הום סטייג'ינג

הום סטייג׳ינג ‏או בעברית, העמדת בתים, הוא סידור ריהוט ודקורציה בתוך בית העומד למכירה במטרה להציג אותו לקונים פוטנציאליים באור המושך ביותר, ולמכור אותו במחיר הגבוה ביותר, כמובן.

בחירת והעסקת הסטייג׳ר יכולה להעשות על ידיי המוכר עצמו או הסוכן שמייצג אותו. סטייג׳ינג יכול להעשות בחלל ריק, אם בעלי הבית כבר עברו דירה או בעודם מתגוררים בבית. שני המצבים הללו שונים לגמרי מכיוון שהראשון נותן חופש ביטוי מוחלט לסטייג׳ר. כאשר אנשים מתגוררים עדיין בבית, הסטייג׳ר יכול לשנות ולהוסיף אך יש לו מגבלות והוא תלוי בגמישות המתגוררים. ישנה גם האפשרות לקבל יעוץ מסטייג׳ר ואז ההעמדה היא בידיי המוכר בלבד.

אז מה לוקח בחשבון הסטייג׳ר כאשר הוא מתכנן את העמדת הבית?

הסטייג'ר עובד מהמקרו למיקרו כלומר- איפה הבית ממוקם? באיזו עיר? האם יש מקור מים קרוב שמשפיע על האוירה?  באיזו שכונה? מהי הדמוגרפיה באזור? מי האנשים שקרוב לודאי ירכשו את הבית? ואפילו, מהי דעתם הפוליטית (כן, כן!). ג׳סטין רירדן בעל חברת הסטייג׳ינג המקומית ״ספייד אנד ארצ׳ר״  מאמין שבאזור בו האוכלוסיה ברובה קונסרבטיבית כך גם צריך להיות הסטייג'ינג ולהפך. רירדן הקים את החברה בשנת 2009 עם סניפים בפאלם-ספרינגס, סיאטל ופורטלנד והוא דוגל בגישה ש"סטייגי׳נג זה כמו התעמלות קרקע – אם זה קשה, אז אתה כנראה לא עושה את זה נכון״. רירדן רוצה שכל בית שהוא עובד בו יראה אמיתי, מזמין ויגרום לקונה להרגיש שזה בית שהוא יכול לגור בו ולעצב בצורה דומה. ‏״אנחנו לא רוצים שהחלל שאנו מעצבים יראה כמו פרסומת של פוטרי בארן, לכן אנחנו לא משתמשים בשום דבר לא אמיתי כמו צמחים ופירות מפלסטיק״ אומר רירדן. החברה דוגלת בעיצוב וגם בשירות, ומאפשרת ללקוח ובאי כוחו להשתתף בתיכנון האסטטי (לא תמיד זה כך).

Before: empty and cold hallway, After staging: warm and inviting. Photos by Spade & Archer

למה בכלל צריכים סטייג'ינג? הרי היום זהו שוק של מוכרים…

אנדי קפלוטו שמלמדת את עקרונות הסטייג'ינג לסוכני נדל״ן, מספרת שהיום סטייג׳ינג הפך למיינסטרים והסוכנים מצפים לראות סטייג׳ינג כאשר הם נכנסים לנכס שעומד למכירה. התחום התפתח עם השנים, ומלאי הריהוט הזמין גדל ומתחלף בהתאם למגמות פופולריות בשוק. היום למשל, ספות פינתיות (sectionals) הן טרנד "הכרחי" בדירות ״חמות״. תמי גרייבסקי, מתווכת נדל"ן וחברה מחזקת את דעתה של אנדי ואומרת: ״חשיבות הסטייג׳ינג היום בעסקי הנדל"ן היא אדירה, לא יעלה על דעתי לא לעשות סטייג׳ינג לנכס המוצע לשוק, במיוחד נכס שלא גרים בו. למרות העלות הגדולה, זה מאד מעלה את התשואה עבור ההשקעה״.

Before: Nice but outdated, After staging: Cool, modern and vibrant. Photos by Spade & Archer

ורד מזרחי בעלת החברה ״Very Red Design" עוסקת בעיצוב פנים משנת 1997 ובשנתיים האחרונות גם בסטייג׳ינג. ״סטייג׳ינג זה כמו לעבור דירה״ היא אומרת וממשיכה להסביר שיש בזה המון עבודה פיזית ופרידה. כאשר בעלי הבית מוכרים, הם נותנים לה לנתב את הפרידה וההתנתקות. ״צריכים להיות קשובים ורגישים״ מסבירה ורד.

ככה לא מכינים בית למכירה… Photo by Spade & Archer

אנדי קפלוטו נותנת טיפ למוכר וטיפ לקונה; למוכר היא אומרת בפשטות, שמע לעצות ולהנחיות הסטייג׳ר, למשל: הסר חפצים יקרי ערך, תרופות, כרטיסי אשראי ותכשיטים. הורד תמונות משפחתיות, תקן את כל מה שתוכל והכי חשוב – נקה היטב!

לקונה היא אומרת: ראה מעבר לסטייג׳ינג, התרכז בשלד הבית ו״הוצא״ את תוכנו כדיי לראות אם אתה יכול להתגורר בו.

לקריאה נוספת בנושא: שמונה טרנדים אופנתיים בסטייג׳ינג.

Meirav Yaaran

Meirav Yaaran

מירב יערן, נולדה בישראל, גדלה בדרום אפריקה. חזרה לארץ בגיל 24, פגשה את ספי ומשם עברו לדאלאס, טקסס, שם נולדו שלושה בנים מקסימים. ‏אחרי ‏קריירה בהוראה ובהתרמת כספים עבור הקהילה היהודית, עוסקת כעת בשוק הנדל״ן המקומי, כאן בסיאטל. אוהבת לבשל, להתנדב בקהילה וכשיש מסיבה - היא שם!
Meirav Yaaran

Latest posts by Meirav Yaaran (see all)