קמפינג לייף – הרפתקאות משפחתיות בטבע

נוף מתוך גלויה באגם וואנטצ'י Photo by Noa Alalouf

נעים להכיר! זהו הטור הראשון שלי בו אשתף אתכם ביעדי קמפינג וטיולים מומלצים, המתאימים למשפחות עם ילדים קטנים במדינת וושינגטון וסביבותיה. הכל התחיל בדיוק לפני שנה כשזוג חברים אהובים שכנע אותנו, עכברי העיר המפונקים, לצאת איתם לטיול קמפינג באיזור. אז ארזנו חצי בית (וגם את החצי השני…) ויצאנו לטיול קמפינג משפחתי באוהלים. הכל היה מושלם, הטבע הנפלא שסבב אותנו, הילדים שרצו בחופשיות בשדות הפתוחים, האוויר הצלול, הנופים עוצרי הנשימה, המדורה שישבנו סביבה שעות. באמת הכל. התאהבנו! רק בעיה אחת קטנטנה – האוהל. זה פשוט לא אנחנו! אולי זה הגיל, אולי הפינוק, אבל גם עם האוהל הכי טוב שיש, שקי השינה הכי טובים שיש, הכירבוליות הכי נעימות, לצרצרים שסביבנו היו תוכניות אחרות בשבילנו לאותו הלילה ואנחנו לא עצמנו עין.

התובנה הכי גדולה אליה הגענו בטיול הזה היתה שאנחנו רוצים ליצור כמה שיותר חוויות משפחתיות. לתת לילדים לחוות את העולם דרך הדברים הפשוטים, ללמד אותם להעריך את היופי של הטבע, את הכייף והפשטות של משחק באבנים, מקלות, חול וצדפים, את תחושת הסיפוק בהגעה לפסגה אחרי הליכה מאתגרת. אז לא עברו שבועיים עד שעמד לו טריילר חדש בדרייב ווי שלנו ועברנו מטיולי קמפינג לטיולי גלמפינג. כל הטבע סביבנו ואפשר לישון בלילה! (וגם להתקלח… ולבשל.. ולברוח מהיתושים לפעמים). אותו הלילה באוהל, שינה את חיינו מקצה לקצה. הפכנו מכורים לקמפינג וטיולים. לרוב, אנחנו משלבים את הקמפינג עם הייק מומלץ באיזור, שמותאם להליכה לילדים קטנים. אחד הדברים האהובים עליי בשיגעון הזה היא העובדה שאנחנו אף פעם לא יודעים בדיוק מה צופה לנו הטיול ואלו חוויות נעבור, אבל בוודאות יודעים שזו תהיה הרפתקה!

Lake Wenatchee State Park

היעד הראשון אותו בחרתי לשתף הינו אחד הפארקים היפים והאייקונים בסביבתנו, מרחק כשעתיים נסיעה מהבית. אם מתאימה לכם אווירה רגועה ופסטורלית, כזו שפותחת את הלב והנשמה, עם נוף עוצר נשימה, זה המקום! החל מהנסיעה המקסימה בכביש מספר 2 לאורך המים הגועשים בנהר, ההרים המושלגים והמרשימים ב Stevens Pass וכלה באגם המדהים ביופיו. הפארק ממוקם בחלקו המזרחי של האגם השוכן באיזור Wenatchee National Forest ונמצא במרחק  16 מייל מהעיירה Leavenworth  מקור מי האגם הכל כך צלולים וכחולים בהפשרת שלגים וקרחונים מההרים הסובבים אותו ועל כן המים קרים תמיד. הפארק פתוח כל השנה ומהווה אטרקציה תיירותית גם בחודשי החורף הקפואים.

הפארק מחולק לשני איזורי קמפינג, החוף הצפוני והחוף הדרומי המופרדים על ידי נהר. כמובן שהגענו בטעות לכניסה הדרומית כשהיינו אמורים להגיע לצפונית ונאלצנו לבצע רברס עם הטריילר כדי לצאת משם (תדמיינו טנק עושה רברס). אז אחרי כמה תימרונים הגענו בשלום ליעדנו באיזור החוף הצפוני של הפארק, איזור המותאם לאוהלים וטריילרים גדולים. לחלק מהחלקות יש חיבורים למים וחשמל. הוא ממוקם בחלקו הפנימי יותר של הפארק ועל כן אינו יושב ממש על האגם (מרחק חמש דקות הליכה מהאגם ושתי דקות מהנהר). החלקה שהזמנו ענקית ומפנקת בגודלה.

