העפילו, העפילו, אל ראש ההר העפילו!

אגמים צלולים ופסגות מושלגות Photo by Ziv Rafalovich

בתחילתו, התאפין הקיץ הזה בתכנוני המשפחה הרגילים: קייטנות, ביקורי משפחה, הזמנות קמפינג וטיולים. אולם, אי שם בתחילת חודש יוני באה ההצעה שהוסיפה מימד חדש לפעילויות הקיץ. "בא לך לטפס את רייניר?" הייתה תוכנה של הודעת טקסט פשוטה. וכאילו לא הספיקה זו, מיד לאחריה "התפנה לנו מקום במשלחת. תבוא, יהיה כיף". וכאן בעצם התחילה ההרפתקאה.

מי שמכיר אותנו כזוג או משפחה, יודע שבעברנו טיולים שעוררו תהיות על מה ניתן (וראוי) לעשות עם ילדים בגילאים שונים. החל מלינה באוהל עם תינוק בן שלושה חודשים וכלה במסע רגלי במזרח תורכיה עם שני זאטוטים בני שנתיים וארבע. מאז, כבר עברו שנים של התבגרות והתברגנות, אך אישתי היקרה הצליחה לשכנע אותי שזו הזדמנות של "פעם בחיים" או משהו בסגנון ובקיצור, התחלנו באימונים.

אז, איך מתאמנים לטפס 14,400 רגל? התשובה הקצרה – מטפסים על כל דבר שנראה כמו הר. וכך, יומיים לפני הטיפוס האחרון (בתקווה לפסגת הר רייניר) בחרתי לשתף ולהזמין אתכם למספר מסלולי טיפוס מאתגרים, שאולי לא מתאימים לכל המשפחה, אך מבטיחים תמורה בדמות נופים משגעים, ירידה במשקל (וגם יבלות, כיווצי שרירים והיכרות מחודשת עם גוף האדם). מסלולים נוספים לכל המשפחה, תמצאו בפוסט קודם ההר הירוק כל ימות השנה

מתכוננים לכיבוש פסגת הרייניר Photo by Ziv Rafalovich

מסלולים קרובים לשעת בין ערביים

מסלולים אלה קרובים לעיר (נסיעה של כחצי שעה) וטומנים בחובם פעילות קצרה אך מאומצת :

  • Poo-Poo Point : מסלול נחמד ולא קשה אל אחת מהפסגות של Tiger Mountain. ישנם שני מסלולים (ארוך וקצר) היוצאים משתי נקודות שונות. אני ממליץ על הארוך יותר היוצא מבית הספר התיכון של Issaquah . דרך אגב, אתגר משפחתי לקיץ היה טיול לילה לאור פנסים עם הילדים. המסלול בלילה יותר מענין, פחות חם, וקצת מפחיד לילדים (אחרי ששמעו מטיילים מספרים כי ראו דב). הפיצוי מגיע בדמות זריחה אל מול הנוף ואוסף סיפורים לספר בבית.
  • Mount Si : מסלול עליה קלאסי לאזורינו. המסלול מלא באנשים המתחילים את שגרת האימונים שלהם לטיפוס זה או אחר. ניתן בקלות להבחין בהם כי יש להם תרמיל ענק ולרוב מלא במשקולות, ונעלי טיפוס הרים, הגורמות להם סבל נוראי. גם כאן שני מסלולים (ישן וחדש) המפלסים דרכם בין העצים. התמורה מגיעה ממש בקצה בדמות תצפית יפה אל North Band ואל כביש I-90.
  • Mailbox Peak : הוא מסלול קרוב ודומה ל Si , אך עולה עליו בזכות כחצי קילומטר אחרון תלול מאין כמוהו של מדרגות סלע ( 960 רגל על חצי מייל). בפסגה ניתן למצוא תא דואר איקוני שבתוכו דברי דואר, בקבוק וויסקי ושאר קישקושים שהושארו על ידי מטיילים. גם כאן תוכלו למצוא שני מסלולים (ישן וחדש) כשהישן הוא לא ממש מסלול אלא טיפוס אינסופי בינות לעצים אל יעד לא נודע.

