חזרה לישראל – חלק א'

flight

חוזרים הבייתה Photo by Pixabay

משפחת ישראלי עברה לרדמונד לפני כשנה, לעבוד עבור ענק התכנה המקומי. הם ממשיכים לבנות בסיס פיננסי איתן צעד אחר צעד ובהתאם להנחיות שאנו ממשיכים לספק להם. משפחת ישראלי מפנה אלינו עתה את חבריהם, בני משפחת ירושלמי, הנמצאים בשלב יותר מתקדם ב״מעגל הרילוקיישן״.

משפחת ירושלמי כבר פה בארה״ב כשבע שנים. יניב, הבן הבכור, כבר גומר תיכון והגיע זמנו להתגייס לצה״ל. העיתוי לחזרה, מתאים גם לשאר בני המשפחה. הם התגעגעו לשמש הישראלית, המעגל החובק של קרובי משפחה, החברים וכמובן האוכל.
במשך שהותם פה הם קנו בית, השתתפו בתכניות פנסיה מסוג 401K, צברו תכניות השקעה שונות, (המפוזרות גם בבתי השקעה שונים) ומחזיקים מניות חברה, שחלקם עדיין בתהליך הבשלה. בנוסף הם גם רכשו ומנהלים דירה להשכרה בדרום ארה״ב.

עכשיו כשהחליטו לחזור לישראל הם תוהים: מה עושים עם כל זה? איך מתארגנים? מה ההתנהלות המומלצת להקטנת המיסוי בשתי הארצות? והחשוב מכל, מה צריך לשאול, כדי להמנע מהפתעות יותר מאוחר?
הם מספרים לנו שהייעוץ שקבלו בישראל לפני המעבר לארה״ב היה מוגבל ולא ברור. כשהגיעו לכאן, הם נאלצו ללמוד מניסוי וטעייה. השיעורים שלמדו אכן היו יקרים, בהשוואה להשכלה שרכשו. כעת בדרך חזרה – הם מקווים לחוויה שונה.

בפגישה הראשונה, הצגנו למשפחה תכנית עבודה בשלושה שלבים, לבחינת מצבם ולקבלת החלטות נבונות.

1. נתחיל בהגדרת הנושאים הדורשים התייחסות. לדוגמא, האם נמכור את המניות לפני החזרה? מה תוצאות החזקת הדירה להשכרה? מה מעמדם בצבירת זכויות ביטוח פרישה של ביטוח לאומי?

2. נמשיך בבחינת מעמד ההגירה של המשפחה, כגון האם הם אזרחים, בעלי גרין קארד או בעלי ויזה אחרת? מעמד זה יכתיב את חבות המס לארה״ב לאחר החזרה לישראל ומעמדם מבחינתם ביטוח לאומי אמריקאי.

3. נתאם את נושא המיסוי הישראלי וזכאות להטבות תושב חוזר. אנו נצרף לדיון וקבלת ההחלטות את רואה החשבון הישראלי של המשפחה. תוצאות הדיון יכולות להכתיב אלו נכסים רצוי להשאיר בארה״ב ואיך לנהל אותם בעתיד, כדי להציגם בפני שלטונות המס בישראל באור החיובי ביותר.

הצגת פתרונות משולבים תמנע פערים בתכנון ותבטיח המשכיות הטיפול בשתי הארצות גם לאחר החזרה.
בני הזוג ירושלמי, מרגישים הקלה שהנה הם מתחילים מוקדם בתהליך מסודר לקבלת החלטות, המיועד למקסם את ההטבות ולהקטין את האפשרויות לטעויות מיותרות.

בחודש הבא (חזרה לישראל חלק ב׳) נמשיך לעדכן אתכם בהתפתחות דו-השיח שלנו עם המשפחה לפני ובמהלך החזרה לישראל.

Josh Yeyni

Josh Yeyni

ג׳וש ייני, תושב בלוויו, וושינגטון. מתכנן פיננסי, יועץ השקעות ורואה חשבון מוסמך עם ניסיון של יותר מ 25 שנה. תושב רחובות לשעבר ובוגר אוניברסיטת תל-אביב בחשבונאות וכלכלה. כותב נלהב בעברית ורואה את יעודו בהנחייה פיננסית לישראלים במעגלי החיים ובמסע הרילוקיישן.
Josh Yeyni

Latest posts by Josh Yeyni (see all)