אחרי התמקמות קלה החלטנו לנסוע ולבדוק את החוף הדרומי של הפארק (מרחק 3 דקות נסיעה). החוף הדרומי מותאם לאוהלים וטריילרים קטנים. זהו החוף התיירותי והמוכר יותר, ובעקבות כך גם צפוף והמוני יותר. חלקות הקמפינג עצמן לא גדולות אך לרובן יש נוף לאגם. את הנוף הפסטורלי קשה לתאר במילים ואפילו התמונות אינן עושות עמו חסד. מצאתי עצמי ממצמצת בעיניי יותר מפעם אחת רק בכדי להאמין שהנוף הזה הוא אכן אמיתי ונמצא כאן ולא תמונה מושלמת מתוך מגזין.

בדרך חזרה לחלקה עצרנו בחנות קטנה שנמצאת באיזור ורכשנו את כל מלאי הנרות וספריי נגד יתושים שהיו על המדף, מסתבר שלא רק בני אנוש חושבים שהמקום מדהים אלא גם היתושים! אוי, כמה יתושים! מומלץ להצטייד בכל תכשיר אפשרי למניעת עקיצות יתושים אם אתם מתכוונים לנפוש באיזור.

הליכה קלה של מספר דקות מחלקת הקמפינג שלנו מובילה אותנו לגדות הנהר Wenatchee River שביל הליכה נעים פרוס לאורכו ומוביל בסופו לרצועת החוף הצפונית של האגם. זהו חוף קטן יותר מהדרומי, פחות המוני ויותר בתולי. זה בהחלט החוף המועדף עלינו בעיקר בגלל השקט והפרטיות אבל שתי רצועות החוף עוצרות נשימה. בקלות אפשר לבלות כמה שעות על החוף באווירה הכי ציורית שניתן לתאר, ממש בריאות לנשמה!

בשבת בבוקר החלטנו לצאת עם הילדים להייק באיזור. נסיעה של כעשר דקות הובילה אותנו למסלול הליכה הנקרא Dirty Face Trail.

כבר מהחנייה הורגשה התחושה שאנחנו די בודדים על המסלול ואכן זהו שביל הליכה שאינו נחשב לעמוס במטיילים. המסלול נחלק למספר חלקים, אנחנו עשינו את חלקו הראשון שאורכו בערך מייל לכל כיוון. השביל מתחיל ועובר דרך יער נעים כאשר פרחי בר מקסימים צומחים לאורכו. בחצי השעה הראשונה להליכה לא ראינו נפש חיה, עובדה שהיתה מהנה ומפחידה כאחד, בייחוד בהתחשב בעובדה שבגיליון החתימה שנמצא בתחילת ההייק רשם מטייל אדיב שרק אתמול נצפה דוב על המסלול. חמושים בספריי נגד דובים, משרוקיות והרבה רעש המשכנו בטיפוס שמגלה נופים עוצרי נשימה ככל שמתקדמים לגובה. כמה גזעי עצים שנפלו וחוסמים מעט את שביל ההליכה , מחייבים אותנו לטפס מעליהם, מה שדווקא מוצא חן בעיניי הילדים.  לאחר טיפוס לגובה 700 רגל הגענו  למפל קטן ומקסים שמקורו במעיינות טבעיים. מהמפל יש תצפית יפהפיה על כל איזור האגם וההרים שסובבים אותו. הייתי מגדירה את המסלול בדרגת קושי בינונית כיוון שהוא בעלייה תמידית עד למפל. הילדים עמדו בו בגבורה ומאוד נהנו ולמרות שהדרך למעלה היתה קצת מאתגרת זה ללא ספק שווה את המאמץ!

למטיבי הלכת, אפשר להמשיך במסלול עד לעמדת התצפית בפסגה המושלגת למרחק של ארבעה מיילים בגובה 4000 רגל.

לסיכום, מקום נפלא וקרוב לבלות בו כמה ימים, שיש בו את כל האלמנטים של נופש רגוע, נופים משגעים, נהר מקסים ושבילי טיולים מהנים.

משפט שאמר בעלי היקר לפני כשנה, בשלב טיעוני הבעד ונגד קניית הטריילר, מהדהד בראשי בכל פעם שאנחנו יוצאים לטייל. לא לתת לשגרת היומיום להיות החוויות שלנו עם הילדים אלא לצאת וליצור רגעים מופלאים וזכרונות בלתי נשכחים. בעד. כל כך כל כך בעד.

Noa Alalouf

נעה אללוף, גרה בקירקלנד. אחרי שנים של מגורים בארה״ב, עברנו לאיזור סיאטל לפני כשנתיים וחצי ופשוט התאהבנו בטבע, בחוש ההרפתקנות, בטיולים ובעיקר בקמפינג. התוספת של הטריילר שינתה את חיינו מקצה לקצה והחיים שלנו מתחלקים היום לשניים: הזמן בוא אנחנו נמצאים בקמפינג והזמן בו אנחנו מחכים בציפייה לצאת לקמפינג.