קניית רכב בארה"ב – חלק א'

כתב: ארז בנארי

car

נסיעת מבחן Photo by Ronen Engler

ברוכים הבאים לסיאטל, העיר בלי הפסקה (של הגשם). ובכן, בשלב זה בוודאי כבר שמתם לב שסיפורי הגשם הם קצת מוגזמים, ויש לנו לא מעט ימים יפים ונעימים. בתור תושבים חדשים, אתם בוודאי תוהים לגבי הרבה דברים, ובמדור זה ננסה לעזור לכם להתמודד עם חלק מהאתגרים הללו. בערים רבות יש תחבורה ציבורית איכותית, אבל באזורינו קשה להסתדר בלי רכב. הפעם נראה כיצד למצוא ולקנות את העגלה האופטימלית.

האמריקאים ידועים באהבתם הרבה למכוניות, ובהתאם, קשה לנסוע מטר מהבית בלי לעבור ליד שלושה מגרשי רכב. קנייה בסוכנויות הרכב היא כנראה הצורה היקרה ביותר לקנות מכונית. אמנם ניתן להשיג רכב משפחתי בסיסי בפחות מ 12,000 דולר, אבל אותה מכונית, לאחר שנה, תאבד מערכה כ-2000 דולר. ברכבים גדולים ויקרים יותר, ההבדלים משמעותיים עוד יותר. היתרון של המגרשים בהיצע האדיר והאפשרות להכנס, לבחור ולנסוע הביתה עם רכב חדש עוד באותו יום.

ישנם כמה דברים שחשוב לדעת לגבי קניית רכב במגרשים\סוכנויות. לרוב קונים רכב בסיוע פיננסי כלשהו, וחלק לא קטן מהרווח של סוכנויות הרכב הוא מעסקאות מימון שונות. גם אם יש לך את הכסף במזומן, המוכרים ינסו לדחוף את אפשרויות המימון שלהם מאחר וזה לא רק רווח עבורם (החברה שמבצעת את המימון בפועל נותנת להם סכום נאה על כל הלוואה שהם מוכרים) אלא גם מאפשר ליצור רושם של רכב זול וזמין, וכך לשכנע את הלקוח לבחור מודל יקר יותר. מבחינה כלכלית, עלות המימון לא גבוהה מאוד וההלוואות הן לתקופה של מספר שנים. למעשה, אפילו אם יש לכם מספיק כסף לקנות רכב במזומן, ייתכן שהשקעת הסכום בתוכנית מניבה או בנדל"ן מניב וקניית הרכב בהלוואה כדאית יותר. ההמלצה שלנו היא להשוות את הסכומים של כל האופציות ולחשוב בזהירות.

אתגר נוסף בסוכנויות הרכב הוא הביטוח. כמו בישראל, ביטוח רכב הינו חובה בוושינגטון ולכן חשוב לדאוג לזה לפני או במהלך קניית הרכב. ניתן לרכוש ביטוח בטלפון או באינטרנט, ולכן אין מניעה לסגור את העניין במהלך תהליך הקנייה עצמו. סוכנויות הרכב מכירות את הנושא היטב ויוכלו גם לסייע לך.

עוד כדאי לקחת בחשבון הוא שתהליך קניית הרכב לוקח זמן. אפילו אם אין צורך במימון, הבילוי בסוכנות יארך לפחות שעתיים שלוש, ולא חריג להתקע שם גם לארבע-חמש שעות. הסוכנויות מודעות לכך ומציעות פינוקים כגון שתיה, צעצועים לילדים ולפעמים אפילו גלידה. הסיבה לעיכובים אינה עצלנות אלא תהליכים מרובי ניירת שלוקחים זמן.

אם חשוב לכם לנצל את הכסף בצורה טובה, קניית רכב משומש היא הדבר הנכון, מאחר וכאמור, רכב מאבד מערכו הרבה בשנים הראשונות. אותם מגרשים שמוכרים רכב חדש מציעים כמעט תמיד גם מגוון גדול של משומשים (הם בדרך כלל קונים אותם מלקוחות שמשדרגים לרכב אחר). המגרשים דואגים לשפץ את המשומשים שלהם היטב ולעיתים קרובות קשה לזהות שלא מדובר ברכב חדש. חשוב לשים לב לאחריות שניתנת על הרכב. אם האחריות קצרה מאוד או שאינה קיימת, סיכוי סביר שמדובר ברכב עם בעיה, או ממודל הידוע כבעייתי. אנו ממליצים להימנע מקניה במצב כזה מאחר והתיקון יתגלה לעיתים קרובות כיקר מאוד.

בין אם אתם רוכשים רכב חדש או משומש, חשוב לזכור שבמדינת וושינגטון, כמו בעת כל קנייה אחרת, יש לשלם מס קניה של כעשרה אחוז. סכום זה אינו מוצג כחלק מהמחיר ולכן אל תופתעו מהקפיצה כשמגיע הרגע למלא את הצ'ק. אם ברצונכם לחסוך עוד יותר כסף בהוצאה נכבדה זו, כדאי לשקול קניית רכב משומש באופן פרטי, ובזאת נדון בפעם הבאה.

Seatelon

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.
Seatelon

Latest posts by Seatelon (see all)