פורים קהילתי בסיאטל

משלוח מנות פר-אקסלנס Photo by Hagit Galatzer

כבר שנה שלישית ברציפות ליוזמה המבורכת של דנה ברנזון: משלוח מנות קהילתי בסגנון המשחק גמד וענק. כמו משפחות רבות בסיאטל והסביבה נהננו מאוד להכין את הסלסילה, לקשט ולעטוף ובעיקר לראות את החיוך על פניהם של בני המשפחה שקיבלה את המשלוח שלנו. מצד שני, חיכינו בהתרגשות למשלוח שלנו, שהגיע עמוס בהפתעות ופינוקים. הזדמנות מצויינת להכיר משפחות חדשות או להגיד שלום למכרים וותיקים, לספר לילדים על מנהגי חג פורים, סיפור המגילה וכמובן תירוץ להכין ולזלול אוזני המן!

השנה הצטרפו ליוזמה כ 150 משפחות בקהילה היהודית והישראלית של סיאטל והסביבה! התמונות המדהימות  בפייסבוק מעידות על השקעה, יצירתיות וכשרונות אפייה חבויים בקהילה. הגדילו לעשות בני משפחה אחת שהשתתפו פעמיים, גם הכינו שני משלוחים וגם קיבלו, פעמיים כי טוב.

יוזמה יפה נוספת של ילדי מועדון בר\בת מצווה "דרך אל עצמי" שהכינו ומכרו אוזני המן, ותרמו את ההכנסות. מספרת דקלה רפלוביץ, אמא של זוהר:

חשבתי לשתף אתכם בפרוייקט ובהצלחה שלנו, בתקווה שהתכנית תישא כנפיים ותקום שוב ושוב גם בשנים הבאות. "דרך אל עצמי" היא תכנית שהוקמה על ידי הורים לבני נוער בגיל המצווה שחיפשו חוויה ערכית פלורליסטית לילדיהם ובנו תכנית שתהווה מסע לגיל בר\בת המצווה, תוך בניית זהות ערכית ושורשית וטיפוח אחריות. 
שני המפגשים האחרונים התייחסו לנושא הקהילה. העלנו את השאלה מה הקהילה מעניקה לנו, ובהחלט – ישראלים יקרים בסיאטל – תנו לעצמכם טפיחה על השכם, אתם מענה לעזרה הדדית, מקור לבילויים חברתיים, לימוד הדדי ותמיכה. בחנו סוגי קהילות שונות, ולאחר שהבנו מה תורמת הקהילה לפרט, ניסינו להבין איך הפרט יכול לתרום לקהילה.
להוות דוגמא, לתרום, לשתף פעולה, ליזום, לעשות, היו רק מקצת הפעלים שהועלו על ידי הנוער (הופתעתי לטובה שחלקם אפילו היו בעברית). העלנו שמות של ארגונים אליהם אנו יכולים לתרום, ובהצבעה דמוקרטית שנערכה הוחלט ברוב קולות לתרום למקלט לחיות במצוקה.
בני הנוער שלנו עבדו קשה: כתבו תקציר על הפרוייקט ,הכינו פוסטרים ואספו תרומות לקניית המצרכים. הם בעצמם אפו, ארזו ו…נשנשו אוזני המן והצליחו לאסוף 200$, אותם יתרמו (בתוספת MATCH) למקלט לחיות. הם קבלו שיעור בתרומה, עשייה שיתוף פעולה ויזמות. שיעור בהירתמות למען האחר, ובכוח שקהילה יכולה לייצר.
תודה לכל המשתתפים- לנוער, להורים, למיה שקד שהעבירה את הפעילות בביתה, לתורמי המצרכים, לקונים, ל-IAC שתמך, ולקהילה שמאפשרת ונותנת במה לפעילויות ערכיות מסוג זה.

 

תודה ענקית ויישר כוח לדנה ולילדי "דרך אל עצמי" על ארגון היוזמות הקהילתיות המבורכות! וחג פורים שמח וטעים לכולם!

Seatelon

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.
Seatelon

Latest posts by Seatelon (see all)

One comment