הרקדן והשושנה

כתב: ספי יערן

silhouette-68477_640

הרקדן האוטומטי

הרקדן האוטומטי היה שיר שצביקה פיק סרב לשיר במשך שנים רבות. השיר יצא לבסוף בתחילת שנות השבעים. ברקע אפשר לשמוע את רותי נבון ולראות את צביקה מתופף כמו שלא ידעתם בכלל שהוא מסוגל. בסירטון הוא מארח את הרקדן המחונן, הפנטומימאי והשחקן ג'וקי ארקין שמופיע עם להקת הבנות שלו. אני אוהב את השיר ואת הריקוד. ג'וקי היה בוגר להקת פיקוד המרכז ופנטומימאי בכיתתו של מרסל מרסו האגדי, שגם שייקה אופיר למד אצלו. זוכרים אותו בעיקר מהסרט "מתחת לאף" עם משה אבגי ואורי גבריאל. הכרתי אותו היכרות שיטחית דרך אחותו גליה ארקין שהיתה מלכת היופי של ישראל והכירה את אבי. בניגוד למה שחושבים, ג'וקי לא היה הרקדן בתוכנית "עוד להיט" אלא היה זה שלמה רוזמרין (רוזה). ג'וקי היה איש שנוי במחלוקת ונפטר בתחילת 1996. נכחתי בשבעה עליו ברמת אביב.

להאזנה לחצו כאן

שושנת פלאים

השנה היא 1973 וצביקה פיק מגיש לגלי צה"ל שיר לתוכנית על שירי משוררים שהלחין למילים של שאול טשרניחוסקי, שושנת פלאים שמו. השיר לא עבר את הרף הגבוה, למרבה ההפתעה, ובצר לו, העביר צביקה את השיר לזמר צעיר שהשתחרר מן הצבא. הזמר הוא יוני נמרי בן קיבוץ וחבר בלהקה צבאית שהיה גם נשוי תקופה קצרה לרותי נבון (חלומם הרטוב של גברים רבים באותה תקופה). יוני שר את השיר ומבצע אותו בצורה מרגשת, שלדעתי עולה על הביצוע של צביקה ארבע שנים מאוחר יותר. מידי פעם אני מקשיב לשיר בביצועו של יוני, ותמיד מוצא בו פינה חמה שמעלה זיכרונות מזמנים שלא ישובו.

להאזנה לחצו כאן

Seatelon

Seatelon

סיאטלון, המקומון הישראלי של סיאטל והסביבה. במה ליוצרים מקומיים ובעלי עסקים בקהילה וכל המידע על הופעות מעניינות ואירועים קהילתיים בסיאטל והאיזור. צרו קשר והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, זה משתלם.
Seatelon

Latest posts by Seatelon (see all)