חג האורות והנורות

Seahawks house in Kirkland, photo by Tami Grayevsky

עם כל הכבוד לנסיון למתג את חנוכה כחג האורות ויש המהדרין ואומרים אפילו "פסטיבל של אורות", הרי שטיול קצר בשכונה לעת ערב מגלה שחג האורות האמיתי וליתר דיוק "חג הנורות" הוא בעצם הכריסמס. בעוד אצלינו עסוקים בטיגון ובהשמנה הדרגתית במשך שמונה ימים ולילות עד לנס פקיעת כפתור הג'ינס, שכנינו, אנשים חביבים ורגילים לגמרי, יוצאים מגדרם ושמים את נפשם בכפם כשהם מטפסים על סולמות וגגות חלקלקים כדי לקשט את ביתם בשרשראות של נורות צבעוניות.

הנורות הללו, שאנו מדליקים, יאירו מחשכת אחר הצהריים ועד אפלולית הבוקר שלמחרת במשך כחודש ויותר, עד שתתחיל השנה החדשה. ונשאלת השאלה מי הגאון השיווקי שהגה את הרעיון? הרי בכל חג יש מי שגוזר קופון, בהלואין אלו הן יצרניות הממתקים ואיגוד רופאי השיניים, בחג ההודיה, מועצת הלול ויצרניות טבליות נגד צרבת ואילו בכריסמס, כנראה זוהי חברת החשמל.

 מענין מאוד שחברת החשמל עומדת בעומס העצום הנגרם ע"י מליוני נורות קישוט ללא בעיה. שלא לדבר על כך שתמיד יש בית אחד או שניים בכל שכונה שמרימים בחצר הפקה אור-קולית ברמה הוליוודית, כולל סנטה-קלאוס קופץ מהגג, איש שלג מתנפח בגודל בנין ועוד כהנה וכהנה הפתעות מאירות לשמחת ילדי השכונה אבל כשיש סערה קטנה ונופל איזה עץ על קווי המתח, מיד הפסקת חשמל של יומיים…

Hagit Galatzer

Hagit Galatzer

חגית גלצר, עורכת וכותבת ראשית בסיאטלון, במקור מושבניקית מנווה-מבטח והיום מתגוררת באיזור סיאטל. עובדת במשרה תובענית אך מתגמלת שנקראת "בעל ושני ילדים" ובשעות המועטות שנותרו גם בהי-טק. מנסה לשמור על כושר אך מבלה את מרבית היום על כיסאות שונים. אוהבת לקרוא וגם לאכול אוכל בריא וטעים, בעיקר כשמישהו אחר מכין ומסדר אח"כ את המטבח.
Hagit Galatzer

Latest posts by Hagit Galatzer (see all)