אחרי החגים, סוף סוף

כתבה: חגית גלצר

salat_odelia

צבע בצלחת, צילמה: אודליה רפאלוביץ

עבור ישראלים שלא גרים בישראל, "אחרי החגים" מגיע רק בינואר, לאחר שתי תקופות חגים אינטנסיביות וכמה וכמה קילו מיותרים. רק סיימנו להתארח בסוכה וכבר קיבצנו ממתקים ברחובות ומיד אחר כך התיישבנו לארוחה אימתנית של תרנגול הודו מפוטם עם כל התוספות. עוד אנו מעכלים ומתאוששים מן הצרבת וכבר חנוכה בפתח ואיתו כד השמן שאינו כלה ומספיק לטיגון רבבות סופגניות ולביבות. לאחר שמונה ימים של חגיגת פחמימות מגיעה חופשת החורף ואיתה אחת מן האפשרויות הבאות: ביקור מולדת, טיול משפחתי או חופשת הכל-כלול, או "סטייקשן" – להישאר בבית ולבדר את הילדים במשך שבועיים. מבין כל האפשרויות, המסוכנת ביותר מבחינה קלורית היא כמובן החופשה בישראל.

יום טיפוסי מתחיל בארוחת בוקר ישראלית מפנקת, דבר שאין להשיגו בשום מקום אחר בעולם. סלט טרי וצבעוני, מבחר גבינות (קוטג'! צפתית!), סלסילת לחמים טריים, מיץ סחוטרי וקפה הפוך כמו שצריך… תענוג. לחילופין, קופצים לסופר השכם בבוקר (אנחנו בג'טלג) וקונים בורקסים, רוגלך, פיתות ומילקי וחוגגים. בצהריים משלימים חסכים ולוקחים את הילדים לפלאפל המיתולוגי המקומי. בכל עיר/ישוב יש דוכן צנוע בעל חזות מוזנחת שמכין את הפלאפל הכי טוב בסביבה. תמיד יש גם תור תמידי בכניסה, מה שמעיד על איכות וטריות ללא פשרות. הילדים בדרך כלל אוהבים, שכן התאווה לפלאפל אורגינל מקודדת בדי-אנ-איי שלנו, ויעיד על כך הגמד הפרטי שלי שאמר אחרי הביס הראשון: "טעים, המיט-בולז האלה…" אם רוצים לשבת ולאכול בצורה מסודרת, נכנסים למסעדה מזרחית, מתבלבלים מהשפע שעל השולחן ועושים את הטעות שכל ילד בארץ יודע לא לעשות: מתמלאים מהסלטים. ואיך אפשר אחר כך להגיד לא ללאפה ישר מהטאבון, שיפודים עסיסיים, חומוס, צ'יפס, סלט וקינוח אם עוד לא התפוצצנו.

ארוחת בוקר ישראלית כהלכתה, צילמה: נורית אסנש

ארוחת בוקר ישראלית כהלכתה, צילמה: נורית אסנש

אחר הצהריים יושבים לקפה ועוגה אצל חברים (וגם פירות, פיצוחים, פשטידה ונשנושים) ובערב אצל ההורים/גיסים/בני-דודים/חברים – ארוחת ערב חגיגית ורבת משתתפים ומנות. וזה בסתם יום רגיל, לא נשכח גם חתונות/בר ובת מצוות/בריתות ושאר ארועים משפחתיים הכוללים אוכל. בחישוב גס מדובר בצריכה של אלפי קלוריות עודפות ביום, מה שמביא לתוצאות כבדות משקל. מפליא הדבר שחברות התעופה עדיין לא עלו על הרעיון לגבות תשלום נוסף על המטען החורג הזה. קנס כספי היה יכול להוות הרתעה מצוינת ולגרום לנו לחשוב פעמיים לפני כל ביס מקופלת או חופן קבוקים.

אבל עכשיו אנחנו כאן, אחרי החגים, חוזרים לשגרה ולגזרה.

תודה לכל מי שאכל, נהנה ושלח תמונה:

humus_danaB

חומוס אסלי, צילמה: דנה ברנסון

hagar_salat

סלט בריאות, צילמה: הגר לוי-קר

salat_anat

סלט יווני, צילמה: ענת ברק

hala_dana

יום שישי הגיע… צילמה: דנה טישלר-רומנסקו

 

 

 

 

 

Seatelon

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.
Seatelon

Latest posts by Seatelon (see all)