לוגיסטיקה של קמפינג וטיול לאגם קושמן

 

Lake Cushman, Olympic National Park Photo by Noa Alalouf

 לפני שנתחיל לטייל הפעם, נעשה בקצרה סדר בכל הקשור ללוגיסטיקה בהזמנת חלקות קמפינג, היכן מזמינים, כמה זמן מראש נדרש וכיצד לתכנן ולהתארגן בצורה יעילה. האבחנה הראשונה הינה בין אתרי קמפינג מוסדרים  designated sites הכוללים אתרים המגיעים עם שירותים לנוחות המבקרים כגון מקלחות ובתי שימוש, שולחנות פיקניק וברזי שתייה. חלק מהחלקות ניתנות להזמנה מראש וחלקן עובדות על פי שיטת  First Come First Serve FCFS כלומר, כל הקודם זוכה, מי שמגיע ראשון לחלקה פנויה יכול לתפוס אותה לתקופה של עד 14 יום. הסוג השני הינו אתרי קמפינג חופשיים ולא מוסדרים dispersed  camping  שבהם פשוט מתמקמים בטבע הפתוח. 

אבחנה נוספת היא בין חלקות עם חיבורים (מים, חשמל, לפעמים ביוב) ובין חלקות ללא חיבורים מה שמכונה dry camping

 

אתרי הקמפינג נחלקים לארבעה סוגים שונים:

National Parks מציעים את אתרי הקמפינג המפותחים ביותר, היקרים ביותר ושנדרש להזמינם הכי הרבה זמן מראש, לפופולריים ביותר נדרשת הזמנה של כחצי שנה מראש. לחלקם יש גם חלקות העובדות בשיטת כל הקודם זוכה

State Parks מציעים אתרי קמפינג מפותחים, מומלץ להזמין מקום מראש. לרובם יש מקומות בודדים בשיטת כל הקודם זוכה. לפארקים בוושינגטון יש אתר נוח ומפורט להזמנות, עם הסברים על כל אתר ולרוב גם תמונות של החלקות עצמן: 

https://washington.goingtocamp.com

National Forests & BLM כעקרון, ניתן לעשות קמפינג בכל השטחים שבחסותם באופן חופשי, בחינם ובכל מקום (אלא אם צויין אחרת). בנוסף, הם מציעים גם אתרי קמפינג מסודרים, לרוב זולים יותר, את חלקם ניתן להזמין מראש אך ישנן הרבה מאוד חלקות העובדות על פי שיטת כל הקודם זוכה. אתר ההזמנות מפרט על כל אתר ומספר החלקות בו, לחלקם גם תמונות של החלקות. https://www.recreation.gov

Private Campgrounds ישנן רשתות פרטיות כמו KOA, Thousands Trails המציעות מנויים שנתיים לעשרות האתרים שלהם הפזורים בכל רחבי ארה״ב וקנדה. האתרים מפותחים מאוד וכוללים בריכות שחייה, מועדוניות, הפעלות לילדים, שירותי מכבסה ועוד, לכל החלקות חיבורים למים וחשמל.

ישנם גם אתרים רבים בבעלות פרטית, רובם מציעים חלקות מפותחות ומסודרות הניתנות להזמנה מראש.

אחרי שעשינו סדר בנושא ההזמנות אפשר לצאת לטייל.

Lake Cushman, Photo by Noa Alalouf 

Olympic National Park: Lake Cushman & The Staircase area 

הפעם נטייל לאחד הפארקים הידועים והגדולים במדינת וושינגטון, האולימפיק נשיונל פארק. הפארק מהווה את אחת האטרקציות הפנומנליות באיזור צפון מערב הפסיפיק. עם שטח של כמעט מיליון אייקרים, יותר מ 600 מיילים של שבילי הליכה, 16 אתרי קמפינג מסודרים ומספר כניסות שונות. ניתן לבלות בפארק שבועות, אם לא חודשים. הפארק משתרע על 3 מערכות אקלים שונות, החל מרכסי הרים מושלגים, יערות גשם עתיקים ויותר מ 70 מיילים של רצועת חוף פראית וטבעית.

החלטנו לנסוע לאתר הקמפינג הידוע Staircase הממוקם בפינה הדרום מזרחית של האולימפיק נשיונל פארק במרחק כשעתיים וחצי נסיעה מסיאטל. קצת אחרי הפניה שמאלה לכביש 119 אנחנו מאבדים קליטה סלולרית, מה שמכניס אותנו לניתוק מהעולם של כמעט שבוע. לא מזמן נתקלתי במשפט Offline is The New Luxury ואני כל כך מסכימה עם האמירה, ממליצה בחום על הניתוק המרענן הזה! (קחו בחשבון שישנן נקודות בודדות בתוך הפארק עצמו שבהן יש קליטה, התארגנו בהתאם והודיעו מראש למי שעלול לדאוג לכם). האווירה הפסטורלית מתחילה לעטוף אותנו ככל שאנחנו מתקדמים בנסיעה במעלה הגבעה, הדרך הופכת לצרה ומפותלת ומובילה אותנו לנקודת תצפית גבוהה ומקסימה על Lake Cushman המרהיב. האגם ידוע בעיקר בגלל מימיו הכחולים והצלולים וסלעי הענק הסובבים אותו.  

