פסטיבל הקרח בחרבין

כתבה: אור דרימר

ice1

Photo by Or Dreamer

בתור חובבי קור ושלג אנחנו מאוד אוהבים לטייל במקומות קרים כמו לפלנד ואיסלנד. אחד החלומות שלי היה להגיע לעיר חרבין שבסין לפסטיבל הקרח שמתקיים כל שנה בחודש ינואר בטמפרטורה של מינוס 30 מעלות (בערך).

רצה הגורל ובעלי נשלח לשנגחאי, בייג'ין וסוזו במסגרת העבודה והצטרפתי אליו, אחרי הביקור בערים האלו לקחנו טיסה פנימית לצפון מזרח סין וביקרנו בפסטיבל הקרח.

היינו בחרבין כארבעה ימים. בניגוד לערים הגדולות בסין בהן יש מלונות מפנקים ומפוארים בחרבין די סבלנו ועברנו למלון שנגרילה שממוקם ליד נהר שונגהואה (יקר יחסית). פסטיבל הקרח מתפרש על פני כמה מוקדים, לכל אחד כרטיס כניסה נפרד (המחירים לא זולים לעומת סין אבל סבירים בהשוואה לאטרקציות במערב).

בערב הראשון הסתובבנו במדרחוב וראינו פסלי קרח מוכנים וגם בתהליכי עבודה. בסופו של הרחוב מגיעים למוקד הראשון, פארק זאולין, הוא קטן יחסית ופשוט ולכן כדאי להתחיל בו. בפארק יש פסלי קרח רבים וכשהערב יורד הם מוארים בשלל צבעים ונורות לד (הסינים חובבי נצנוצים ואורות). אחרי זה טיילנו על הנהר הקפוא, שם יש אווירת פסטיבל ואטרקציות כמו אבובים ואופני קרח.

ביום השני ביקרנו בפארק פסלי השלג בסאן איילנד, זהו פארק ענקי ובו פסלי שלג (לבנים ולא שקופים בניגוד לפסלי הקרח) שנבנו ע"י קבוצות עבודה שונות כמו אוניברסיטאות ובתי ספר.

snowsculpt

פיסול בשלג בחרבין, סין Photo by Or Dreamer

אחר הצהריים הגענו לאטרקציה העיקרית של הפסטיבל: עולם הקרח והשלג, שווה להגיע לשם לקראת אחר הצהריים, מצד אחד, אתם רוצים לראות את הפסלים גם באור יום וגם בחושך ומצד שני אתם לא רוצים להתקע יותר מדי שעות בקור של מינוס 30 מעלות. אנחנו הגענו בסביבות 2 או 3 בצהריים, ונשארנו עד הערב.

פה יש תצוגה ענקית של מבנים ענקיים מקרח, אפשר להיכנס לתוכם, לטפס במדרגות וכו':

icehouse

הקולוסיאום ולידו סוג של ארמון קרח סטייל הסרט פרוזן Photo by Or Dreamer

קצת על התארגנות לטיול כזה:

קר – אין מה לעשות, צריך להתלבש היטב: ביגוד תרמי, מעיל טוב, כפפות, צעיף, כובע, מחממי צוואר ואוזניים וכל דבר שיכול לחמם אתכם – הריסים אפילו קופאים ונוצרים עליהם נטיפים קטנים. כדי לחמם את השפתיים קונים ארטיקים ברחוב – זה ממש כיף, הם נמכרים בערימות, ללא שום עטיפות, פשוט אוכלים או שמים בשקית ואוכלים אחר כך כשמתחשק.

לרוב המקומות נסענו במוניות, המחירים סבירים, לא כדאי להסתבך בקור הזה עם אוטובוסים וגם האנגלית של הסינים לא תמיד ברורה.

tiger

טיגריסים! Photo by Or Dreamer

יש עוד כל מיני דברים נחמדים בעיר, ואם כבר הגעתם אפשר לבקר: כנסיה רוסית, בית קברות יהודי ובית כנסת, וארוחת ערב בבופה של מלון השנגרילה, לא זול אבל טעים ונחמד. פארק הטיגרסים הסיביריים ליד העיר הוא אטרקציה מומלצת, בפארק נוסעים ברכב ממוגן וחולפים על פני הטיגריסים, או הולכים בגשרונים שעוברים מעל הכלובים, שם ניתן לרכוש מתרנגולת ועד פרה ולהאכיל את הנמרים (לא לבעלי לב חלש).

בראש השנה הסיני והאזרחי המחירים מתיקרים מאוד, ושווה להמנע מהתקופות האלה.

החוויה בהחלט ייחודית ושונה לגמרי מחוויות מלונות הקרח של לפלנד למשל.

icelightcity

עיר שלמה מקרח ואורות צבעוניים Photo by Or Dreamer

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.

Latest posts by Seatelon (see all)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.