אוזני המן

משנכנס אדר מכינים אוזני המן Photo by Hagit Galatzer

אוזני המן הן בדיוק מסוג המאפים שאפשר לקנות בקלות בכל מאפייה בפורים, אם אתם בישראל. באזורנו, אם חשקה נפשכם באוזן המן פריכה וטעימה לקשט בה את משלוח המנות שלכם, תצטרכו להפשיל שרוולים ולהכין לבד. מזל שמדובר בעוגיה קלה יחסית להכנה והכי כיף לשתף במלאכה את הילדים. להלן מתכון פשוט ובסיסי שקיבלנו בגן של הג'יי.סי.סי במישיגן לפני שנים רבות, שם קראו לזה "המנטאשן".

ואפרופו משלוח מנות, כמו בשנה שעברה סיאטל חוגגת פורים ביחד במשלוח מנות קהילתי שארגנה דנה ברנזון. כיף גדול וחג שמח לכולם!

 

לבצק:

3 כוסות קמח

1 כפית אבקת אפייה

3 ביצים

½ כוס שמן צמחי (אפשר להחליף את השמן ב150 גרם חמאה מרוככת לבצק עשיר יותר)

1 כוס סוכר חום

1 כפית תמצית ווניל

הכנה:

ערבבו את כל המרכיבים ליצירת בצק. רדדו את הבצק על משטח מקומח לעובי של כחצי ס"מ (לא כדאי דק מדי כי אז הבצק נדבק למשטח העבודה ומתפרק) בעזרת כוס רחבה או חותכן עוגיות עגול, קרצו עיגולים מהבצק. שימו כפית של מילוי במרכז כל עיגול. ועכשיו לחלק המסובך: קפלו כל עיגול לצורת משולש (מה?), בעזרת האצבעות, צבטו שלוש פינות בכל עיגול והמשיכו לצבוט עד שהבצק נדבק היטב בכל פינה. אפשר להשאיר את המרכז פתוח מעט.

 

למילוי:

המילוי המסורתי הוא פרג טחון. מאחר ופרג קצת קשה להשגה וגם נתקע בשיניים, מומלץ להשתמש בריבת תותים, ממרח תמרים או שוקולד (כפית נוטלה, או כמה שוקולד צ'יפס).

אופים בתבנית משומנת או מרופדת בנייר אפייה, בטמפרטורה של 350 מעלות פרנהייט, במשך 20-25 דקות. שימו לב לא לאפות יותר מדי. כאשר העוגיות מזהיבות קלות כדאי להרים אחת ולבדוק את התחתית שלה. אם התחתית כבר מוזהבת יש להוציא מיד מהתנור. אוזני המן אפויות יתר על המידה יתקשו ויקבלו מרקם של אבן, מצד שני, גם ישמרו לנצח.

לאחר שאוזני ההמן מתקררות, כדאי לפזר מעל אבקת סוכר.

בתיאבון!

Hagit Galatzer

Hagit Galatzer

חגית גלצר, עורכת וכותבת ראשית בסיאטלון, במקור מושבניקית מנווה-מבטח והיום מתגוררת באיזור סיאטל. עובדת במשרה תובענית אך מתגמלת שנקראת "בעל ושני ילדים" ובשעות המועטות שנותרו גם בהי-טק. מנסה לשמור על כושר אך מבלה את מרבית היום על כיסאות שונים. אוהבת לקרוא וגם לאכול אוכל בריא וטעים, בעיקר כשמישהו אחר מכין ומסדר אח"כ את המטבח.
Hagit Galatzer

Latest posts by Hagit Galatzer (see all)