The drive to Staircase, Photo by Noa Alalouf

נסיעה של מספר מיילים בדרך עפר לא סלולה מהווה את כביש הגישה למתחם הקמפינג, הנסיעה האיטית והמפותלת מגלה אוצר טבע שיד אדם כמעט ולא נגעה בו. הנוף הפראי והטבעי לאורך האגם מתגלה בהדרו. הקמפגראונד המקסים טבול בתוך יער עבות ויושב על גדות הנהר  Skokomish River האתר אידיאלי בעיקר לאוהלים וטריילרים קטנים. יש בו 49 חלקות ללא חיבורים, חלקן יושבות ממש על גדות הנהר. המקום מתנהל על פי שיטת First Come First Serve ולצערנו, הפעם לא התמזל מזלנו והקמפגראונד היה מלא עד אפס מקום. מנותקים מהעולם ללא קליטה סלולרית על מנת לחפש אופציות אחרות, ניגשנו לריינג׳ר האדיב הממוקם בכניסה לאתר, וזה המליץ לנו בחום רב לנסות את מזלנו באתר קמפינג נוסף הנמצא מספר דקות נסיעה משם.

Skokomish Park  לשעבר סטייט פארק, כיום בבעלות פרטית, הממוקם על חופו של Lake Cushman מתגלה כאתר קמפינג גדול ומקסים. במקום ישנן כמאה חלקות, המחולקות לשני איזורים, ומותאמות לאוהלים ולטריילרים קטנים וגדולים. כל החלקות ניתנות להזמנה מראש. לחלק מהחלקות יש חיבורים למים וחשמל אבל לאחר סיבוב ראשוני במקום החלטנו לוותר עליהן כיוון שהן מאוד צפופות. בחרנו בחלקה גדולה ומרווחת, ממש חלקת יער פרטית משלנו. דקות אחרי שהתמקמנו מצאו הילדים על האדמה קרן אייל שנשרה, והגיעו נלהבים להראות לנו את האוצר שמצאו, לטענתם זו בכלל שן של דינוזאור!  שביל הליכה הצמוד לחלקה הוביל אותנו לדרך מקסימה על גדות הנהר לאיזור ה Day Use של הפארק הממוקם בקצה שפך הנהר לאגם. במקום חוף רחצה מוסדר, שולחנות פיקניק וגישה למים לסירות. בילינו בנעימים כמה שעות נפלאות על החוף האידיאלי לרחצה, נהנו במיוחד משייט בקייאק במים הצלולים והכחולים של האגם כשמולנו הנוף המדהים של פסגות ההרים המושלגות של האולימפיק פנינסולה וסיימנו את היום סביב המדורה באכילת קינוח הקמפינג המסורתי Campfire S’mores שבלעדיו קמפינג הוא לא באמת קמפינג.

Staircase Rapids Trail, Photo by Noa Alalouf

 למחרת בבוקר חזרנו לאיזור ה Staircase על מנת לטייל במסלול המפורסם  Staircase Rapids

זהו אחד המסלולים האהובים עלינו לטיול עם הילדים. המסלול הינו לופ שאורכו כשני מיילים ויוצא מהגשר הצמוד לתחנת הריינג׳ר שבאיזור. המסלול עובר בתוך יער לאורכו של הנהר ונעים מאוד להליכה בעיקר בגלל רחש המים הזורמים והמראות הפראיים והטבעיים של הנהר. נקודות תצפית מקסימות צצות לאורך המסלול ומחייבות אותנו לעצור מדי פעם ופשוט לשבת, להתבונן ולהינות מהיופי הטבעי. הגשר התלוי המפורסם החוצה את הנהר לצידו השני באמצע המסלול, הוא בהחלט אטרקציה מרשימה ומיוחדת שגורמת לילדים לרוץ לאורכו ולנדנד אותו מעט מצד לצד. החלק השני של המסלול נכנס אל עומקו של היער ומטפס מעט לגובה עד לנקודת תצפית עליונה ומרהיבה על הנהר וכל הסובב אותו, משם הדרך ירידה לכיוון החנייה קצרה וקלילה.

זהו בהחלט מסלול קל ומתאים לילדים, השביל מתוחזק ברמה גבוהה וההליכה לאורך כל המסלול רגועה, נעימה ולא דורשת מאמץ רב.  

לסיכום, האולימפיק נשיונל פארק הוא אחד מאתרי החובה בוושינגטון. כבר ביקרנו מספר פעמים בחלקים שונים של הפארק ויש לנו עוד הרבה מה לראות. הרבגוניות של הפארק בשילוב מראות הטבע הפראיים הופכים אותו לאחד מהמקומות היפים והמיוחדים ביותר שקיימים באזורינו. מומלץ בחום!

Noa Alalouf

Noa Alalouf

נעה אללוף, גרה בקירקלנד. אחרי שנים של מגורים בארה״ב, עברנו לאיזור סיאטל לפני כשנתיים וחצי ופשוט התאהבנו בטבע, בחוש ההרפתקנות, בטיולים ובעיקר בקמפינג. התוספת של הטריילר שינתה את חיינו מקצה לקצה והחיים שלנו מתחלקים היום לשניים: הזמן בוא אנחנו נמצאים בקמפינג והזמן בו אנחנו מחכים בציפייה לצאת לקמפינג.
Noa Alalouf