עוד חוזר הניגון

טיול אל ההרים וגרמניה הקטנה

עוד חוזר הניגון שזנחת לשווא

והדרך עודנה נפקחת לאורך

וענן בשמיו ואילן בגשמיו

מצפים עוד לך, עובר אורח

שירו של נתן אלטרמן (בביצוע סחרוף) מתנגן בראשי עם בוא האביב. נראה כאילו שיר זה נכתב בהשראת האביב באזורינו (עננים וגשמים) וכמו קורא לנו לאוורר את נעלי הטיולים, התרמיל והמשפחה ולהתכונן לעונת הטיולים הקרבה במהירה.

ימי הקור אך זה תמו, וכל שנותר הינו הגשם המזרזף. מי אם לא תושבי סיאטל והפזורה יודעים להעריך יופיו של יום שמשי ואפילו אם השמש מציצה ולו רק לכמה שעות. כבשת הבר והאיילים למינהם הם תמיד אטרקציה בטיול. אולם, יש גם לזכור שבעונה זו של השנה הדובים מתעוררים וניתן לראותם בשבילים ובצידי הדרך.

איך לתכנן טיול במרחק של כשעתיים נסיעה מהעיר או יותר

יהיו שיגידו אין בעיה. קמים בבוקר, מעמיסים ילדים בפיג'מות לאוטו ויאללה נוסעים. אם אתם מכירים אחד כזה, שאלו אותו איך הוא מרגיש בערבו של אותו יום כשהדרך נמשכת את תוך השקיעה והפקק בכביש 90, 5, 20, או 2 מסרב להגמר. האלטרנטיבה שלנו היא פשוט לצאת יום לפני או פשוט להפוך יום טיול לסוף שבוע שלם.

בפנינו עומדות מספר אפשרויות שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות שונים:

האפשרות הראשונה היא חדר ללילה. יוצאים ביום שישי בערב כשיודעים שמקום הלינה ערוך ומוכן לקבל אותנו בשעות מאוחרות. פתרון זה יעיל מאוד כשהנסיעה מתמקדת רובה בכביש נוח (90, 5). בסמוך לכבישים אלה נמצא לרוב עיירות ומוטלים זולים המציעים חדרים פשוטים כמו שמצאנו בMt Vernon המושכת את חובבי הצבעונים בעונה, ומשמשת כנקודה כניסה לאתרים על כביש 20. קצת יותר צפונה מצאנו את Bellingham הממוקמת בנקודת מוצא למסלולי Mt Baker הצפוניים. בדרום, מצאנו את LongView הסמוכה לנקודת הכניסה ל St Helens (כבישי הגישה מצפון ומדרום). ובמזרח מצאנו את Ellensburg . היתרון של אותם מוטלים זולים הוא גם החסרון שלהם, חוץ ממיטה ומקלחת, אין בהם הרבה.

האפשרות השניה כוללת דיור איכותי כגון בקתות עץ או בתים להשכרה. אהבנו את ההיצע ב Glacier שכולל בקתות סקי המושכרות שלא בעונה. ב Cle Elum מצאנו בתים גדולים במחירים נוחים. חסרונן של הבקתות הוא גם יתרונן. הן כה מפנקות עד כי תעדיפו להשאר בהן כל הסופ"ש (ואין לנו בעיה עם זה).

האפשרות השלישית כוללת קמפינג קרוב יותר לאיזור הטיול. אמנם אנחנו ידועים בחובבי הז'אנר, אך אופציה זו מערימה קשיים רבים כשמדובר בגיחה קצרה בלבד. יש להגיע באור, הקיפול לוקח זמן ארוך, הרבה לוגיסטיקה. בקיצור, צאו לקמפינג כשיש לכם קצת יותר זמן.

אז לאן הפעם? גרמניה הקטנה

כל אחד מאיתנו היה בה, כל מבקר שפוקד אותנו נשלח אחר כבור אליה. יש כאלו הרואים בה עיירת סקי. יש מי שמקפיד לבקר בה בכל שנה בזמן ה Octoberfest, יש כאלה שלא סובלים את האטרקציה התיירותית הזו באמצע ההרים. בקיצור – מי לא היה ב Leavnworth.

