אדום כדם מאת סאלה סימוקה

ספר מתח קליל וקריא שיצנן אתכם בימות הקיץ החמים ולא סתם יצנן אלא אפילו יקפיא ויצמרר. העלילה מתרחשת בפינלנד הרחוקה, בחורף קר במיוחד. רק מקריאת תאורי השלג והקרח התחשק לי להתכרבל בסוודר רחב מידות מול אח בוערת כשבידי ספל שוקו חם. חבל שבחוץ התחולל באותו זמן שרב מלווה באובך ועשן מתוצרת קנדה.

גיבורת הספר, לומיקי, בפינית שלגייה, היא תלמידת תיכון שמבקשת בסך הכל להעביר את הזמן בשקט מבלי להתבלט או להפריע לאף אחד. שלא באשמתה, היא נקלעת לתסבוכת מסוכנת. אי אפשר שלא לחבב את לומיקי הפינית, נערה עצמאית שלימדה את עצמה להסתדר בחיים – כי שום נסיך לא יבוא ויציל אותך והכי טוב שתפתרי את הבעיות שלך בעצמך – לקח חשוב לכל נערה ואשה באשר היא.

כמו פינים רבים, מחבבת לומיקי את ממתק הלקריץ (או ליקריץ או ליקריש או שוש או בירושלמית, במבליק), אותו ממתק סלילי, מוארך ושחור בד"כ, בעל טעם ייחודי שאוהבים מאוד או מאוד לא אוהבים. לאחרונה זכיתי לטעום את הגרסא הפינית, סאלמיאקי, ליקריץ מלוח! קולגה מפינלנד הביא לעבודה והתעקש שאטעם. רק נימוסי הטובים מנעו ממני לירוק את ה"סוכרייה" במיידית.

זהו הספר הראשון בטרילוגיית "שלגייה", עלילותיה של לומיקי. נכון שהספר מיועד כנראה לבני נוער אבל עדיין מהנה מאוד, ומזכיר ברוחו מותחנים נורדיים אחרים כמו טרילוגיית מילניום ("הנערה עם קעקוע הדרקון") המצוינת, שנמצאים גם כן בספרייה ומיועדים בוודאות לקהל בוגר.

להשאלת הספר מהספרייה, לחצו כאן.

Hagit Galatzer

Hagit Galatzer

חגית גלצר, עורכת וכותבת ראשית בסיאטלון, במקור מושבניקית מנווה-מבטח והיום מתגוררת באיזור סיאטל. עובדת במשרה תובענית אך מתגמלת שנקראת "בעל ושני ילדים" ובשעות המועטות שנותרו גם בהי-טק. מנסה לשמור על כושר אך מבלה את מרבית היום על כיסאות שונים. אוהבת לקרוא וגם לאכול אוכל בריא וטעים, בעיקר כשמישהו אחר מכין ומסדר אח"כ את המטבח.
Hagit Galatzer

Latest posts by Hagit Galatzer (see all)