חושבים חיובי בחורף

מסימני העונה Photo by Pixabay

בעודי נאבקת בצינון מתמשך שגרם לי לחסל הררי טישו ואין ספור כוסות תה עם דבש ולימון החלטתי שבמקום להתלונן, אתרכז בצד החיובי של החורף. אומרים שחשיבה חיובית יוצרת מציאות חיובית וכו', בכל מקרה שווה לנסות. אז הרי הם לפניכם, חמישה דברים חיוביים בחורף:

מרקים – אין כמו להגיע הבייתה ביום חורף קר וסוער ולהנות מקערת מרק מהביל וטעים. אצלנו בבית, עם השמע צליל העיטוש הראשון, מיד מכינים את תרופת הסבתא האולטימטיבית: מרק עוף. הקפידו להחזיק בבית, מוחבאים היטב בארון, שקדי מרק ואיטריות ביצים ("לוקשים") והנה לכם קערת פניצילין ונחמה. אפשר גם בגרסא צמחונית כמובן.

סקי – לחובבי הספורט הלבן, במרחק שעה-שעתיים בלבד תוכלו למצוא מגוון אתרי סקי לכל רמה. אם תרחיקו קצת לקנדה השכנה תגיעו גם לוויסלר, אתר ברמה אולימפית ושווה ביקור. כדי למקסם את ההנאה, מומלץ לקחת מספר שיעורים כדי ללמוד טכניקה נכונה ולהימנע מפציעות מיותרות.

להתכרבל במיטה עם פוך וספר טוב – אחת ההנאות הגדולות של החורף, תשאלו כל חתול שיודע מה טוב בשבילו. בסיאטל ניתן להנות משמיכת הפוך במשך כל השנה, חוץ משבוע שרב פתאומי בקיץ, בדיוק כשמגיעים אורחים מישראל ששואלים בהשתאות "מה, אין לכם מזגן???" אבל בחורף זוהי הנאה כפולה ומכופלת. אין לאן לרוץ בסוף השבוע כי הכל רטוב וקר.

להתגעגע לאביב ולקיץ – כשגרנו בדרום קליפורניה היה מזג אויר זהה כל השנה כמעט. קצת קרירות וערפל בבוקר, התבהרות לקראת הצהריים ושמש פז עד הערב. מתישהו זה התחיל לשעמם. יש משהו נחמד בחוויה של עונות השנה, מן מחזוריות טבעית כזאת וגם אפשרות לגוון את המלתחה וללבוש צעיפים, כובעים, כפפות ושאר אקססוריז אופנתיים של חורף.

להעריך את הבריאות – בימי שגרה וכשלא חולים, אנו לוקחים את הבריאות כדבר מובן מאליו. בהתרוצצות המטורפת שאנו מכנים חיים, נכנסים ללחץ מזוטות כמו פרויקט מסובך בעבודה, איחור לפגישה חשובה ובלגן בבית. כשחולים זאת הזדמנות להאט קצת את הקצב ולהודות לגוף על עבודתו הקשה והיומיומית.

אז תהנו מהחורף! והעיקר הבריאות!

Hagit Galatzer

Hagit Galatzer

חגית גלצר, עורכת וכותבת ראשית בסיאטלון, במקור מושבניקית מנווה-מבטח והיום מתגוררת באיזור סיאטל. עובדת במשרה תובענית אך מתגמלת שנקראת "בעל ושני ילדים" ובשעות המועטות שנותרו גם בהי-טק. מנסה לשמור על כושר אך מבלה את מרבית היום על כיסאות שונים. אוהבת לקרוא וגם לאכול אוכל בריא וטעים, בעיקר כשמישהו אחר מכין ומסדר אח"כ את המטבח.
Hagit Galatzer

Latest posts by Hagit Galatzer (see all)

One comment