יספרו לכם כי היא קמה על ידי קהילה שהגיע מגרמניה ורצו לשמר את המורשת. נו טוב…למעשה, העיירה קמה כעיירת חוטבי עצים סביב מפעל עיבוד העץ הגדול שנחנך בה בשנת 1905, לאחר שמסילת הברזל הצליחה לחצות את רכס ההרים. השילוב של עובדי הרכבת וחוטבי העצים החזיק מעמד בקושי עד שנות השישים ואז כחלק מיוזמה לאושש את המקום החליטו לשנות את אופיה של העיירה על פי המודל של Solvang בקליפורניה. השאר, הסטוריה.

ובכל זאת, Leavenworth מאפשרת מגוון מקומות לינה הנעים בין חניוני לילה רגילים ומשודרגים (KOA), מלונות פשוטים וזולים, וכלה בפתרונות דיור שיגרמו לכם לרצות עוד, מנסיון.

מסלולי טיולים

הקסם של Leavenworth לדעתי הוא במיקום המדהים שלה. עמק צר בין הרים בשיפולים המזרחיים של הרכס במקום שנגמרים הגשמים ומתחיל המדבר (הקפוא בחורף).

בדרכיכם מזרחה אנו ממליצים על המסלולים הבאים:

Iron Goat Trail – עוד לפני מעבר ההרים ואתר הסקי, שוכנת לה מזכרת לאתגרים שעמדו בפני פורצי הדרך ובוני המסילה. המסלול עובר בין חפירות ומנהרות שנחצבו בכדי לאפשר לרכבת לטפס על מעבר ההרים. עדות אילמת לכוחו של הטבע לנכס לו בחזרה את מה שהאדם זנח. (הרכבת כיום עוברת במנהרה ארוכה במקום סמוך).

Stevens Pass – אתר הסקי הופך למסלול אופני הרים בקיץ, אך באביב הוא מאפשר טיול בין/על/בתוך/דרך שלוגיות. ביום קיץ חם, נסו לטפס בסמוך לרכבל Brooks אל עבר Summit Lake . לחילופין, חצו את הכביש (בגשר) למסלול תלול וקצר אל אגם לא פחות יפה במורדות הצפוניים של ההר

Alpine Lookout – מסלול הלוקח אותנו אל הרכס בדרום ל Lake Wenatchee ובשיאו, מגדל תצפית ונוף שאינו נגמר. בפעם הקודמת שביקרתי פה אתרע מזלי לראות את שוליה של אחת משריפות היער הגדולות ביותר שהיו באזורינו.

Hidden Lake – מסלול קצר המתאים לימים חמים ובסופו אגם מקסים וחמים (הכל יחסי). הביאו מגבות ותרסיס דוחה חרקים!

Eightmile Lake – מסלול מתאים למשפחות המביא אותנו אל אגם מרשים ביופיו שגם בימי קיץ יבצבצו מעליו שלוגיות. המסלול חוצה אזורים שנפגעו בשריפה הגדולה ומענין לראות כיצד הטבע משתקם לו לאיטו. האגם קר מאוד (גם בקיץ) כך שרק יחידי סגולה (כמו ילדינו) יקפצו לשחות ויגידו שכיף להם.

Colchuck Lake – מסלול למיטיבי לכת הנכלל כחלק ממסלול ה Enchantments הדורש רישום מוקדם. העליה לאגם אמנם אינה דורשת רישום, אך היא דורשת שרירי רגליים חזקים. הפיצוי הוא בדמות אגם אלפיני שלעיתים (גם בקייץ) טובלים בו גושי שלג. חדי העיין יוכלו להבחין בהמשך העליה לכוון מעבר ההרים ולרחם על אלו ההולכים בה.

מסלולים רבים וטובים נוספים יש באיזור Leavenworth ובדרכים אליה וממנה.

חושבים ששכחנו מסלול שווה באיזור ? שתפו אותנו.

Ziv Rafalovich

Ziv Rafalovich

זיו רפלוביץ ובני משפחתו מטיילים באזור סיאטל כבר מספר שנים. במדור "למקומות, היכון, צאו לטייל!" בסיאטלון תוכלו למצוא מידע והמלצות על טיולים במדינת וושינגטון, יערות ירוקים, אגמים ומפלים, הרים וגבעות מלאי הוד, ועוד ועוד
Ziv Rafalovich

Latest posts by Ziv Rafalovich (see all)