קוסטה ריקה, הוי קוסטה ריקה

ארץ טרופית יפה Photo by Revital Shiri Horowitz

קוסטה ריקה, ארץ טרופית יפה, היתה טובה אלינו. היא היתה גשומה ושמשית, דביקה ומרוממת נפש, ובעיקר חיננית לעין וללב. השנה לקחנו את המשפוחה לארץ הטרופית היפה הזאת שנמצאת במרכז אמריקה. זאת הפעם הראשונה שנסענו לכיוון הזה. אמנם ביקרנו במכסיקו בעבר, ויש בין שתי המדינות הללו נקודות השקה, אך לקוסטה ריקה יש את הייחוד שלה. קוסטה ריקה נחשבת כמדינת עולם שלישי, מתפתחת, אך פה ושם ניתן היה לראות את ניצוצות העולם המודרני החודר אליה אט אט. נאמר לנו שהקושי העיקרי של התושבים הוא שחיתות השלטונות שאינם משקיעים במדינה אלא בכיסם הפרטי.

אהבתי את הנופים של קוסטה ריקה, ירוקים עד אין סוף, ג'ונגלים סבוכים. אהבתי את הנוף האנושי בה, אנשים פשוטים וטובים, אצים לעזור בכל הזדמנות, מאירי עיניים וטובי לב. אהבתי גם את הקצב האיטי של קוסטה ריקה – לכל דבר זמן משלו, שאנו, אנשי העולם המערבי לא מעריכים, לעיתים אפילו לא מבינים. לקצב החיים בקוסטה ריקה יש איטיות מרגיעה, הרגשתי איך האיטיות מקבלת בו מקום רחב, כמו זו שמשרה נינוחות שחסרה בחיי היומיום של רובינו. לא סתם מגיעים לקוסטה ריקה אמריקאים לאחר שיצאו לפנסיה, לבנות שם את מעונם, ולא סתם פגשנו משפחות ישראליות שקבעו את בתיהן שם. יש בקוסטה ריקה נינוחות: העולם יכול לחכות בעוד הטבע מטמיע את ייחודו הקסום.

להמשך קריאה, בקרו בבלוג של רויטל

Revital Shiri-Horowitz

מתגוררת באיזור סיאטל, נשואה ואם לארבעה בנים. סופרת, משוררת ובלוגרית. כתבה את הרומנים "בת עיראק", המבוסס על סיפור משפחתה ו"להתראות בקרוב".

Latest posts by Revital Shiri-Horowitz (see all)