ההר הירוק כל ימות השנה

זיו1

ההר המושלג Photo by Ziv Rafalovich

לכל עיר מפורסמת ישנו סימן ההיכר שלה. לטוקיו, הר פוג'י, לסאן פרנסיסקו הגשר ולנו יש את הנידל ואת הר הרינייר. בולט מעל כולם ברום של 14,400 רגל (4,400 מטר למי שעוד מתבלבל) הרבה מעבר לשאר המתחרים ברכס הרי הקסקייד. אך לא רק גובהו, אלא בעיקר צורתו המושלמת ובדידותו הזוהרת אל מול סביבתו משווים לו הוד והדר כה רב.

להר שמות רבים וביניהם Tacoma, Tahoma ואפילו Talol שזהו כנראה היה שמו המקורי בקרב ילידי צפון אמריקה. למשך שלושה ימים בראשית 2014 שונה שמו ל Mount Seattle Seahawks בהחלטה רישמית של סנאט מדינת וושינגטון. לא מאמינים ? כנסו לכאן .

איזור ההר מוכרז כאחד מ-60 פארקים לאומיים (ביחד עם הרי הקסקייד וחצי האי אולימפיק). בהזדמנות זו ראוי לציין תוכנית של הממשל הפדראלי המעניקה כניסה חינם לכל הפארקים הלאומיים (ויותר) למשפחות של בני כיתות ד'. עם בוגר כיתה ד' בבית, אנו יכולים להביט אחורה בסיפוק על ההספק שלנו השנה… לפרטים נוספים, בקרו כאן.

הפעם, לא נספר סיפורי גבורה על טיפוס לראש ההר מהסיבה הפשוטה שפשוט עדיין לא הגענו לשם. מצד שני, נשמח לספר לכם איך אפשר להנות מההר בדרכים אחרות.

טיולי האביב ברינייר מלווים ב"שלוגיות" אחרונות בעיקר אם העפלתם בכניסה הראשית ממערב עד ל Paradise. איזור זה חייב להכלל בביקורכם הראשון באיזור וכן ברשימת הטיולים המומלצים לכל אורח או בן משפחה המגיעים לביקור. מגרש החנייה הגדול (המתמלא בסופי שבוע קיציים) נושק למלון ה paradise Inn החוגג בדיוק מאה שנים להווסדו. מכאן, מתחילים מספר מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות. המרשים מכולם הוא (לדעתינו) מסלול ה Skyline Trail המתחיל ממרכז המבקרים (רום של 1,600 מטרים). המסלול מתחיל בצבירה של מעל 500 מטרים גובה נוספים. במהלך העליה, שימו לב שכל בני המשפחה מסתדרים עם החמצן הדליל ובעיקר, נהנים מהנוף. אם כבר הגעתם עד למעלה, חפשו את מחנה הבסיס ליציאה לפסגת ההר (מעבר לשדה הקרח) ואולי תבחינו במטפסים העושים דרכם במורד ההר. אם עדיין חיוך פרוש על שפתותיכם, ניתן להמשיך את הסיבוב אל מסלול ה High Lakes Trail באורך כולל של 5.5 מייל . לרשימת מסלולי טיול ב Paradise  לחצו לכאן.

מן הצד המזרחי של ההר, שוכן לו מרכז המבקרים Sunrise בקצהו של כביש מפותל וברום של 1950 מטרים. אולי פחות מתוייר מאחיו המערבי, אך לא פחות יפה. גם כאן מספר מסלולים בדרגות קושי שונות (פרטים כאן). אהבנו במיוחד את Shadow lake כמסלול קצר ואת Frozen Lake – Sourdough Ridge המעניקים תצפיות מרהיבות כמעט לכל הכיוונים. בימים חמים שימו לב לשילוב המסוכן של חום, יובש וגובה רב וחשבו מסלול מתאים.

עדיין במזרח, ולא בדיוק בתוך הפארק שוכן לו מעבר ההרים Chinook Pass עם מסלול קליל הצופה אל ההר ממערב ועל המשך הרכס בואכה יקימה. מומלץ מאוד כטיול פריחה. קצת לפני הפנייה למעבר ההרים, ניתן לפנות ולהגיע אל אתר הסקי Crystal . בימי הקיץ מפעיל האתר את הגונדולה למבקרים כנקודת יציאה למספר מסלולי טיול. זוהי יכולה להיות אלטרנטיבה לטיול בהר עצמו (פרטים כאן) .

זיו2

Winter and summer wonderland, photo by Ziv Rafalovich

לסיום, ארצה לספר לכם על ארץ הפלאות, הלא היא Wonderland . זהו שמו של מסלול אתגרי המקיף את ההר כולו. אורכו של המסלול הוא כ 93 מיילים וניתן לעשותו במשך 9-11 ימים. המסלול עולה ויורד מדרונות תלולים, חוצה שלוגיות עמוקות ומלטף את קרחוני ההר. את המסלול ניתן להתחיל/לסיים במספר נקודות מצומצם והוא דורש תכנון מדוקדק. לאורכו של המסלול מספר חניוני לילה שבכל אחד כ-5 חלקות המוגרלות ומוזמנות מראש. אנשים מיוחדים הולכים את המסלול… ניתן להבחין בהם די בקלות על פי התיק הגדול שלרוב תלויים עליו בגדים לייבוש (ושאר מיטלטלין). בפעם הבאה שתראו מטייל שנראה כמו הומלס בפארק, תנו כבוד (וגם איזה חטיף לדרך).

לפני כשלוש שנים כיסינו שליש מהמסלול ומאז צצה לה מידי פעם השאלה, מתי עוד פעם ?

Ziv Rafalovich

Ziv Rafalovich

זיו רפלוביץ ובני משפחתו מטיילים באזור סיאטל כבר מספר שנים. במדור "למקומות, היכון, צאו לטייל!" בסיאטלון תוכלו למצוא מידע והמלצות על טיולים במדינת וושינגטון, יערות ירוקים, אגמים ומפלים, הרים וגבעות מלאי הוד, ועוד ועוד
Ziv Rafalovich

Latest posts by Ziv Rafalovich (see all)