם עוצרים. הריינג׳רית שנכחה במקום עדכנה שאכן נצפה שם דוב גדול לפני כחצי שעה אבל הוא כבר נעלם אל תוך היער. מאוכזבים שוב מהפספוס התעכבנו מספר דקות לפני צאתנו לדרך ולפתע, כאילו שמע את משאלת ליבם של הילדים, הפציע מולנו דוב גריזלי מרשים ממדים ונתן לנו לתצפת עליו אוכל ומטייל להנאתו ממרחק בטוח, במשך כמעט שעה שלמה. לא יכול היה להיות סיום מושלם מזה לטיול שלנו.

Photo by Noa Alalouf מגשים המשאלות

Noa Alalouf

נעה אללוף, גרה בקירקלנד. אחרי שנים של מגורים בארה״ב, עברנו לאיזור סיאטל לפני כשנתיים וחצי ופשוט התאהבנו בטבע, בחוש ההרפתקנות, בטיולים ובעיקר בקמפינג. התוספת של הטריילר שינתה את חיינו מקצה לקצה והחיים שלנו מתחלקים היום לשניים: הזמן בוא אנחנו נמצאים בקמפינג והזמן בו אנחנו מחכים בציפייה לצאת לקמפינג.