הייק הסאבווי ביוטה

כתבה: אור דרימר

subway2

The Subway hike, photo by Or Drimer

הייק הסאבווי נמצא בחלק הצפוני של פארק ציון ביוטה, באיזור שנקרא קולוב קניון. זה מסלול קשה, אך יפה ומגוון שמשלב סנפלינג (אם בוחרים), הליכה במים, שחייה, מפלים, ירידות עליות והרבה נופים מקסימים ומיוחדים. המסלול לא קל (16 ק"מ), דורש יכולת התמצאות בשטח, שחייה בתוך מים שבין קירות הקניונים ואורך יום שלם.

דרגת קושי: 5

דרוג יופי: 4

רק כ-50 מבקרים ביום מורשים לטייל במסלול, גודל קבוצה מקסימלי – 12 אנשים ונדרש פרמיט מיוחד.
את המסלול ניתן לעשות כשהיציאה והחזרה מאותו המקום (left fork trailhead) ללא סנפלינג, או להתחיל ב- wildcat trailhead  ולסיים ב- left fork ואז נדרש סנפלינג וגם הסעה לתחילת המסלול. לטעמי, זהו המסלול היפה יותר.

backpack

כדאי להצטיד בחבל ודריי בג

כמה מילים לגבי הגלישה – המסלול ללא מדריכים, לכן לפני הטיסה לקחנו מדריך סנפלינג פרטי לארבע שעות ובשטח הסתדרנו מצויין. המדריך לימד אותנו איך לגלוש, איך לאבטח את עצמנו ואיזה ציוד לקנות. מכיוון שהמכשול הגבוה ביותר הוא כ-12 מטרים, זה באמת לא נורא. היו מטיילים שבאו רק עם חבל והתנדנדו להם מטה כקופיפים.

את המסלול התחלנו ב7:30 בבוקר לאחר שהזמנו הסעה בין 2 נקודות המסלול. חנינו ב left fork ומשם רכב אסף אותנו ולקח אותנו לנקודת ההתחלה wildcat.תחילת המסלול על שביל ומשם מתחילים את הירידה על הסלעייה. הירידה דורשת קצת התגלשויות וישיבות על הבולדרים (בעיקר למי שנמוך). מפה מתחיל החלק הכיפי, מעברים בתוך מים, ואז המכשול הראשון – בולדר ענקי ,ממנו יורדים עם חבל ורתמה לתוך בריכה קטנה.

bolder

The Subway hike, photo by Or Drimer

מפה מתקדמים בתוך הקניון בשחייה. המים די קרים, אבל בהחלט סבירים בלי suit (הדברים בתיק נרטבים ולכן חשוב לשים הכל בדריי בג). שוחים בתוך הקניון, כשמפעם לפעם יש יציאה ליבשה וקצת הליכה (ואז התיק כבד בטירוף – תרוקנו את המים) המכשול הבא שדורש חבל ורתמה הם מפלי קיהול. יורדים ממש בתוך המפל – כיף!

ממשיכים בשחייה (המים כבר בגובה שלכם ויותר), ובסוף מגיעים אל המכשול האחרון – הירידה לסאבווי עצמו,  נקיק סלע דמוי מנהרה. ניתן להתחבר ולרדת בחבל במפל, או לעבור על גזע העץ לצד השני, משם ללכת לסלע הגדול שבו הירידה יחסית מתונה.

הגענו לסאבווי – זהירות, הקרקע חלקה מאוד. אחרי הסאבווי ממשיכים ללכת עם המים. בשלב מסויים הדרך לא נוחה, בולדרים גדולים חוסמים וצריך לטפס עליהם, או לעבור לצד השני של הנהר. החלק הזה של הטיול היה הכי מייאש, גם עליות וירידות מבולדרים כשאנחנו רטובים, וגם דאגנו שנפספס את היציאה, את האפילקציה "נאו טרקס", שיכלה לחסוך התברברות, גילינו כמה ימים אחרי… אבל אחרי כמה מיילים טובים, הגענו לשלט לפנייה חזרה ל – left fork העלייה עצמה קשה, מטפסים את כל הגובה שירדנו בהתחלה, אחרי 10 שעות הייקינג ושחייה!

לקריאה נוספת על מסלול הסאבווי ולמפה

subway1

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.