הרפתקה משפחתית באריזונה מאת אפרת הורביץ

מחפשים יעד שמשי ונעים לחופשת אביב משפחתית? אפרת סיכמה עבורנו חוויות ולקחים מהטיול המשפחתי שלה.

חיפשנו חופשה בלי הרבה מאמץ, במזג אוויר חמים בחורף, שתתאים לכל המשפחה – אבא, אמא וילדים בגילאי 6-10. כשהתחלנו לקרוא על אריזונה החלטנו די מהר לדחות את הפארקים הלאומיים (גרנד קניון, אנטילופ, ברייס) לטיול אחר, עם אנרגיות אחרות, ולהתמקד באטרקציות שיש למדינה עצמה להציע. בדיעבד, ההחלטה מאד התאימה לנו. ישנו בסקוטסדייל, פרבר של פיניקס, במיקום מאד מרכזי. יצאנו ממנה לטיולי יום, וגם בילינו כמה ימים בסקוטסדייל ובפיניקס.

לינה:

יש המון אפשרויות של מלונות וריזורטים שמציעים אפשרויות מאד אטרקטיביות. אנחנו בחרנו ב- Meridian Condo Resort בניגוד לפרסומים, זה לא ריזורט אלא חברת ניהול של דירות. שכרנו דרכם דירה נקייה ומרווחת, של שני חדרי שינה (ושני שירותי-מקלחת), פטיו, מטבח וסלון. אהבנו את האפשרות לקצת הפרדה בין הורים לילדים ובין הילדים עצמם, מה שלא תמיד מתאפשר במלון, ואת האפשרות להכין ארוחות ולאכול בדירה. במתחם הדירות היו גם בריכה וחדר כושר, אבל מזג האוויר בדצמבר לא היה מספיק חם.

תכנון הטיול:

שילבנו הרפתקאות מקומיות ונסיעות מחוץ לעיר – יום אחד נסענו צפונה לסדונה, ויום שני נסענו דרומה לטוסון. בדיעבד, אילו היה לנו עוד יום, היינו נוסעים שוב לסדונה ועושים שם טיול ג'יפים. האזור בו נמצאת העיירה מדהים ביופיו (הסלעים האדומים) ויום אחד לא מספיק כדי לחוות אותו במלואו.

כדאי לבדוק באתרים מקומיים וב-AAA על אירועים מקומיים. אנחנו הלכנו לתצוגת אורות בגנים הבוטניים שהיתה אחת החוויות היותר מרשימות בטיול.

Scottsdale

• Railroad Park:  פארק עם מגרשי משחקים, רכבת קטנה, קרוסלה, ותצוגה ענקית של דגמי רכבות, שהילדים יכולים להפעיל בלחיצת כפתור. מבחינת הילדים שלנו, זו היתה אחת האטרקציות המוצלחות בטיול. לא לפספס.
  • Old Town Scottsdale:  האזור העתיק של הדאונטאון. בניינים היסטוריים משומרים, חנויות של מזכרות וגלריות, הרבה פסלים ברחוב, מסעדות טובות, ואפשרות לקחת אוטובוס (טרולי) חינם שנוסע בין כל המקומות החשובים בעיירה. שווה להקדיש לאזור שעה-שעתיים.
  • Taliesin West –  בית שבנה פרנק לויד רייט בגבעות סקוטסדייל. אפשר לראות אותו רק בסיורים מוזמנים מראש. לא תיאמנו סיור ולכן ראינו את המקום רק מבחוץ, ונראה מעניין ויפה. לא בטוח שיהיה אטרקטיבי לילדים.
  • Legoland discovery center – Tempe  משחקיה מבית לגולנד. הילדים חובבי הלגו שלנו מאד נהנו מהביקור. ממוקמת בתוך קניון ענק, אז האמא והבת הגדולה הלכו לשופינג בזמן שהאבא לקח את הקטנים ללגו. כולם נהנו מבוקר פורה ביותר.
  • Odyseaהאטרקציה המרכזית של סקוטסדייל למשפחות, שכוללת אקווריום, גן פרפרים, מבוך לייזר, מסעדת קרח ובטח עוד כמה דברים ששכחתי. לא היינו ולכן לא יודעת אם המחיר המופקע מוצדק.

Phoenix

• Musical Instruments Museum  מקום בעייתי. המבוגרים חשבו שהוא מדהים והיו מוכנים לבלות בו את כל היום, ואילו הילדים מאד השתעממו. מדובר באוסף הגדול בעולם של כלי נגינה, שמסודרים לפי יבשות וארצות. אפשר לראות אותם ולהקשיב למוזיקה של כל כלי/ מדינה, אך רק חדר אחד במוזיאון הוא אינטראקטיבי, והילדים יכולים לנגן בו בכלים שונים. בשאר החדרים, צריך להקשיב ולהסתכל – הילדים איבדו עניין אחרי יבשת אחת.
  • Desert Botanical garden  מאד מומלץ! גנים בוטניים עם המון סוגים של קקטוסים ותערוכות אמנות. אנחנו ביקרנו שם בתצוגת אורות מיוחדת, שכללה גם מופעי מוזיקה וריקוד, והיתה חוויה בלתי נשכחת. מומלץ לבדוק באתר על אירועים שמתקיימים שם כל השנה.
  • Hole in the rock – ממש ליד הגנים הבוטניים וגן החיות של פיניקס. כשמו כן הוא, סלע שיש בתוכו חור. אפשר לטפס אליו במסלול קצרצר, ואז להשקיף ממנו על הנוף. אפשר ורצוי לשלב עם הסיור בגנים או בגן החיות.