מסלולים קצת יותר רחוקים (ושווים הרבה יותר)

מסלולים אלה מחייבים נסיעה של שעתיים ויותר אך נותנים תמורה מלאה לנסיעה ולמאמץ הנדרש.

  • Camp Muir: הוא הנקודה הגבוה ביותר ברינייר שניתן להגיע אליה ללא אישור מיוחד וללא ציוד טכני. זהו אחד מבסיסי היציאה לפסגת ההר ומשמש נקודת מנוחה ולינה למשלחות מאורגנות ולבודדים. הבקתה בגובה 10,000 רגל ומחייבת טיפוס של כ 4,600 רגל מחניון Paradise. המסלול מתחיל עם מסלול ה skyline ההיקפי היוצא אל Panorama Point . בנקודה זו תפרדו כנראה ממרבית המטיילים ותתחילו את הטיפוס הארוך בשדה הקרח/שלג/סלאש. הכל תלוי בשעת היציאה שלכם. מרבית המטיילים מבלים את הלילה באחד מאתרי הקמפינג, או המוטלים ליד הכניסה לפרק ומתחילים את ההליכה הרבה לפני השעה שבע. ההליכה על השלג קלה יותר בשעות הבוקר המוקדמות כשהוא עוד קשה. לקראת הצהרים, השלג הופף לסלאש רטוב וכל צעד הולך ומתקצר. כקילומטר לפני היעד תבחינו בבקתת האבן ותחשבו שהנה הגעתם. אולם, הקילומטר האחרון טומן בחובו עוד כאלף רגל גובה של שלג חלקלק. הפיצוי כאן מורכב מכמה חלקים: נוף מרהיב של שלוש פסגות הרי געש (St. Helens, Adams, Hood) , הצצה מקרוב אל הקרחונים העוטפים את חלקו העליון של ההר, והכי כיף, אפשרות להחלקה על הישבן (ניצפו כאלה שהביאו מזחלות פלסטיק קטנות) את כל הדרך חזרה ל Panorama .
  • The Enchantments : זהו אולי המסלול הכי יפה במדינת וושינגטון. המסלול, הסמוך ל Leavenworth, מתחיל בעליה אל אגם Pilchuck ומשם, דרך עליה נוספת שאינה נגמרת מגעים ל Asgard Pass על שם עולמם של האלים הוויקינגים וההקשר בהחלט מתאים. לאחר עליה מתישה (חמש שעות טיפוס) מגיעים למקבץ אגמי קרח, אחו אלפיני, קרחונים ושלוגיות ועיזי הרים הסוחטים קריאות התפעלות מכולם. במקרה שלנו, בחרנו לצנן את הגוף ברחצה באגם ביחד עם גושי השלג הצפים במרחק לא גדול. חסרונו של המסלול הוא באורכו (30 ק"מ) מה שמחיב תכנון זמן קפדני או הוצאת רשיון לקמפינג. אפשרות נוספת היא פשוט להחליט על שעה ולעשות אחורה-פנה.

קיץ בהרים המושלגים Photo by Ziv Rafalovich

לסיכום, חכם אחד אמר שהדרך חשובה יותר מהיעד. במילים אחרות, יש להנות מהדרך ולא לשאוף להגיע כבר. במקרה של טיפוס על הרינייר, אני יכול לסכם בסיפוק כי מקבץ הטיולים שעברתי כחלק מההכנה יפה לא פחות מהדרך לפסגה.

Ziv Rafalovich

Ziv Rafalovich

זיו רפלוביץ ובני משפחתו מטיילים באזור סיאטל כבר מספר שנים. במדור "למקומות, היכון, צאו לטייל!" בסיאטלון תוכלו למצוא מידע והמלצות על טיולים במדינת וושינגטון, יערות ירוקים, אגמים ומפלים, הרים וגבעות מלאי הוד, ועוד ועוד
Ziv Rafalovich

Latest posts by Ziv Rafalovich (see all)