אין כבר דרך חזרה

זיו על גג העולם Photo by Ziv Rafalovich

הקיץ אך תם ונשלם לו ועמו גם ההרפתקאה הגדולה של הטיפוס לפסגת הר הרייניר. את הפוסט הקודם שעסק בהכנות ובטיולי הקיץ כתבתי מספר ימים לפני הטיפוס עצמו. ובכן, לפני שאספר אם זכיתי לראות את הפיסגה, אקח אתכם עימי לחוויה במלואה.

נרשמתי לטיול לפסגת הרייניר דרך חברה (אחת מיני כמה) שמציעה חוויה של ארבעה ימים. חשוב לציין כי אינני בא להעריך דרכים אחרות, מהירות או זולות יותר להגיע לפסגה או לספק המלצה לחברה כזו או אחרת. עם ההרשמה לטיול הגיעו כל מיני פרסומים והכנות: אילו משקלים לסחוב, גרף פעילויות, ענפי ספורט מומלצים לאימון (רמז, הרבה), ציודים וכו'. למותר לציין שלא ממש התמדתי בהכנות וכשנפגשנו ביום הראשון הרגשתי שהאחרים לקחו את המסע הזה הרבה יותר ברצינות.

השלמות ציוד Photo by Ziv Rafalovich

הטיול להר יוצא בקבוצות של תשעה מטיילים ושלושה מדריכים. במקרה שלנו, היו אלה שני רופאי ילדים, רואה חשבון, מכונאי מטוסים, איש שיווק, מתכנתת, מוכרת בשר, סטודנטית למיקרו ביולוגיה, פנסיונר ואנוכי. טווח הגילאים נע בין 25 ל 57. במילים אחרות, סופרמנים לא היו בקבוצה.

המפגש החל בסרט על ההר, תדריך בטיחות ושמירת טבע ובדיקת ציוד. רשימת הציוד שנשלחה אלנו מבעוד מועד לא היתה מביישת משלחת למאדים: ארבע שכבות ביגוד תחתון, חמש שכבות ביגוד עליון, ציוד טיפוס קרח, שק"ש, תפריט מפורט ועזרים נוספים. בדיקת הציוד נערכה סמוך לחנות ציוד טיולים ומשרד השכרת ציוד. בתחילה, כל אחד נתבקש לשפוך את תוכן התרמיל שלו על הדשא, ואז, נקראו בקול פריט אחר פריט כשבכל פעם כולם מרימים את הפריט והמדריך מאשר. במידה ונרשם חוסר נדרשה השלמת ציוד.

היום השני הוקדש ליסודות הטיפוס וההליכה על הקרח. גרזן הקרח מחליף את מקלות ההליכה כשמטרתו העיקרית היא לעזור במקרה של החלקה. בטיפוס על קרחון, המטיילים קשורים זה לזה, כך שאם אחד מחליק או נופל, יש לאחרים שברירי שניה כדי לנעוץ עצמם בקרח בנסיון להאט או לבלום את הנפילה. בסופו של יום האימונים, הגענו כולנו להסכמה כי עדיף שפשוט אף אחד לא יפול וייקח איתו את שאר החברים.

טיפוס בשלישיית מה קשור Photo by Ziv Rafalovich

ביום השלישי מתחיל הדבר האמיתי עם טיפוס ל camp muir (ראו מסלול בפוסט הקודם) עם תרמילים מלאים. המסלול עצמו לא ארוך במיוחד כך שהגענו בשעות אחר הצהרים המוקדמות למחנה למנוחה ולינה. בבקתת אבן, נדחסנו כולנו על דרגשים כמו בצוללת, ולאחר ארוחת ערב מוקדמת ותדריך בטיחות אחרון הלכנו לישון. השעה הייתה קצת אחרי חמש אחר הצהרים. כדור נגד מחלת גובה שלקחתי באותו הבוקר החל לתת אותותיו, כך שמצאתי את עצמי הולך לשירותים אין ספור פעמים במהלך אותו ערב.

בשעה עשר בלילה לערך הגיעה ההשכמה. מים חמים לכוס תה או קפה, ארוחה זריזה ויאללה החוצה ולדרך. השעה הייתה אחת עשרה כשיצאנו ללילה מלא כוכבים בדרכינו לפסגה.

הטיפוס בקבוצה הוא די פשוט, אך תובעני מאין כמוהו. הליכה איטית של שעה ואז עוצרים לעשר דקות של שתייה, אכילה ומנוחה ומיד ממשיכים. המדריכים הסבירו לנו שמי שלא עומד בקצב, יאלץ להפרד משאר הקבוצה. אחרי המקטע השני המדריכים יחליטו על סינון הקבוצה. בקיצור, אבולוציה מזורזת.

ישנם כ 26 קרחונים שונים על הרייניר. במהלך החורף והאביב, הם מכוסים במעטה עבה של שלג, אך בסוף הקיץ מצב העבירות שלהם הוא בכי רע. סדקים (קראווס בלעז) מופיעים לכל אורכו ורוחבו של הקרחון והופכים את המעבר למסוכן למדי. לאחר קיץ חם ויבש, נאלצו המדריכים לחפש ולפרוץ דרך חדשה מספר ימים לפני ביקורינו. הדרך החדשה הייתה בטוחה אך האריכה את הטיפוס בעוד כשעתיים (ויורדת 700 רגל לפני שמטפסת אותם בחזרה).

לקראת זריחה על גג העולם Photo by Ziv Rafalovich

במקטע הראשון עוד העפתי מבטים במסך הכוכבים המדהים שנפרש מעלינו, מראה די נדיר במחוזותינו. עצירה ראשונה, כולם בסדר, אוכלים, שותים וממשיכים. המקטע השני לוקח אותנו דרך Disappointment Cleaver . Cleaver , נאמר לי בתשובה לשאלה, הוא חיץ סלע בין קרחונים שמאפשר צבירת גובה מהירה יותר . בקיצור – תלול. מקטע זה ארך כשעה וחצי ובסיומו נדמה היה לי שראיתי עב"מים מרוב תשישות. להפתעתנו הרבה, גם ההפסקה השניה עברה ללא מודחים. כשהמקטע השלישי הגיע (עם ירידה ארוכה לצורך עליה ארוכה עוד יותר) החלה מתגבשת בראשי ההכרה שיש מצב וכולנו הולכים להגיע לפסגה ביחד. או בקיצור – אין כבר דרך חזרה.

המקטעים הבאים עברו בהתכנסות אל תוך אלומת הפנס, מעקב אחרי החבל וסדרה אינסופית של פיתולים על הקרחון.

את הזריחה קבלנו על פסגת ההר כשלפתע מתגלה לנו נוף הקרחונים עליו טיפסנו כל הלילה. שבע שעות של טיפוס איטי בחושך ובאויר דליל תמו להם, ומכאן החלה הדרך חזרה.

נוף שווה בסוף המסלול Photo by Ziv Rafalovich

Ziv Rafalovich

Ziv Rafalovich

זיו רפלוביץ ובני משפחתו מטיילים באזור סיאטל כבר מספר שנים. במדור "למקומות, היכון, צאו לטייל!" בסיאטלון תוכלו למצוא מידע והמלצות על טיולים במדינת וושינגטון, יערות ירוקים, אגמים ומפלים, הרים וגבעות מלאי הוד, ועוד ועוד
Ziv Rafalovich

Latest posts by Ziv Rafalovich (see all)