ולנו יש פלאפל

כתב: ארז בנארי

falafel

ברוכים הבאים לסיאטל, העיר בלי הפסקה (של הגשם). ובכן, בשלב זה בוודאי כבר שמתם לב שסיפורי הגשם הם קצת מוגזמים, ויש לנו לא מעט ימים יפים ונעימים. בתור תושבים חדשים, אתם בוודאי תוהים לגבי הרבה דברים, ובמדור זה ננסה לעזור לכם. והפעם, נפרוס שולחן לארוחה ישראלית. כידוע, הצבא צועד על קיבתו, ולכן אם חסר לכם פלאפל או גפילטע-פיש, היום נלמד כיצד למלא את החור.

   נתחיל בהבהרה, יש לא מעט ישראלים ויהודים באזורנו, אבל לא כמו בלוס אנג'לס וניו יורק ולכן המבחר והמגוון כאן יותר מצומצם. פירושו של דבר שמוצרים ומאכלים מסוימים ידרשו פשרות, ואחדים אפילו ויתור מוחלט. לאלו בינינו שכמהים לאוכל יהודי-מסורתי כגון גפילטע-פיש, קניידלך, קישקע וכבד קצוץ, ספינת הדגל של האוכל היהודי באזורינו היא מסעדת גולדברג (Goldberg’s Deli) הממוקמת במתחם פקטוריה שבבלוויו. זהו סניף של מעדניה יהודית מניו יורק שמציע אוכל בישיבה וגם פריטים לקחת הביתה, כמו מלפפון חמוץ בסגנון יהודי לפי משקל. למי שמעדיף להכין בעצמו, ניתן למצוא רכיבים יהודיים וישראלים בכמעט כל סופרמרקט. מוצרים נדירים יותר אפשר למצוא בחנות Affordable Kosher הממוקמת באזור טקווילה (קרוב לשדה התעופה).

   אם אתם משתוקקים לאוכל "ישראלי" יותר, תוכלו למצוא פלאפל, שווארמה וחומוס במקומות רבים, אם כי למען האמת, רוב המסעדות הורסות את הפלאפל והשווארמה על ידי טיגון/צלייה יתר-על-המידה ואת החומוס על ידי הגשתו בטמפרטורה מתחת לאפס. כמה מסעדות שזוכות לחוות דעת טובה באופן קבוע הן רשת Garlic Crush  המפעילה סניפים בבלוויו ואיסקווה (ובשנה הבאה ברדמונד), מסעדת Eggs and Plants בסיאטל (בבעלות ישראלית והיחידה שמגישה גם סביח!), ומסעדת Shawarmaniac בקירקלנד. אם חשקה נפשכם בשניצל עוף אורגינל, תמצאו אותו למרבה הפלא דווקא במסעדות יפניות. אצל היפנים, זה נקרא Chicken Katsu והם אפילו חותכים אותו לרצועות כדי שיהיה קל לאכול.

   אם תעדיפו להכין מאכלים אלו לבד, תוכלו למצוא את רוב הרכיבים בסופרמרקט השכונתי, ורכיבים נדירים יותר (כמו למשל אטריות קדאיפ) במעדניות ערביות כגון Byblos שבבלוויו וגם אצל Sadaf הממוקמת בקליפורניה אך מאפשרת להזמין בטלפון או באינטרנט, כולל פריטים מקוררים. חנות נוספת שכדאי לבקר בה היא Pacific Food Importers הנמצאת בסיאטל, קרוב לאיצדיון. החנות מייבאת מוצרים מכל העולם, ולא רק מישראל, ולכן המבחר הוא לא אדיר, אך בהחלט טוב. וכמובן, אי אפשר שלא להזכיר את אמאזון ואיביי, המציעים מגוון רחב מאוד של מוצרים, החל מבמבה ומלפפונים חמוצים (הרבה יותר זול מאשר בסופר) ועד סנו-סושי לניקוי כלים וכפיות לכדורי פלאפל.

   בסופו של דבר, סוגי מזון רבים לא זמינים בכלל, או שטעמם שונה כל כך מהחיך הישראלי שהם למעשה לא רלוונטיים, ולכן מוטב לכל ישראלי שמתכנן להשתקע ללמוד כמה טכניקות בישול בסיסיות. טיפ חשוב, טריות מובילה למנה טעימה אפילו אם המתכון עצמו שונה. למשל, אפשר להכין "חומוס" מאפונה  וכאשר אוכלים אותו טרי וחם, זה יותר טעים מחומוס אותנטי קר. מאותה סיבה, כדורי פלאפל שטוגנו טריים מאבקת פלאפל של אוסם יותר טעימים, לדעת רבים, מאשר פלאפל "טרי" ברוב המסעדות. מוצרים נוספים שאפשר להכין לבד הן גבינות. זה עלול להישמע כמו עבודת פרך, אך בפועל הכנת גבינת קוטג', גבינה לבנה, גבינה בולגרית או צפתית היא קלה למדי ואפשר למצוא הוראות ומתכונים בקלות.

   בתיאבון לכולם, ואל תשכחו לשים סחוג! בפעם הבאה נראה איך לארגן חופשת מולדת בקלות ובלי לפשוט רגל.

Seatelon

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.
Seatelon

Latest posts by Seatelon (see all)