• Fountain Hills –  טיול נסיעה נחמד לאחר-הצהריים. פרבר מרוחק יותר של פיניקס, שיש בו מזרקה ענקית בתוך פארק במרכז העיירה. הפארק נחמד, עם הרבה מתקנים , והמזרקה אכן מרשימה. היא פועלת רבע שעה בכל שעה עגולה. מומלץ לבוא לקראת שקיעה, האזור נופי ויפה. בעיירה יש גם חנויות ומסעדות, כך שאפשר לתכנן גם על ארוחת צהריים או ערב.
  • Rawhide –  מתחם שמשחזר את אווירת המערב הפרוע. יש הופעות של קאובויז, עם קרבות יריות מבוימים, וכל מיני אטרקציות לילדים כמו חיפוש זהב, פינת ליטוף, קיר טיפוס ועוד, ויש סטייק האוס סביר. בעיקר המון אפשרויות לתמונות בלתי נשכחות עם דמויות ומקומות מהמערב הפרוע. חשוב לבדוק שעות פתיחה.  המתחם קרוב מאד לאאוטלט של פיניקס, אז אפשר לשלב עם שופינג.
  • Castles and Coasters – theme park  –  לא היינו, לא הספקנו

Sedona

• Montezuma Castle עצירה בדרך מסקוטסדייל לסדונה. סיור קצר ומעניין בטירה שבנו שוכני צוקים בעבר הרחוק מאד. המקום מרשים, יש הסברים והמחשות, והסיבוב ממש מומלץ.
  • Red Rock Scenic Byway  –  האטרקציה המרכזית של האזור. יורדים מההייווי לכיוון סדונה ומתחילים בנסיעה בין הסלעים האדומים המרשימים. אפשר לעצור בחניונים בדרך, לצלם ו/או לעשות מסלולי טיול. יש מרכז מבקרים בתחילת הדרך, עם הסברים ומידע.
  • Chapel of the holy cross –  כנסיה מיוחדת שחצובה בסלעים האדומים. כדאי לנסוע ואז לטפס עד לכנסיה עצמה, הנופים משם מדהימים, והאווירה במקום מיוחדת.
  • Tlaquepaque arts and crafts village –  מתחם אמנים בכניסה לסדונה. החנויות יקרות, אבל המתחם עצמו מעוצב וצבעוני, מלא צמחיה ופסלים, ומצדיק ביקור בפני עצמו.
  • Oak Creek Canyon Drive –  כביש מסדונה לפלגסטאף, שהומלץ לנו ע”י הריינג’רים. נסיעה יפה בהרים. עוברים דרך סלייד רוק סטייט פארק, שאמורה להיות בו מגלשת מים טבעית בסלע. לא עצרנו כי כבר היה מאוחר…

סדונה מדהימה, וכדאי לתכנן בה יומיים של טיול. יום אחד השאיר אצלנו טעם של עוד…

Tuscon

כל האטרקציות שביקרנו בהן בטוסון מרוכזות באזור אחד, ולכן מתאימות בקלות ליום טיול מאזור פיניקס.

• Saguaro National Park  – בית הגידול הגדול בעולם של קקטוסי הסגוארו הענקיים. ממש יער של קקטוסי ענק. שווה ביקור.
  • Arizona-Sonora Desert Museum –  אחד השיאים של החופשה שלנו. ממוקם בתוך הסגוארו נשיונל פארק. מוזיאון אינטראקטיבי על כל מה שקשור במדבר – צמחים, חיות, מינרלים, מאובנים, אמנות… הכל מוצג באופן חווייתי ומעניין, בתוך נוף חד-פעמי. מומלץ לתכנן לפחות על שעתיים-שלוש של ביקור כאן.
  • Old Tucson –  אולפנים היסטוריים, שהיו מצלמים בהם מערבונים. היום זה פארק עם שיחזורים של מבנים ומקומות מתקופת המערב הפרוע. יש הופעות שונות ומשונות – פעלולי מערבונים, שירים ממערבונים, סטנד-אפ ועוד, ויש ריידס לילדים (שהזכירו לי קצת את רמלינגר פארם בסגנון). הילדים מאד נהנו, וגם הגדולים לא סבלו.

אוכל:

סקוטסדייל ופיניקס הפתיעו לטובה עם המון מקומות לאוכל בריא וטרי, סלטים ומאכלי ירקות. כמה רשתות שגילינו ואהבנו:

Wildflower bread company –  הגירסה הטעימה של פנרה

Pita Jungle –  אוכל ים תיכוני משודרג ואיכותי. פיתות מעפנות, חומוס ופלאפל טעימים וירקות סופר טריים

MAD Greens –  סלטים בהרכבה עצמית. לא ניסינו אבל נראה מעולה

Sweet Tomatoes –  מסעדות בופה עם סלטים, מרקים, פסטות, תפו”א וקינוחים. מעולה לילדים

Peter Piper Pizza –  לא רשת, אלא פיצריה ליד הגנים הבוטניים, החור בסלע וגן החיות. יש שם גם ארקייד לילדים בסגנון צ’אקי צ’יז אבל בקטנה, והפיצות עצמן ממש טעימות.

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.