עונת החגים

For English click here

apple_seat

חגי תשרי חולפים, עוברים ביעף ואפשר להירגע קצת מן בטירוף הרב-מערכתי האוחז ישראלים באשר הם בעונת החגים. זה מתחיל כמובן בשאלות הרות הגורל "עם מי נעשה את החג?" ואיפה???

לכאורה השארנו את התסבוכת הזאת מאחורינו כשעזבנו את הארץ ואת סיר הלחץ המשפחתי. לא עוד רגשות אשם וחישבונים, אצל ההורים שלה/שלו, תורנויות וכו'. סוף סוף נחגוג ברוגע ובשקט, עם חברים טובים…

ובכן, כחודשיים לפני פרוץ החגים מתחילים גישושים עדינים כדי לגלות מי סגר עם מי. לאחר סבב של כריתת בריתות נוסח "השרדות" וסדרת דיונים והצעות פשרה נוסח קמפ-דיוויד, סוגרים על גרעין מצומצם ביותר של 6-7 משפחות קרובות. חישוב מהיר מגלה שמדובר בכתריסר מבוגרים והמון המון ילדים, מה שמוביל לסדרת התיעצויות נוספת כדי להחליט איזה בית יחריבו השנה.

הבעיה נעוצה בעיקר ביחס השגוי של מבוגרים-ילדים הנהוג במחוזותינו. בארוחת חג ממוצעת בארץ נמצא, בנוסף להורים וצאצאיהם, סבא וסבתא חובבי נכדים, דודה צעירה נטולת ילדים, אחיין חייל וכיוצא באלה עוזרים. כך נשמר יחס בריא של כ-2 מבוגרים לילד. בחג-חברים תמיד תמצאו יותר ילדים מהורים. כאשר הגמדים לא מהססים לנצל את יתרונם המספרי, מתיחסים לארוחת החג כאל יומולדת בגן ודורשים כיבוד ובידור בהתאם. אם התמזל מזלכם ויש בינכם איזו גננת/מורה/מכי"ת בדימוס או סתם אמא משקיענית שהכינה הפעלות ומשחקים, אולי תזכו לכמה דקות של שקט. אם לא, תיזכרו בערגה ובחרטה בארוחות החג בארץ, בהן זילזלתם בקלות ראש שכזאת. בנוסף, החג יוצא כמעט תמיד באמצע השבוע, בלי שום חופש להכנות לפני או להתאוששות הכה נחוצה אחרי. שלא לדבר על הקניות שמפוזרות להכעיס בחנויות שונות ברחבי האיסט-סייד וכוללות גם את העלייה לרגל המסורתית למרסר-איילנד.

מה שמשאיר אותנו עם הפתרון האולטימטיבי: חג-חברים בפאמפ-איט-אפ. הילדים יוציאו מרץ בקפיצות על המתנפחים בעוד ההורים יקשקשו בצד תוך לגימת יין ונשנושים. אחר כך יעברו כולם לפארטי רום, שם יחלקו נערות חינניות פיצה עם אנשובי (בזה סגרנו במכה אחת את הפינה של ראש דג פלוס חלה עגולה!) ולקינוח, עוגת יומולדת של דבש ותפוח.

שנה טובה וגמר חתימה טובה!

Hagit Galatzer

Hagit Galatzer

חגית גלצר, עורכת וכותבת ראשית בסיאטלון, במקור מושבניקית מנווה-מבטח והיום מתגוררת באיזור סיאטל. עובדת במשרה תובענית אך מתגמלת שנקראת "בעל ושני ילדים" ובשעות המועטות שנותרו גם בהי-טק. מנסה לשמור על כושר אך מבלה את מרבית היום על כיסאות שונים. אוהבת לקרוא וגם לאכול אוכל בריא וטעים, בעיקר כשמישהו אחר מכין ומסדר אח"כ את המטבח.
Hagit Galatzer

Latest posts by Hagit Galatzer (see all)