סופגניות יוגורט מהירות הכנה

סופגניות מהירות של אלונה Photo by Alona Ben-Dor

לכבוד החנוכה, הסיאטלון מארח את אלונה בן-דור, תושבת רדמונד, בשלנית בחסד, מבשלת ואופה להנאתם של בני משפחתה וחבריה ברי המזל:

הנה לכם מתכון לסופגניות יוגורט מהירות הכנה, לכל מי שרוצה לחסוך לעצמו עבודה עם שמרים והתפחות. זהו המתכון הכי מוצלח לסופגניות מהירות שמצאתי וזאת לאחר לא מעט ניסיונות. בארץ המתכון כולל אשל, שהוא סוג של לבן שהוא בעצם סוג של יוגורט. ולכן מוצרי החלב הקרובים ביותר לאשל בסופר המקומי הם יוגורט (לא דל שומן) או שמנת חמוצה, לבחירתכם.

אולי זאת לא סופגנייה עגולה ומושלמת כמו שקונים בקונדיטוריות כי הבלילה דביקה ומעט דלילה ולכן קשה ליצור צורה עגולה ובטח שלא ניתן לאפות. מצד שני, התוצאה בהחלט טעימה וחגיגית והכי חשוב, מהירה וקלה להכנה.

מצרכים

 1+1/4 כוסות קמח תופח מנופה

2 כפות גדושות סוכר

200 מ"ל יוגורט/ שמנת חמוצה (אני אוהבת להשתמש ביוגורט יווני מסוג FAGE או בשמנת חמוצה פשוטה SOURCREAM מכל סוג)

 1  ביצה

1  כפית תמצית וניל

קורט מלח

שמן לטיגון

אבקת סוכר לקישוט

אופן ההכנה

מערבבים את כל החומרים בקערה לפי הסדר בו הם רשומים, עד לקבלת בלילה חלקה.

מחממים סיר עם שמן (עד גובה 2/3) וכשהשמן חם (170-180 מעלות), מניחים בבת אחת את הבלילה לתוך השמן. כדאי להשתמש בשתי כפות משומנות, כאשר על כף אחת מניחים את הבלילה ובעזרת השנייה דוחפים את הבלילה במהירות ובבת אחת לשמן. מנמיכים את האש ומטגנים כ-3 דקות מכל צד, במשך 6-7 דקות עד להזהבה יפה (שימו לב לטיפים חשובים לגבי טיגון בהמשך). מעבירים לנייר סופג ומצננים מעט.

ניתן להזליף ריבה לסופגנייה בעזרת שק זילוף או מזרק (לא חובה, היא טעימה גם ככה).

מפזרים אבקת סוכר ומגישים.

טיפים חשובים לסופגניות מוצלחות

איך לבדוק אם השמן מספיק חם? אפשר לזרוק מעט מהבלילה לשמן. אם החתיכה שוקעת, השמן עדיין לא חם מספיק. אם החתיכה צפה במהירות ומיד משחימה, סימן שהשמן חם מידי. בדיקה נוספת ניתן לבצע ע"י הכנסת כף עץ לתוך השמן. השמן מוכן לטיגון כאשר נוצר סביב הכף בעבוע עדין. אם נוצרות בועות גדולות רצוי לכבות את האש ולהמתין שהשמן יתקרר מעט או להוסיף עוד שמן קר.

לאחר שהוספתם את הסופגניות לשמן, יש להנמיך לאש בינונית-נמוכה (אם אתם מבשלים על הכיריים הכי גדולות – להנמיך לאש נמוכה) אחרת הסופגנייה תשחים מיד מבחוץ ותהיה נוזלית ולא מוכנה מבפנים.

לא מומלץ לטגן יותר מידי סופגניות בפעם אחתמומלץ לטגן עד 4 סופגניות בכל פעם, או פחות, תלוי ברוחב סיר הטיגון.

לפני ובמהלך הטיגון, מומלץ להכניס לשמן חתיכת גזר (חתוכה לרוחב) כדי למנוע מהשמן להישרף, ולשמור על ויסות החום. אם החתיכה משחימה, החליפו אותה בחדשה.

הוספת כף ברנדי לבצק מפחיתה ספיחת שמן בזמן הטיגון.

גם אם הסופגניות נראות לכם זהובותאל תתפתו להוציאן לפני הזמןזמן הטיגון המומלץ הוא6-7  דקות לסופגנייה (אם השתמשנו בכף רגילה).

הכינה, טיגנה וגם צילמה: אלונה בן-דור Photo by Alona Ben-Dor

 

Seatelon

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.
Seatelon

Latest posts by Seatelon (see all)