רונן טבריה – סטנדאפיסט בסיאטל

עד לא מזמן הוא היה אמן הנדל"ן בתל-אביב, הוא בכלל לא מטבריה, ודווקא גדל בחולון ועכשיו הגיע לסיאטל לנסות את מזלו בסטנד-אפ אחרי שהתאהב בתחום בארץ. בואו ונכיר את רונן טבריה.

איך הגעת לסטנד-אפ?

האהבה לבמה התחילה לפני מספר שנים כשהתחלתי לעשות אימפרוביזציה, העלנו מופע של אלתורים, עולים על הבמה בלי חומר מוכן ועובדים עם הקהל, לאחר מכן למדתי בבית הספר למשחק של ענת ברזילי והעלנו מופע קומי בצוותא. פתאום גיליתי את עצמי, נפתחתי. הופעתי בבארים ומועדונים ובערבי סטנד-אפ באנגלית, שמארח שחר חסון (שמגיע לכאן החודש!) החלטתי שאני רוצה לעשות את מה שאני אוהב ומקווה לעסוק בזה כל הזמן.

איך זה להופיע באנגלית? בכל זאת, לא שפת האם שלך

הרבה שואלים אותי איך אני עושה סטנד-אפ בשפה שנייה. זה מאתגר ומצריך הבנה של הסלנג והתרבות המקומית, אבל ברגע שהתרגלת זה כיף. יש בזה גם הרבה יתרונות, בתור זר יש לי אבחנות קומיות מזווית אחרת. למרות שהאנגלית שלי טובה, טיילתי בכל העולם, הייתי נשוי לבריטית ("אתם יודעים איזה קשה זה לריב באנגלית?") ועדיין לפעמים אני לא סגור בדיוק איך אומרים משהו אבל זורם עם זה, וזה יוצא מצחיק, לפעמים אפילו יותר ממה שהתכוונתי…

איך הגעת לאמריקה ולסיאטל דווקא?

אחרי הגירושין, לפני כשנה, הרגשתי שאני חייב להתנתק קצת. הגעתי לארה"ב, טיילתי, ביקרתי משפחה והכל התחיל לזרום. הייתי בלא מעט מקומות, ניו-יורק, סן פרנסיסקו, סן דייגו, ולוס אנג'לס, אבל בסיאטל יש משהו קסום. איזה רוגע ושלווה שאין במקומות אחרים. גם קהילת הסטנד-אפ פה מגניבה, יש אחווה בין החברים, האנשים כיפים ויש חיבור אישי.

מה החלום הגדול שלך?

להצליח באמריקה בסטנד-אפ! ולהביא לאמריקאים זווית אחרת של קומדיה. אני מרגיש שבאמריקה דברים זורמים והולכים קצת יותר בקלות. יש פה חופש, מרחב והשוק מאוד גדול. בסן-פרנסיסקו ובלוס אנג'לס הכרתי אנשים מדהימים, כוכבים גדולים עם הרבה ניסיון בתחום, שעוזרים לי ונראה איך הדברים יתגלגלו.

איפה אפשר לראות אותך מופיע?

אפשר למצוא אותי בבמות סטנד-אפ מקומיות בסיאטל. כמו מועדון ה Rendezvous או ה- Comedy under ground וה- Punchline Comedy shows בקפיטול היל. בקרוב אני נוסע לניו יורק לעשות סטנדאפ ברחבי מנהטן. עוד בתכנון להופיע קצת גם בעברית במפגשים קהילתיים. מידע נוסף תוכלו למצוא בדף הפייסבוק שלי. ואם אתם מגיעים להופעה, תגידו שלום אחר כך, נשב לאיזה בירה ונקשקש, בכיף.

תוכלו לראות את רונן בקרוב ברדמונד: 10.15.2017

 

Hagit Galatzer

Hagit Galatzer

חגית גלצר, עורכת וכותבת ראשית בסיאטלון, במקור מושבניקית מנווה-מבטח והיום מתגוררת באיזור סיאטל. עובדת במשרה תובענית אך מתגמלת שנקראת "בעל ושני ילדים" ובשעות המועטות שנותרו גם בהי-טק. מנסה לשמור על כושר אך מבלה את מרבית היום על כיסאות שונים. אוהבת לקרוא וגם לאכול אוכל בריא וטעים, בעיקר כשמישהו אחר מכין ומסדר אח"כ את המטבח.
Hagit Galatzer

Latest posts by Hagit Galatzer (see all)